• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • nilan
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 17:01:35 följande:

Tycker att det enda jag gör är att gå runt och fundera på att bli gravid och då är jag bara inne på mitt första försök, vet inte alls hur jag ska göra för att slappna av och inte tänka på det så mycket, men nu när man börjat tänka på ett syskon finns det liksom inget annat i hjärnan!

Ja vi är också inne på vårt första försök och jag känner likadant. Jag trodde jag hade äl vid midsommar men det var det nog ej för varken mens eller positivt test. Dock tyckte jag det blev lite lättare efter det första testet. Men jag tänker ju på det typ hela tiden!!
  • prinsessan15
    nilan skrev 2016-07-20 21:38:46 följande:
    Ja vi är också inne på vårt första försök och jag känner likadant. Jag trodde jag hade äl vid midsommar men det var det nog ej för varken mens eller positivt test. Dock tyckte jag det blev lite lättare efter det första testet. Men jag tänker ju på det typ hela tiden!!
    Samma här och typ räknar dagarna till äl och försöker räkna ut när man ska ha sex osv, nästan sjukligt! Hoppas det tar sig på första försöket för annars kommer jag bli helt galen innan detta är över!
  • Melton

Här kom mensen idag så det blir nya tag nästa månad. Ska man bara vänta tills dess med ;) väntan blir extra lång känns det som när menscykeln är 33 dagar. Men den som väntar på något gott :)

• hurtänktedunu
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 08:41:53 följande:

Hej!
    Hoppar in här! Har en son född -15 och vi vill nu ha syskon, ska ha min första äl sedan uttag av kopparspiral nästa vecka men är så himla otålig! Vet inte alls hur man ska tänka heller, tycker folk skriver så olika om när man ska ha sex har ofta osv för att det ska ta sig..

båda gångerna jag har blivit gravid så har vi kört på i princip varje dag. Så länge det inte finns någon medicinsk orsak så mår inte spermierna dåligt av det.
  • prinsessan15
    hurtänktedunu skrev 2016-07-21 11:59:30 följande:
    båda gångerna jag har blivit gravid så har vi kört på i princip varje dag. Så länge det inte finns någon medicinsk orsak så mår inte spermierna dåligt av det.
    Då är det bara köra på helt enkelt! Valde att beställa hem ältester också så hoppas jag får dem imorgon! :) tror att jag får min äl på söndag men en app säger torsdag så tänkte att det kunde vara bra att testa..
  • hurtänktedunu
    prinsessan15 skrev 2016-07-21 13:49:27 följande:

Då är det bara köra på helt enkelt! Valde att beställa hem ältester också så hoppas jag får dem imorgon! :) tror att jag får min äl på söndag men en app säger torsdag så tänkte att det kunde vara bra att testa..

Jag tror dock att äl tester bara stressar. Vi körde från att mensen var slut och ända tills den skulle komma igen. Då kan man ju inte missa
  • nilan

Jag tänkte på en annan sak, är det någon här som har tidigare erfarenhet av graviditetsrelaterad bäckensmärta (foglossning) och har tips på träning som en kan börja med redan ny för att förebygga inför nästa graviditet? Jag har ingen lust att ha så ont igen ????

• prinsessan15
    nilan skrev 2016-07-21 18:41:54 följande:

Jag tänkte på en annan sak, är det någon här som har tidigare erfarenhet av graviditetsrelaterad bäckensmärta (foglossning) och har tips på träning som en kan börja med redan ny för att förebygga inför nästa graviditet? Jag har ingen lust att ha så ont igen ????

Jag hade foglossning förra graviditeten oxh det min barnmorska hela tiden pratade om var bäckenbottenträning så nu när vi försöker igen så försöker jag göra övningar varje kväll
  • Leonie88

Några som använder app för att hålla koll på äl? Tycker det är så svårt att veta då de utgår från standard om man inte fyller i om man nu vet hur långt innan mens man brukar ha äl. Hur har ni gjort som har appen? Symptom när ni har äl?

• nilan
    prinsessan15 skrev 2016-07-21 19:52:30 följande:

Jag hade foglossning förra graviditeten oxh det min barnmorska hela tiden pratade om var bäckenbottenträning så nu när vi försöker igen så försöker jag göra övningar varje kväll

Alltså typ knipövningar? Eller annan bäckenbottenträning? Hur? Knipövningar har jag gjort dagligen sedan många år, behöver nog något mer rejält. Musklerna i rygg och mage borde kanske vara starkare för att orka bära upp magen så man inte "hänger" i ytterlägen... Ska nog gå till fysioterapeut, det behövs ju ingen remiss. Och så blir det extra mycket yoga
Svar på tråden Syskon våren 2017