• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • Leonie88
    trixy skrev 2016-07-12 16:32:26 följande:

Håller tummarna!! :)

Beklagar. Hoppas det går fort igen.
  • trixy

Tack! Vi håller tummarna :)

Leonie88 skrev 2016-07-13 20:59:45 följande:

Beklagar. Hoppas det går fort igen.

• Michelle91

Hoppar också in här! Har en son född -12 och har precis bokat tod för uttag av min p-stav nästa vecka! Hoppas på syskon snart!

• nilan

Hur går det för alla?

Det verkar inte som att jag hade äl när jag trodde, blev inger plus i alla fall. Nu beter sig flytningarna som äl flytningar så vi har kört på och hoppas att det var det. Har inte fått mens än. Det var snart en månad sedan uttag av hormonspiralen.

• prinsessan15

Hej!
    Hoppar in här! Har en son född -15 och vi vill nu ha syskon, ska ha min första äl sedan uttag av kopparspiral nästa vecka men är så himla otålig! Vet inte alls hur man ska tänka heller, tycker folk skriver så olika om när man ska ha sex har ofta osv för att det ska ta sig..

• hurtänktedunu
    nilan skrev 2016-07-20 01:37:57 följande:

Hur går det för alla?

Det verkar inte som att jag hade äl när jag trodde, blev inger plus i alla fall. Nu beter sig flytningarna som äl flytningar så vi har kört på och hoppas att det var det. Har inte fått mens än. Det var snart en månad sedan uttag av hormonspiralen.

hoppet är det sista som överger. så ge inte upp hoppet innan du fått mens. man vet aldrig. kroppen kan vara konstig ibland.
    Jag håller tummarna för dig.

Själv går jag in i v12 på lördag. Känns som att man alltid väntar. Först på äl sen på att mensen inte ska komma och sen på att veckorna ska gå och ultraljud och att bebis ska komma.
  • Melton

Här går en och väntar på antingen mensen eller ett plus. Tog ett testa tidigt testet i söndags men det var blankt. Kanske bara var för tidigt men skulle fått mensen igår. Har vart iväg ett par dagar nu så tänkte testa imorgon på morgonen om mensen inte kommit då :)

• prinsessan15
    Melton skrev 2016-07-20 13:31:28 följande:

Här går en och väntar på antingen mensen eller ett plus. Tog ett testa tidigt testet i söndags men det var blankt. Kanske bara var för tidigt men skulle fått mensen igår. Har vart iväg ett par dagar nu så tänkte testa imorgon på morgonen om mensen inte kommit då :)

Jag håller tummarna!
  • nilan
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 08:41:53 följande:

Hej!

Hoppar in här! Har en son född -15 och vi vill nu ha syskon, ska ha min första äl sedan uttag av kopparspiral nästa vecka men är så himla otålig! Vet inte alls hur man ska tänka heller, tycker folk skriver så olika om när man ska ha sex har ofta osv för att det ska ta sig..

Jag har läst att för att ha bäst chans att bli gravid inom ett år rekommenderas att ha sex 2-3 ggr/veckan. Men jag har också läst att man kan köra på varje dag om man orkar utan att spermierna försämras, om det inte är så att spermierna är av "sämre kvalitet"
  • prinsessan15
    nilan skrev 2016-07-20 15:49:55 följande:
    Jag har läst att för att ha bäst chans att bli gravid inom ett år rekommenderas att ha sex 2-3 ggr/veckan. Men jag har också läst att man kan köra på varje dag om man orkar utan att spermierna försämras, om det inte är så att spermierna är av "sämre kvalitet"
    Tycker att det enda jag gör är att gå runt och fundera på att bli gravid och då är jag bara inne på mitt första försök, vet inte alls hur jag ska göra för att slappna av och inte tänka på det så mycket, men nu när man börjat tänka på ett syskon finns det liksom inget annat i hjärnan!
Svar på tråden Syskon våren 2017