• nepe

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-02-25 08:28:30 följande:
    Ja sa fel är på äl 20 idag O du är på äl 22.. Vilken veckodag testade du pos? Ja minns att du åkte nånstans me din man... Ja testade på en tisdag... Ja minns typ att ja fick skitmkt hopp när du testat... O de va de som fick mig O våga på bim-3.. Ja vet inte om du kände såhär men ja kände typ total glädje O lycka denna gång fast förra ggn kändes de som om ngt ej va rätt..

Åh 1 mars.. Shit det är ju på tisdag!!!!! Gud va coolt... Exact vilken Dag börjar hjärtat slå? Vilken dag på veckan går du i en ny vecka? Känner mig jätte förvirrad för på tisdag är jag v 5+4 hur kan du då vara 6+2? Råknar du från mf eller äl? Ja råknar från äl då ägget släppte dag 24-25 för Mig
    Heej :) Vet att inlägget var till Loppan men tänkte bara svara för att jag undrade samma förrut. De kommer nog bli lite rörigt men jag ska försöka förklara :P

"Man" räknar veckorna från förväntad äl - 2 veckor. (Äl räknas då 14 dagar innan BIM!) Barmorskan måste ju utgå från något och då är det sista mensens första dag vilket mao "är" ÄL- 2 veckor. 

Eftersom att vi vet exakt när vi hade äl så tar du det datumet minus 2 veckor och räknar veckorna därifrån. På det sättet är det mindre risk/chans för oss att bli fram/bak-flyttade eftersom att vi redan vet när ägget släppte för just oss och det kan därmed inte diffa lika mycket när befruktning skedde.

Så all räkning (barnmorskan, appar, förväntad graviditetslängd osv) räknas alltid från innan ni ens har haft det sexet som ledde till bebis. Det är knäppt, jag vet men vi får två gratis veckor på köpet :P
  • nepe

ååh smart!! Jag ska göra som sagoskog och symetrical skrev och säga att jag var snurrig med sista mensen. Var på inskrivning idag och hon tyckte det var så häftigt att jag visste exakt äl. Ändå så räknar dom med deras dumma snurra! Haha diffar "bara" tre dagar för mig men tycker ändå det är lite irriterande :P

• nepe
    Loppan84 skrev 2016-02-28 13:37:44 följande:

<3

Jag har inte kramper och jag har inte blött, jag får försöka tänka det och testen säger ju fortfarande gravid. Ska åka till ett söndagsöppet apotek lite senare och ta en ny test ikväll bara för att put my mind at ease och förhoppningsvis när jag hållit mig längre och dessutom använder kopp så visar det 3+ igen och jag kan lägga hela grejen bakom mig.

Ska du inte vänta och ta med morgonurin? Så slipper du tänka att det är för utspätt :( åh jag tror inte det är någon fara, håller mina tummar för dig!
  • nepe
    Loppan84 skrev 2016-03-30 09:25:14 följande:

Lite ofräsch fråga men svettas ni mycket? Svettas så mycket på både dagarna och nätterna, men i vanliga fall brukar jag inte göra det alls. Ingen fara med det egentligen men undrar bara om det är fler än mig?

Jag gör! Vaknar blöt på nätterna :o 
  • nepe
    GästenT skrev 2016-04-04 14:36:48 följande:
    Blir lite långt att åka, jag tillhör Uppsala. ;) Men jag bokade in ett tidigt ul där eftersom att det annars är fullt överallt omkring mig. I telefon var dom jättegulliga och fick tid snabbt, är så sjukt nervös inför onsdagen när jag ska dit. Hoppas verkligen på ett bra bemötande När man är så nervös! Eventuellt att dom kan skicka över journalannteckning från ul till min nuvarande bm tänkte jag fråga.
    Jag rekommenderar verkligen Studentgyn om du vill få tider snabbt för någonting, världens gulligaste! :)
  • nepe
    GästenT skrev 2016-04-06 20:19:55 följande:
    Ja jag var faktiskt i kontakt med dom men dom hade väntetid på ca 2veckor. :O hörde att dom annars brukar ha bra med tider där. :)
    Jag förstår :) Var går du om jag får fråga? :)
  • nepe
    GästenT skrev 2016-04-06 20:47:49 följande:
    Vilken bm? :) bor utanför Uppsala så går där. :) bor du också i Uppsala trakten? :)
    Ja precis :)
  • nepe
    GästenT skrev 2016-04-06 20:53:27 följande:

Tack!! Shit va känslosamt det var! En liten halvkass bild medan jag sitter i bilen. Haha. :)

Grattis!!!! wiiie!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend