• Forumvärd

Ska män ha rätt till "juridisk abort"?

LUF har kommit med en del kontroversiella förslag på sista tiden bla vill man göra nekrofili och incest lagligt.
    Deras senaste förslag gäller "Juridisk abort"
    Vilket kortfattat skulle förslaget innebära att män har rätt att frånsäga sig ett faderskap t.om graviditetens 18:e vecka.
    Vad tycker du om det?
    Ska män har rätt till juridisk abort?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?
  • Anonym (Conny)

Ingen kan väl tvinga mig att göra faderskapstest?för jag kommer att neka allt och därför vill inte.

• Bibbidi
    S c h n a skrev 2016-03-04 15:45:45 följande:

Men vem pallar föda ut ungen i v 17 för att pappan får kalla fötter helt plötsligt? Helt galet. Precis som resten av förslagen.

Juridisk abort handlar inte om att man ska tvinga kvinnan att göra en abort. Det handlar att en man kan avsäga sig faderskapet - och i det slipper betala underhåll. Kvinnan kan fortfarande välja att föda barnet, men pappan kan avsäga sig alla rättigheter till det. Det är vad förslaget handlar om.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Lucius Vorenus

Nej, varför ska jag som skattebetalare behöva stå för underhåll när vissa inte kan ta ansvar för sitt knullande.

För övrigt verkar det ha brunnit i skallen på LUF den senaste tiden.

• Anonym (Adopt)

Adoptera bort ungen när den är född istället.

• Anonym (Ehh)
    Anonym (Conny) skrev 2016-03-04 15:58:01 följande:

Ingen kan väl tvinga mig att göra faderskapstest?för jag kommer att neka allt och därför vill inte.

Om du vägrar göra faderskapstest är väl risken ganska stor att rätten bedömer dig vara fadern. Om modern säger så naturligtvis
  • S c h n a
    Bibbidi skrev 2016-03-04 15:58:27 följande:

Juridisk abort handlar inte om att man ska tvinga kvinnan att göra en abort. Det handlar att en man kan avsäga sig faderskapet - och i det slipper betala underhåll. Kvinnan kan fortfarande välja att föda barnet, men pappan kan avsäga sig alla rättigheter till det. Det är vad förslaget handlar om.

Det var inte vad jag syftade på heller. Ångrar sig snubben medan man kan ta ett abortpiller så väljer en hel del att göra det istället för att bli ensamstående, men i v 17 är det inte lika lätt. Men då ska snubben tydligen kunna friskriva sig helt, medan hon får våndas vidare?

Nej tack, är man så bäng får man betala själv.
  • summa21
    Anonym (Conny) skrev 2016-03-04 15:58:01 följande:

vägrar du göra faderskapstest bötfälls du i första hand. Om du fortsätter att vägra kan det blir det ett polisväsende. Du blir alltså hämtad av polis.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Ja till lagliga samlag mellan helsyskon av olika kön, nej till juridisk abort.

Kanske till nekrofili-förslaget, det behöver vara reglerat men principiellt har jag inga problem med att man donerar sin kropp till andras sexuella njutning.                              

Men inte juridisk abort, man har en glasklar skyldighet som man (far) där. Om än bara ekonomisk sådan.                                                                                                                         

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Adopt)

Helsyskon av samma kön då?

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-04 16:55:39 följande:

Ja till lagliga samlag mellan helsyskon av olika kön, nej till juridisk abort.

Kanske till nekrofili-förslaget, det behöver vara reglerat men principiellt har jag inga problem med att man donerar sin kropp till andras sexuella njutning.                              

Men inte juridisk abort, man har en glasklar skyldighet som man (far) där. Om än bara ekonomisk sådan.                                                                                                                         

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Adopt) skrev 2016-03-04 16:58:31 följande:

Helsyskon av samma kön då?

Det är redan lagligt. Liksom för halvsyskon och styvsyskon (adopterade eller ej) av olika eller samma kön.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?