Loppan84 skrev 2016-02-28 12:17:27 följande:
Vaknade med en dålig känsla idag, mådde ju ganska dåligt i fredags men två sista dagarna har nästan sllt försvunnit.
Hade ett sista test kvar eftersom jag köpte 2-pack och tog det och fick 2-3????
Fan alltså, med 3+ i torsdag borde jag ha MINST 6000 nu och rent omöjligt att få 2-3. Ja tror detta går fel väg, har samma känsla i magen som förra MF. Kommer tempa imorgon för att bli lite mer mentalt förberedd på eventuellt MF....
Kära du, jag hoppas verkligen inte att något är fel. Och jag kan ärligt säga att jag inte tror att det där betyder något. Det är så mycket som kan spela in vad det gäller styrkan på testen. Urinens koncentration, hur mycket urin som sugs upp av stickan osv.. tänk bara hur olika starka kontrollstrecken kan bli på likadana test vid olika tillfällen. Visst, om man tidigare testat jättestarkt och sedan knappt synligt så kan man ju anta att det inte är bra. Men det är så himla små marginaler för dig med detta test och du hade ju hållit dig väldigt kort och du är inte långt från "2-3" heller. Vad det gäller symptom så är det olika från dag till för mig. Tror även att min temp har sjunkit lite (känner väldigt väl i kroppen hur varm jag är efter allt tempande). Men vad det gäller tempen.. tempen höjs ju efter äl pga progestron. Den håller ju sig förhöjd under hela graviditeten. Men det är ju flera olika hormoner som samspelar under graviditeten och massa förändringar i hormonnivåerna beroende på tidpunk. Det säger mig att den inte borde kunna hålla sig lika stabil som t.ex. Efter äl. Jag är ingen expert, men det verkar logiskt. Därför tror jag t.ex. en sån mini-sänkning som eagel hade inte kan vara en indikation på något negativ. Men denna oro är såklart inte lätt att sätta ändå. Hoppas verkligen att det känns lugnare snart <3