• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • jyns00
    hurtänktedunu skrev 2016-07-23 00:46:08 följande:
    För att vi vill göra ett avbryta med om barnet inte är friskt. För oss ett väldigt enkelt beslut. Inte lika lätt för alla dock. Så vi har valt att ta reda på så mycket som möjligt
    Varför är det enkelt för er att göra abort om ert barn inte är friskt?
  • Ice Age

Vi har med båda barnen valt att inte göra Kub helt enkelt för en abort inte är ett alternativ för oss. Men har å andra sidan med oxå tjuvkikat på jobbet att det funnits ett hjärta som slår innan RUL ändå

• hurtänktedunu
    jyns00 skrev 2016-07-23 21:08:38 följande:
    Varför är det enkelt för er att göra abort om ert barn inte är friskt?
    för att vi inte vill ha ett sjukt barn om vi kan undvika det. Sen finns det så klart inga garantier men vi vill göra det vi kan för att förhindra det.
    Enkelt är väl kanske fel ord men det kommer inte bli någon diskussion om det. Vi är rörande överens i den frågan precis som man ska vara i sådana större och livsavgörande frågor.

Hade vi haft svårt att bli gravida så kanske vi hade resonerat annorlunda men nu har vi löjligt enkelt för det och känner därmed att vi kan ta det beslutet.
  • amham

Hej! Jag hoppar gärna in jag med. Har en son född i december -14 och nu vill vi ha ett syskon till honom. Hade BIM igår och än så länge ingen mens. Men heller inget plus. Har ont i magen och rikliga flytningar så nu får vi hoppas att mensen håller sig borta.

• prinsessan15
    amham skrev 2016-07-24 00:21:49 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in jag med. Har en son född i december -14 och nu vill vi ha ett syskon till honom. Hade BIM igår och än så länge ingen mens. Men heller inget plus. Har ont i magen och rikliga flytningar så nu får vi hoppas att mensen håller sig borta.

Ska du ta gravtest imorgon? :)
  • amham
    prinsessan15 skrev 2016-07-24 20:24:52 följande:

Ska du ta gravtest imorgon? :)

Jag ska vänta på att testerna kommer. Har beställt idag. Så i övermorgon troligtvis :)
  • prinsessan15
    amham skrev 2016-07-24 20:32:59 följande:
    Jag ska vänta på att testerna kommer. Har beställt idag. Så i övermorgon troligtvis :)
    Spännande! Du får skriva hur det går sen!
  • jyns00

Ja berätta :) men ni som plussar nu blir det i april ni ska ha då? :)

• amham
    jyns00 skrev 2016-07-25 07:45:13 följande:

Ja berätta :) men ni som plussar nu blir det i april ni ska ha då? :)

Jadå :) aa plussar jag så blir det i slutet av april om jag räknat rätt :)
Svar på tråden Syskon våren 2017