• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • Fillyfjonk

Hej! Här har ni en till som planerar ett syskon till våren 2017. Hade ÄL idag troligtvis så vi får se om 2 veckor när mensen ska komma ?

• trixy

Hej hej!

Vi har precis plussat och väntar syskon i början av mars 2017 till vår son född hösten 2013. Det tog sig på första försöket för oss. Lagom räkmacka.

• jyns00
    trixy skrev 2016-06-25 22:39:07 följande:

Hej hej!

Vi har precis plussat och väntar syskon i början av mars 2017 till vår son född hösten 2013. Det tog sig på första försöket för oss. Lagom räkmacka.

Åh va roligt, grattis :D
  • trixy
    jyns00 skrev 2016-06-26 09:46:32 följande:
    Åh va roligt, grattis :D
    Ja, jättekul! Vi har längtat i ett år men inte riktigt haft rätt tillfälle/förutsättningar för syskon riktigt än. Men nu så :)

Hur ligger du till i cykeln?
  • hurtänktedunu

länge sen jag skrev här. Det gick ju faktiskt på första försöket för oss vilket vi aldrig trodde så vi är beräknade i början av februari. blev ett vinterbarn istället. men lika välkommet för det.

• trixy
    hurtänktedunu skrev 2016-06-26 10:57:09 följande:

länge sen jag skrev här. Det gick ju faktiskt på första försöket för oss vilket vi aldrig trodde så vi är beräknade i början av februari. blev ett vinterbarn istället. men lika välkommet för det.

Så kul, grattis!!
  • hurtänktedunu
    trixy skrev 2016-06-26 11:07:11 följande:

Så kul, grattis!!

Tack. Grattis till dig med. Bara jag som fortfarande är chockad att det gick så snabbt? Man hann ju inte ens börja längta.
  • johannaw

Hej!

Hoppar in här då jag och sambon börjat prata om syskon till vår lilla som föddes i december 2015. Han är alltså ett halvår men vi vill ha barnen tätt (om det går) och jag börjat äntligen känna att jag är redo att ens tänka på en till då jag hade en tuff graviditet och traumatisk förlossning som ledde till lätt förlossningsdepression.

Jag började rätt snabbt med p-piller eftersom mensen kom ganska på en gång då jag inte kunde amma men slutade efter provat två olika. Mådde inte bra av att äta p-piller! Så vi kör oskyddat nu och har sagt att händer det så händer det. Ett syskon skulle vara välkommet även om jag vet att det kan bli tufft psykiskt för mig. :)

Sonen blev till på en gång efter p-piller stopp, så vi får se..!

• jyns00
    trixy skrev 2016-06-26 09:56:52 följande:
    Ja, jättekul! Vi har längtat i ett år men inte riktigt haft rätt tillfälle/förutsättningar för syskon riktigt än. Men nu så :)

Hur ligger du till i cykeln?
    Och så gick det direkt för er då bara måste det varit rätt tid för ett syskon :)

Jag kan inte min menscykel så bra för jag slutade med p-pillerna för 2 månader sen men min första mens efter p-pillerna var den 26/4 och den andra mensen började med blodiga flytningar den 24/5 och mensen kom igång den 28/5. Så nu väntar jag bara på om mensen kommer eller inte på tisdag och hela denna vecka. Jag försöker inte ha så stora förväntningar så jag inte blir så besviken om det inte går. Med min dotter gick det på första försöket så detta känns jobbigt att det inte gick lika snabbt trots att jag vet att det är normalt.
Svar på tråden Syskon våren 2017