• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Pira

Går ni andra i föräldragrupper eller har öppna-förskolor ni kan gå till?

Jag hittade en här i Mölndal där vi bor men det vore roligt att sätta ihop en dag där vi kan ses :)

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Milleman
    Pira skrev 2016-03-16 17:55:26 följande:

Jag hittade en här i Mölndal där vi bor men det vore roligt att sätta ihop en dag där vi kan ses :)

Vi har en öppen förskola 30 meter hemifrån. Öppnade när min son var kanske 2-3 år. Varit där en gång med honom. Tror det blir mer nu när nästa kommit. För att komma hemifrån när min man sover efter nattjobb om inte annat :)
  • Curlingmorsan
    Pira skrev 2016-03-16 17:55:26 följande:

Vi ska förhoppningsvis få gå i föräldragrupp. Egentligen får omföderskor bara gå vid ett tillfälle. Men eftersom det är vårt första gemensamma barn så skulle vår BM försöka få med oss i en föräldragrupp. Hade tyckt det vore skönt av flera anledningar. Delvis för att jag har sån förlossningsrädsla. När mina andra barn föddes så pratade vi aldrig andning och avslappning på föräldragruppen. Så hade varit skönt att få lära sig det tillsammans nu. Kanske kan det hjälpa mig lite på förlossningen. Och delvis för att jag inte känner någon här. Mina andra barn är födda i en helt annan kommun så jag känner ingen alls här. Kan va roligt att kanske lära känna andra i närheten genom föräldragruppen.

Här finns Öppna förskolan i kyrkan. Kommer gå dit när bebis är lite större. Har ju inga andra barn hemma på dagarna som behöver aktiveras. Men hoppas hitta någon/några här på FL att promenera och fika med ibland. :)
  • Milleman

Magen är perfekt att lägga i mellanrummet mellan balkongräcket och väggen nedanför ;)

Skulle fota familjen som spelar fotboll nedanför men fokus hamnade på magen ;)

• Pira
    Milleman skrev 2016-03-18 20:06:57 följande:

Magen är perfekt att lägga i mellanrummet mellan balkongräcket och väggen nedanför ;)

Skulle fota familjen som spelar fotboll nedanför men fokus hamnade på magen ;)

Haha, jättefint!
  • Pira
    Curlingmorsan skrev 2016-03-16 19:37:16 följande:
    Vi ska förhoppningsvis få gå i föräldragrupp. Egentligen får omföderskor bara gå vid ett tillfälle. Men eftersom det är vårt första gemensamma barn så skulle vår BM försöka få med oss i en föräldragrupp. Hade tyckt det vore skönt av flera anledningar. Delvis för att jag har sån förlossningsrädsla. När mina andra barn föddes så pratade vi aldrig andning och avslappning på föräldragruppen. Så hade varit skönt att få lära sig det tillsammans nu. Kanske kan det hjälpa mig lite på förlossningen. Och delvis för att jag inte känner någon här. Mina andra barn är födda i en helt annan kommun så jag känner ingen alls här. Kan va roligt att kanske lära känna andra i närheten genom föräldragruppen.

Här finns Öppna förskolan i kyrkan. Kommer gå dit när bebis är lite större. Har ju inga andra barn hemma på dagarna som behöver aktiveras. Men hoppas hitta någon/några här på FL att promenera och fika med ibland. :)
    Ja det vore väl bra/roligt om ni fick :)
  • Curlingmorsan
    Moorii skrev 2016-03-19 15:24:37 följande:

Ingen här i gruppen som bor i Tuve? Eller i närheten? :)

Mina föräldrar bor i Skogome. Är där och hälsar på ibland. :)
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-03-19 15:51:47 följande:

Mina föräldrar bor i Skogome. Är där och hälsar på ibland. :)

Kul :) kanske vi kan ses nån gång! Kanske vi hade kunnat göra ändå, men blir ju lättare om man ändå är i närheten tänker jag :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-19 15:24:37 följande:

Ingen här i gruppen som bor i Tuve? Eller i närheten? :)

Jag bor i Mölndal och kan ses ändå, så långt bort är det inte :)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd