• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • hurtänktedunu
    1315 skrev 2016-07-30 10:08:03 följande:

Hej!

Jag är 26 år och har en son född okt -13 och en dotter född aug -15 och nu planerar vi för en 3a !

Jag fick plus i tisdags, 1 hel vecka innan bim (BIM 1/8) efter att bara försökt 1 gång. Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort, sambon var dock väldigt självsäker haha..

Men nu till det tråkiga.. Igår kväll fick jag en blödning, stor som en femkrona kanske. Som en röd färsk flytning! Ingen smärta och ingen mer blödning sen dess men självklart är jag orolig och det enda jag kan tänka på är att vi kanske förlorat vår lilla..

Tog ett test igår morse 12 timmar innan blödningen, och sen tog jag ett nytt test imorse. Tänkte att om blödningen igår kväll var början på ett missfall så borde Hcg sjunka igen, eller åtminstone inte höjas.

Men det ser ut som att Hcg fortfarande blir starkare..

Någon som har erfarenhet av detta?

ja alltså eftersom du inte ens passerat bim är det ju jätte svårt att säga något alls. inte alls ovanligt att man får sin mens som vanligt tyvärr. det enda du kan göra är att avvakta och ta ett till test efter bim för att verkligen vara säker. sjukvården räknar ju inte det som missfall har jag för mig om man inte passerar bim.
    MEN en sådan liten blödning skulle jag nog inte oroa mig för. kommer det inte mer och det ger stegringar så är det ju garanterat något som växer och har det bra där inne. så avvakta bim och se. :D

• 1315
    hurtänktedunu skrev 2016-07-30 10:18:06 följande:

ja alltså eftersom du inte ens passerat bim är det ju jätte svårt att säga något alls. inte alls ovanligt att man får sin mens som vanligt tyvärr. det enda du kan göra är att avvakta och ta ett till test efter bim för att verkligen vara säker. sjukvården räknar ju inte det som missfall har jag för mig om man inte passerar bim.

MEN en sådan liten blödning skulle jag nog inte oroa mig för. kommer det inte mer och det ger stegringar så är det ju garanterat något som växer och har det bra där inne. så avvakta bim och se. :D

Tack för svar!

Har fått "gravid 1-2 veckor" på cb digital och tänkte ta ett till sånt test om en vecka.. Visar det 2-3 veckor då så känner jag mig lite lugnare. Annars borde det gått ner så pass att jag får "inte gravid" isf..
  • hurtänktedunu
    1315 skrev 2016-07-30 10:32:47 följande:

Tack för svar!

Har fått "gravid 1-2 veckor" på cb digital och tänkte ta ett till sånt test om en vecka.. Visar det 2-3 veckor då så känner jag mig lite lugnare. Annars borde det gått ner så pass att jag får "inte gravid" isf..

Ja men precis. Det låter klokt. Jag gjorde också så. Fick gravid 1-2 på bim -2 och tog 1 vecka efter BIM och fick 3+. Så det är nog bra att testa så. Man vill ju se att något händer
  • LillaPyret
    hurtänktedunu skrev 2016-07-30 13:22:30 följande:
    Ja men precis. Det låter klokt. Jag gjorde också så. Fick gravid 1-2 på bim -2 och tog 1 vecka efter BIM och fick 3+. Så det är nog bra att testa så. Man vill ju se att något händer
    Avvakta och se. När jag fick mitt missfall i oktober 2012 så blödde jag först lite och sen efter en timme typ så forsade blodet och jag fick jätteont så att du inte blött mer eller har ont är ett gott tecken :)

Håller tummarna för att det växer en liten bebis i din mage ??
  • 1315
    LillaPyret skrev 2016-07-30 18:11:26 följande:

Avvakta och se. När jag fick mitt missfall i oktober 2012 så blödde jag först lite och sen efter en timme typ så forsade blodet och jag fick jätteont så att du inte blött mer eller har ont är ett gott tecken :)

Tack! Jag pratade med 1177 nu under kvällen och berättade att jag blött totalt som en femkronas storlek ungefär. Allt kom på samma gång, igår kväll.. Och efter det ingenting.

Hon berättade att det är väldigt vanligt att få små blödningar just kring v 4, 8 och 12 när man egentligen skulle haft sin mens. Och i största allmänhet är det vanligt att blöda lite smått under den första halvan av graviditeten och så länge det inte kommer rikligt och gör ont så trodde hon inte att jag behövde oroa mig.

Hoppet väcktes lite och jag känner mig lite lugnare. Men räknar redan dagar till den 29/8 då jag har bokat tid för tidigt ultraljud :) hoppas hoppas allt ser bra ut!!!
  • LillaPyret

Håller tummarna :)
    Själv går jag på en seg väntan att se om mensen kommer dyka upp 15 aug eller inte. Lång seg väntan....

• hurtänktedunu
    LillaPyret skrev 2016-07-30 18:11:26 följande:

Det skulle nog inte till mig. Jag är i v13 och hörde hjärtljud idag så min växer.
  • LillaPyret

Konstigt för när jag citerade via mobilen kom rätt inlägg upp när jag skrev. Var längesen jag va inne på familjeliv så glömt en del :)

• Syllin

Är på dag 21 i cykeln nu. Med första barnet plussade jag på dag 23, men vet inte om jag ska vänta, är så sugen på att testa.

När i cykeln plussade ni?

Svar på tråden Syskon våren 2017