• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • prinsessan15
    Ice Age skrev 2016-07-25 18:30:13 följande:

Ja har bim 10/8 och räknar då med ett bf runt 20 april

Samma för mig! :)
  • amham

Har testat idag och inget plus. Men heller ingen mens. Varför kommer den inte om jag inte är gravid? Är på BIM +3 idag.

• Leonie88

Känns konstigt att undvika sex vid äl denna månad med vi vill inte starta fören nästa månad pga planer denna månad. Men snart ska vi starta. Ska bli spännande och se hur lång tid det tar. Tog 5 månader med första.

• nilan

Jag vet för närvarande ingenting om min kropp och jag försöker att låta bli att hetsas av det. Jag tog ut min hormonspiral i 23 juni och har än inte fått min mens. Jag TROR att jag hade ägglosdning någon gång mellan 17-20 juli. Alltså för 11 eller 8 dagar sedan. Jag har inga direkta symtom mer än något öm i brösten och lite finnar, vilket ju kan vara mens-symtom. När är det"lagom" tid att testa? Är det när det gått två veckor? Så i så fall i mitten på nästa vecka/nästa helg om inte mensen kommit tills dess? (Hade ingen mens eller ägglossning vad jag vet under tiden jag hade spiralen, vilken jag hade i nästan 4 år)

• prinsessan15
    nilan skrev 2016-07-29 00:30:17 följande:

Jag vet för närvarande ingenting om min kropp och jag försöker att låta bli att hetsas av det. Jag tog ut min hormonspiral i 23 juni och har än inte fått min mens. Jag TROR att jag hade ägglosdning någon gång mellan 17-20 juli. Alltså för 11 eller 8 dagar sedan. Jag har inga direkta symtom mer än något öm i brösten och lite finnar, vilket ju kan vara mens-symtom. När är det"lagom" tid att testa? Är det när det gått två veckor? Så i så fall i mitten på nästa vecka/nästa helg om inte mensen kommit tills dess? (Hade ingen mens eller ägglossning vad jag vet under tiden jag hade spiralen, vilken jag hade i nästan 4 år)

Jag skulle väntat några dagar till för att slippa bli besviken om det är negativt och inte veta om det var för tidigt, men alla har olika cyklar, jag har t.ex 12 dagar mellan äl och mens oftast. Men när jag har läst på skriver de flesta att det är 14 dagar mellan äl och mens så ha lite is i magen tycker jag ;)

Har du tester och så hemma?
  • nilan

Har inga tester hemma. Tänkte att jag köper i nästa vecka om mensen inte kommit för att testa. Ja, jag får ha lite is i magen. Tänker att om jag räknar att ägglossning var den 20 juli så är ju 14 dagar nästa onsdag, så kanske testa till nästa helg då? Om mensen inte kommit.

Någon mer med erfarenhet?

• prinsessan15
    nilan skrev 2016-07-29 19:47:17 följande:

Har inga tester hemma. Tänkte att jag köper i nästa vecka om mensen inte kommit för att testa. Ja, jag får ha lite is i magen. Tänker att om jag räknar att ägglossning var den 20 juli så är ju 14 dagar nästa onsdag, så kanske testa till nästa helg då? Om mensen inte kommit.

Någon mer med erfarenhet?

Ja det tycker jag verkligen kanske tom på fredagen för då är den ju 2 dar "sen" :)
  • nilan
    prinsessan15 skrev 2016-07-29 19:48:45 följande:

Ja det tycker jag verkligen kanske tom på fredagen för då är den ju 2 dar "sen" :)

Ja det kanske räcker, om det inte är så att L-fasen är längre än 14 dagar :)
  • LillaPyret

Hej :) 
    Efter ett långt uppehåll från familjeliv så hittade jag denna tråden. Jag och sambon är inne på försök 2 med syskon till vår son som är född 2013. Jag är 28år och min sambo är 33. Vi bor i Örebro Län.

Fick positivt ÄL-test både igår kväll och imorse. Beräknad mens är enligt min Natural Cycles 15 augusti då jag är på dag 29. Jag hoppas ju massor att det tar sig då jag mår mentalt mycket bättre denna månaden än förra. Haft semester i 2 veckor nu och det har gjort gott för själen :)

Hoppas det går bra att jag hakar på denna tråden :) 

• 1315

Hej!

Jag är 26 år och har en son född okt -13 och en dotter född aug -15 och nu planerar vi för en 3a !

Jag fick plus i tisdags, 1 hel vecka innan bim (BIM 1/8) efter att bara försökt 1 gång. Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort, sambon var dock väldigt självsäker haha..

Men nu till det tråkiga.. Igår kväll fick jag en blödning, stor som en femkrona kanske. Som en röd färsk flytning! Ingen smärta och ingen mer blödning sen dess men självklart är jag orolig och det enda jag kan tänka på är att vi kanske förlorat vår lilla..

Tog ett test igår morse 12 timmar innan blödningen, och sen tog jag ett nytt test imorse. Tänkte att om blödningen igår kväll var början på ett missfall så borde Hcg sjunka igen, eller åtminstone inte höjas.

Men det ser ut som att Hcg fortfarande blir starkare..

Någon som har erfarenhet av detta?

Svar på tråden Syskon våren 2017