• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • jyns00
    hurtänktedunu skrev 2016-06-26 10:57:09 följande:

länge sen jag skrev här. Det gick ju faktiskt på första försöket för oss vilket vi aldrig trodde så vi är beräknade i början av februari. blev ett vinterbarn istället. men lika välkommet för det.

Grattis, va roligt ????
  • jyns00
    johannaw skrev 2016-06-26 18:04:51 följande:

Hej!

Hoppar in här då jag och sambon börjat prata om syskon till vår lilla som föddes i december 2015. Han är alltså ett halvår men vi vill ha barnen tätt (om det går) och jag börjat äntligen känna att jag är redo att ens tänka på en till då jag hade en tuff graviditet och traumatisk förlossning som ledde till lätt förlossningsdepression.

Jag började rätt snabbt med p-piller eftersom mensen kom ganska på en gång då jag inte kunde amma men slutade efter provat två olika. Mådde inte bra av att äta p-piller! Så vi kör oskyddat nu och har sagt att händer det så händer det. Ett syskon skulle vara välkommet även om jag vet att det kan bli tufft psykiskt för mig. :)

Sonen blev till på en gång efter p-piller stopp, så vi får se..!

Va roligt och spännande :D hur länge har ni försökt?
  • Seb81

Hoppar in här jag med!

Vi försöker också att få ett syskon till mina "våra" barn (jag har tre barn sen innan med en annan man). Spännande det är heller hur!!!!??

Vi hoppas bli gravida snart, har försökt nu i 6 månader men inget har hänt! Hur lång tid ska det ta, haha, otålig till bott!!

De två första var oplanerade och min tredje gick på 4 försöket! Så nu får det gärna hända grejer snart ????????

I morgon ska jag ha mens, jag känner i hela min kropp att den kommer komma i morgon tyvärr men vi tar nya tag snart igen! ???????????? Hur går det för er?? Håller alla tummar & tår för er!!!! ??

• trixy
    jyns00 skrev 2016-06-26 19:55:26 följande:
    Och så gick det direkt för er då bara måste det varit rätt tid för ett syskon :)

Jag kan inte min menscykel så bra för jag slutade med p-pillerna för 2 månader sen men min första mens efter p-pillerna var den 26/4 och den andra mensen började med blodiga flytningar den 24/5 och mensen kom igång den 28/5. Så nu väntar jag bara på om mensen kommer eller inte på tisdag och hela denna vecka. Jag försöker inte ha så stora förväntningar så jag inte blir så besviken om det inte går. Med min dotter gick det på första försöket så detta känns jobbigt att det inte gick lika snabbt trots att jag vet att det är normalt.
    Ja, verkligen :) Har ju en väldigt regelbunden cykel och har skrivit ner noteringar i min kalender varje månad i över ett år dessutom.

Håller tummarna för utebliven helt enkelt! :)
  • johannaw
    jyns00 skrev 2016-06-26 19:57:07 följande:
    Va roligt och spännande :D hur länge har ni försökt?
    Slutade med ppillerna för nästan exakt en månad sedan. Men försöker inte aktivt men att pricka ägglossning och sånt än och kommer nog inte göra heller. Gjorde vi inte med sonen heller utan vi tar det som det kommer. Blir längtan ännu större så kanske vi försöker mer :)
  • Ice Age

Vi planerar och syskon till nästa senvår. Har två flickor födda 12 och 15. Efter nästa mens hade vi tänkt köra igång. Med första upptäckte vi att jag var gravid strax innan vi tänkt börja börja försöka men hann som tur va ändå jobba upp min SGI innan hon kom. Med tvåan blev vi plötsligt nojig och körde igång tidigare än tänkt pga att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida men blev snopna när det tog sig på en gång. Så denna gång försöker vi va lite mer tålmodiga. Vill inte ha ett till vinterbarn ????

Storasyster har börjat prata om bebis och vilket känns lite extra kul

• trixy

Jaaaa!

jyns00 skrev 2016-06-30 18:34:55 följande:

Jag har plussat ????

Svar på tråden Syskon våren 2017