Pira skrev 2016-03-16 17:55:26 följande:
Går ni andra i föräldragrupper eller har öppna-förskolor ni kan gå till?
Jag hittade en här i Mölndal där vi bor men det vore roligt att sätta ihop en dag där vi kan ses :)
Vi ska förhoppningsvis få gå i föräldragrupp. Egentligen får omföderskor bara gå vid ett tillfälle. Men eftersom det är vårt första gemensamma barn så skulle vår BM försöka få med oss i en föräldragrupp. Hade tyckt det vore skönt av flera anledningar. Delvis för att jag har sån förlossningsrädsla. När mina andra barn föddes så pratade vi aldrig andning och avslappning på föräldragruppen. Så hade varit skönt att få lära sig det tillsammans nu. Kanske kan det hjälpa mig lite på förlossningen. Och delvis för att jag inte känner någon här. Mina andra barn är födda i en helt annan kommun så jag känner ingen alls här. Kan va roligt att kanske lära känna andra i närheten genom föräldragruppen.
Här finns Öppna förskolan i kyrkan. Kommer gå dit när bebis är lite större. Har ju inga andra barn hemma på dagarna som behöver aktiveras. Men hoppas hitta någon/några här på FL att promenera och fika med ibland. :)