Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Moorii skrev 2016-03-09 13:28:49 följande:

Förstår att tre blir för mycket! Tror dock på att det går att lära katter saker, har lärt våran att sitta, ligga och snurra ^^ sen är det väl svårare att lära dom saker som inte innebär en godis i belöning varje gång.

Ja, precis! Vi får våran spjälsäng i början på april, så då ska vi sätta upp den och klä insidan med aluminiumfolie, det ska tydligen katter avsky :P det plus vattenspruta blir nog fint! ;) mannen är nog mer orolig att han ska väcka antingen oss eller bebis eller båda med sitt jamande och nattliga krafsande, när vi redan då kommer lida av sömnbrist. Jag tror han kommer hålla sig borta från sovrummet, för han är rädd för höga ljud och en skrikande bebis lär inte bli poppis ;) men det vet vi inte förrän vi är mitt uppe i det!

Fick bebis i januari och mitt tips är slappna av och ta det som det kommer. Oroade mig också för hur det skulle gå med katterna men det har gått hur bra som helst. De sover i både spjälsängen o vagnen ibland men man får komma ihåg att dammsuga och rulla bara. De går aldrig dit när sonen ligger där dock. De får sova i vår säng som vanligt, tror att ju mer man bråkar med dem desto mer problem får man .

Store nosar på sonen ibland och ligger bredvid oss och gosar , lilla katten är inte så noga med sonen.

Jag tror på att göra delaktig mer än förbjuda, då är det större chans de tar med bebis också i " familjen"
  • amalie79

Just det förresten, vi bor i Bergsjön, Arvid är född i januari då, mitt första barn, sambons tredje

• amalie79
    Moorii skrev 2016-03-10 10:14:29 följande:

Jag jobbar fyra dagar i veckan och bara kvällar, 3 av fyra helger i månaden (jag vet, jag har världens sämsta jobb), så jag är ofta ledig vardagar, alltid måndagar. Ja, det är väl härligt om det blivit lite vår, mysigare då :) idag är det förvisso superhärligt väder!

Ska snart in till stan för att köpa "skötväska" på stadium, de har fina axelremsväskor till ett bra pris har jag hört. Ska bli skönt att komma ut i friska luften en stund också!

Jag har en sådan väska, fast ett par år gammal, de är suveräna! På den tiden kostade de 99, har hört de är lite dyrare nu men ändå billiga. Du får gärna säga vilka färger de har på dem nu för min är rosa prickig och sambon klagar på att den är för tjejig för honom att gå runt med sen nör han ska vara föräldraledig :)

Sen passar den inte jättebra till vår rödsvarta brio smile heller :(
  • amalie79
    Moorii skrev 2016-03-10 13:35:45 följande:

Ja, nu har jag varit och kollat och blev tyvärr rätt besviken :/ hade velat ha nån fin färg och det enda som fanns var chockrosa och svart (vi väntar en pojke), plus att kvalitén kändes sådär, som att den kanske skulle gå sönder ganska lätt. Så, jag gick till fyra andra butiker som säljer väskor och hittade ingenting jag gillade, antingen för dyra eller opraktiska. Får nog bli att beställa på nätet ändå!

Om de är som de var för några år sedan är de väldigt prisvärda. Har två, en som används nu o en som använts av och till i fem år som träningsväska o till jobbet. Men tråkigt me färgerna då behåller jah min
  • amalie79
    Moorii skrev 2016-03-10 14:54:42 följande:

Absolut! :) lurar dock på om jag ska ta den svarta ändå, det är två fack på vardera sida, två fram och ett fack på insidan. Kom på att man kanske kan pimpa den svarta själv, älskar ju att pyssla ;)

Så här ser dom ut iallafall!

Då är de ganska lika min i färgerna. Men kanske en svart då till sambon.

Storleken är såå perfekt för korgen under vår barnvagn. Väskan är bra nu men hade nog kanske vsrit lite liten om jag flaskmatat. Men då har jag iof Alltid mycket ombyte till bebis o tröja till mig med. Har en kräkbebis. Alltid en pocketbok i väskan med då min unge slocknar som ett ljus när vagnen börjar rulla, inget vidare sällskap på bussen den :)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd