• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • LillaPyret
    hurtänktedunu skrev 2016-08-13 18:37:47 följande:

åh vad jobbigt. men då får ni fylla på så mycket ni kan innan hans vecka börjar och sen hoppas på att dom håller sig i några dagar. :D

Haha ja :)
  • LillaPyret

Dag 30 i cykeln och ingen mens i sikte. Men en gång för några månader sen kom mensen på dag 36. Får väl se vad detta är eftersom testet var negativt igår.

• LillaPyret

Ny cykel och dag 15. Fick positiva ÄL-test igår eftermiddag och imorse. Det hugger till på höger sida emellanåt så nu jäklar hoppas jag det lyckas. Fick med sambon på ett mys halv 6 imorse :) imorgon kommer vi inte lyckas (ÄL-dagen) men onsdag morgon och sen paus till helgen. Hoppas det tar sig denna månaden.

• Blue113

Hej!

Vi har en son född jan 2015 och ska nu äntligen få ett syskon till honom i mitten på april.

Vi hade ett sent missfall (ofostrig graviditet) i mars och sedan ett tidigt missfall i maj.

Men nu har vi fått sett att det finns en liten krabat där inne som har ett tickande hjärta.

Så nu böjar man tro på denna omgång :)

• hurtänktedunu
    LillaPyret skrev 2016-09-11 15:36:34 följande:

Blir en maj-bebis här. Fick plus tidigt i fredags och detta är gårdagens test. :)

Grattis!!! Så spännande. :D
  • hurtänktedunu

Nu har vi klivit in i v.19 och i fredags så var det dags för ultraljud. Bebisen mådde strålande. Hade alla organ där den skulle.
    Känns så skönt.
    Och vi fick veta att vi väntar en liten lillebror till vår fina prinsessa.

Hur går det för alla andra? vi var några fler som var gravida och skulle ha februari/mars va?

• jyns00
    hurtänktedunu skrev 2016-09-12 19:23:30 följande:

Nu har vi klivit in i v.19 och i fredags så var det dags för ultraljud. Bebisen mådde strålande. Hade alla organ där den skulle.
    Känns så skönt.

Hur går det för alla andra? vi var några fler som var gravida och skulle ha februari/mars va?

Jag är i v 15+2, längtar till RUL. Väntar barn till den 3 mars :)
  • LillaPyret

Känns så skönt.

Tack :) och grattis till en lillebror! Här tror jag också på en lillebror men den kinesiska kalendern säger flicka och den stämde när jag vänta sonen.
  • jesssicahansen

Känns så skönt.

Jag är beräknad till 1 mars enligt kub-ultraljudet men jag tror mer på 26 februari som jag räknat men vi får veta säkert 4 oktober på ultraljudet:)
  • jyns00
    jesssicahansen skrev 2016-09-13 11:34:56 följande:

15+5 idag ????

Åh va roligt då har vi nästan samma, v15+3 :D
  • hurtänktedunu
    jyns00 skrev 2016-09-12 20:04:39 följande:
    Jag är i v 15+2, längtar till RUL. Väntar barn till den 3 mars :)
    Åh vad mysigt. Ja det är så underbart. men nu är väntan så lång till fler saker. haha. nu längtar man ju bara till bf ;)
  • hurtänktedunu
    LillaPyret skrev 2016-09-13 06:09:15 följande:
    Tack :) och grattis till en lillebror! Här tror jag också på en lillebror men den kinesiska kalendern säger flicka och den stämde när jag vänta sonen.
    vilken vecka är du i?
    Ja jätte spännande. den kinesiska kalendern stämde nu men inte förra gången då jag fick en flicka. Men det är alltid roligt att spekulera.
  • hurtänktedunu
    jesssicahansen skrev 2016-09-13 11:34:13 följande:
    Jag är beräknad till 1 mars enligt kub-ultraljudet men jag tror mer på 26 februari som jag räknat men vi får veta säkert 4 oktober på ultraljudet:)
    åh så spännande. grattis!! :D visst är det härligt.
  • LillaPyret
    hurtänktedunu skrev 2016-09-13 20:07:58 följande:

vilken vecka är du i?

Ja jätte spännande. den kinesiska kalendern stämde nu men inte förra gången då jag fick en flicka. Men det är alltid roligt att spekulera.

4+1 enligt min app :) beräknat bf 24 maj :)
Svar på tråden Syskon våren 2017