• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • MammanAngelica
    Leonie88 skrev 2016-07-21 21:14:03 följande:

Några som använder app för att hålla koll på äl? Tycker det är så svårt att veta då de utgår från standard om man inte fyller i om man nu vet hur långt innan mens man brukar ha äl. Hur har ni gjort som har appen? Symptom när ni har äl?

Jag har haft min app i ca tre år där ÄL är standarduträknat. Men jag brukar känna av min ägglossning så jag vet att den stämmer rätt bra med appen. Så när vi visste att jag hade ÄL i maj så körde vi och på lör går jag in i v 11 :)
  • hurtänktedunu
    MammanAngelica skrev 2016-07-21 23:06:54 följande:
    Jag har haft min app i ca tre år där ÄL är standarduträknat. Men jag brukar känna av min ägglossning så jag vet att den stämmer rätt bra med appen. Så när vi visste att jag hade ÄL i maj så körde vi och på lör går jag in i v 11 :)
    vad roligt. grattis. Jag går in i vecka 12 i morgon. när är du beräknad?
  • MammanAngelica
    hurtänktedunu skrev 2016-07-22 10:38:50 följande:
    vad roligt. grattis. Jag går in i vecka 12 i morgon. när är du beräknad?
    17:e :) stämde på dagen när jag gjorde vul för knappt två veckor sen. Och du?
  • prinsessan15

Okej så trodde jag skulle ha äl på söndag alternativt måndag men så tog jag ett äl test nu och det var toknegativt, borde det inte ha någon antydning på äl?

Sen stod det att man inte skulle testa på morgonen, hur gör ni som tar?

• Syllin

Hej. Jag hoppar gärna in här

Har en dottern som är född i januari i år, och igår rök spiralen i hopp om att ett syskon vill komma nästa år. Snabbt inpå, men vi vill ha barn tätt.

Eftersom dottern bara är sex månader så har jag inte så bra koll på min menscykeln och ägglossning, men räknar med att jag idag är på dag 10, när borde jag börja testa ägglossningstester? Imorgon?

Med dottern blev jag gravid på första försöket och har innan dess varit gravid (gjort aborter) två gånger, så jag antar att jag har lätt för att bli gravid. Men man vet ju aldrig denna gången..

• hurtänktedunu
    MammanAngelica skrev 2016-07-22 12:02:50 följande:
    17:e :) stämde på dagen när jag gjorde vul för knappt två veckor sen. Och du?
    10/2 är jag beräknad. stämde också med dom 2 vul jag gjort :D ska bli spännande att se om det fortfarande stämmer på kub 2 augusti
  • jyns00

Det här med kub tycker jag är så svårt, varför har ni valt eller inte valt att göra kubtestet? :)

• hurtänktedunu
    jyns00 skrev 2016-07-22 21:28:30 följande:

Det här med kub tycker jag är så svårt, varför har ni valt eller inte valt att göra kubtestet? :)

För att vi vill göra ett avbryta med om barnet inte är friskt. För oss ett väldigt enkelt beslut. Inte lika lätt för alla dock. Så vi har valt att ta reda på så mycket som möjligt
  • MammanAngelica
    hurtänktedunu skrev 2016-07-22 21:07:16 följande:
    10/2 är jag beräknad. stämde också med dom 2 vul jag gjort :D ska bli spännande att se om det fortfarande stämmer på kub 2 augusti
    Åh va roligt! Jag tänkte på det, vi borde kanske sagt till om kub för länge sen? Inskrivning på mån.
  • hurtänktedunu
    MammanAngelica skrev 2016-07-23 09:05:15 följande:
    Åh va roligt! Jag tänkte på det, vi borde kanske sagt till om kub för länge sen? Inskrivning på mån.
    ja nu är det nog kanske lite sent. eller kolla för all del. här erbjuds inte folk under 35 det så vi ordnar med det själva. lika bra så man vet att det blir gjort. haha.
Svar på tråden Syskon våren 2017