• nilan

Syskon våren 2017

Hej. Jag hoppar också in här om det är ok!

Har ett barn född juni -12 och nu är vi sugna på syskon.

Tog ut spiralen i midsommarveckan och fick ägglosdning dagen efter midsommar (tror jag) så nu väntar vi på att mensen inte ska komma vågar inte testa riktigt än. Första barnet var inte planerat, hände på ett ivrigt kåtslag där kondomen inte hanns med ????

Helt annorlunda att planera barn ju! Alldeles för mycket huvud och tankar!!!

Hur går det för er alla?

• nilan

Hur går det för alla?

Det verkar inte som att jag hade äl när jag trodde, blev inger plus i alla fall. Nu beter sig flytningarna som äl flytningar så vi har kört på och hoppas att det var det. Har inte fått mens än. Det var snart en månad sedan uttag av hormonspiralen.

• nilan
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 08:41:53 följande:

Hej!

Hoppar in här! Har en son född -15 och vi vill nu ha syskon, ska ha min första äl sedan uttag av kopparspiral nästa vecka men är så himla otålig! Vet inte alls hur man ska tänka heller, tycker folk skriver så olika om när man ska ha sex har ofta osv för att det ska ta sig..

Jag har läst att för att ha bäst chans att bli gravid inom ett år rekommenderas att ha sex 2-3 ggr/veckan. Men jag har också läst att man kan köra på varje dag om man orkar utan att spermierna försämras, om det inte är så att spermierna är av "sämre kvalitet"
  • nilan
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 17:01:35 följande:

Tycker att det enda jag gör är att gå runt och fundera på att bli gravid och då är jag bara inne på mitt första försök, vet inte alls hur jag ska göra för att slappna av och inte tänka på det så mycket, men nu när man börjat tänka på ett syskon finns det liksom inget annat i hjärnan!

Ja vi är också inne på vårt första försök och jag känner likadant. Jag trodde jag hade äl vid midsommar men det var det nog ej för varken mens eller positivt test. Dock tyckte jag det blev lite lättare efter det första testet. Men jag tänker ju på det typ hela tiden!!
  • nilan

Jag tänkte på en annan sak, är det någon här som har tidigare erfarenhet av graviditetsrelaterad bäckensmärta (foglossning) och har tips på träning som en kan börja med redan ny för att förebygga inför nästa graviditet? Jag har ingen lust att ha så ont igen ????

• nilan
    prinsessan15 skrev 2016-07-21 19:52:30 följande:

Jag hade foglossning förra graviditeten oxh det min barnmorska hela tiden pratade om var bäckenbottenträning så nu när vi försöker igen så försöker jag göra övningar varje kväll

Alltså typ knipövningar? Eller annan bäckenbottenträning? Hur? Knipövningar har jag gjort dagligen sedan många år, behöver nog något mer rejält. Musklerna i rygg och mage borde kanske vara starkare för att orka bära upp magen så man inte "hänger" i ytterlägen... Ska nog gå till fysioterapeut, det behövs ju ingen remiss. Och så blir det extra mycket yoga
  • nilan

Jag vet för närvarande ingenting om min kropp och jag försöker att låta bli att hetsas av det. Jag tog ut min hormonspiral i 23 juni och har än inte fått min mens. Jag TROR att jag hade ägglosdning någon gång mellan 17-20 juli. Alltså för 11 eller 8 dagar sedan. Jag har inga direkta symtom mer än något öm i brösten och lite finnar, vilket ju kan vara mens-symtom. När är det"lagom" tid att testa? Är det när det gått två veckor? Så i så fall i mitten på nästa vecka/nästa helg om inte mensen kommit tills dess? (Hade ingen mens eller ägglossning vad jag vet under tiden jag hade spiralen, vilken jag hade i nästan 4 år)

• nilan

Har inga tester hemma. Tänkte att jag köper i nästa vecka om mensen inte kommit för att testa. Ja, jag får ha lite is i magen. Tänker att om jag räknar att ägglossning var den 20 juli så är ju 14 dagar nästa onsdag, så kanske testa till nästa helg då? Om mensen inte kommit.

Någon mer med erfarenhet?

• nilan
    prinsessan15 skrev 2016-07-29 19:48:45 följande:

Ja det tycker jag verkligen kanske tom på fredagen för då är den ju 2 dar "sen" :)

Ja det kanske räcker, om det inte är så att L-fasen är längre än 14 dagar :)
Svar på tråden Syskon våren 2017