• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-29 07:15:38 följande:

GästenT - så skönt :) Ja nu slutar vi testa, nu har vi alla fått 3+, färdiga med det. Bor i Norge här är första ul i vecka 18 om mAn inte går privat. I Sverige får du väl göra ett i v 12 om du väljer att göra kub annars det också v18 tror jag?

Sent med v.18... :O va tråkigt! här erbjuder man bara kub mot en självkostnad om man är under 35. Har inte bestämt hur vi vill göra. Är ju isåfall bara för att få se lilla bäbisen, för vem vill vänta till v.18?! :P Haha. Känns som om allt blir mer verkligt efter ett ul.
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-02-29 06:04:27 följande:

Jag ville vara lika coola som ni och tog ett digitalt nu äl+20, inte riktigt 3 veckor sen men jag chansade, fick ändå 3+ på den. Så det går fort framåt iaf! :)

Men nu var det mitt sista test och jag ska försööööka att bara njuta nu, för gravid verkar man ju vara. ;)

Grattis till 3+.... Yep inget mer test nu!!!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-28 21:44:51 följande:

Yaay! This is it. Ingen mer testning nu. Denna gången köpte jag inte ett tvåpack bara enpack så jag inte har några test som ligger och skräpar. Nu blir det ul om 8 dagar som nästa milstolpe.

Sorry för att jag freaka, Love you guys för att ni va så snälla <3

Knew it babe! :-*
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-29 11:19:13 följande:

Mår så jävla illa idag O har diare.. Förlåt för too much info..... :/

Hahaha. Förlåt för att jag skrattar, men jag bara älskar vår öppenhet här!

Själv är jag klar hos sjukgymnasten och oj, vad jag fick bannor för mitt rörelsemönster. Snacka om att inte leva som man lär.

Fick köpt ett foglossningsbälte och hon rekommenderade mig att jobba 50% så nästa steg blir läkartid nästa onsdag. Känns ändå bra.
  • Loppan84

Ojdå det var ju inte bra. Vad var det du gjorde fel då?

Låter som det kanske är lika bra att bli deltidssjukskriven, men du kanske kan passa på att göra nått projekt du inte hinner annars t.ex gå en kurs på distans hemifrån eller nått?'

Symetrical skrev 2016-02-29 11:53:29 följande:

Hahaha. Förlåt för att jag skrattar, men jag bara älskar vår öppenhet här!

Själv är jag klar hos sjukgymnasten och oj, vad jag fick bannor för mitt rörelsemönster. Snacka om att inte leva som man lär.

Fick köpt ett foglossningsbälte och hon rekommenderade mig att jobba 50% så nästa steg blir läkartid nästa onsdag. Känns ändå bra.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-29 12:01:06 följande:

Ojdå det var ju inte bra. Vad var det du gjorde fel då?

Låter som det kanske är lika bra att bli deltidssjukskriven, men du kanske kan passa på att göra nått projekt du inte hinner annars t.ex gå en kurs på distans hemifrån eller nått?'

Äh, en massa från hur jag satt på stolen till att jag hängde på ett ben när jag stod upp. :-P Inte så allvarliga saker som ogravid, men med foglossning är det förödande värre!

Hahaha. Den idén skulle nog aldrig kunna komma från en småbarnsförälder! Jag kommer nog ha att göra så att det räcker och blir över trots 50% sjukskrivning.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-02-29 15:18:13 följande:

Äh, en massa från hur jag satt på stolen till att jag hängde på ett ben när jag stod upp. :-P Inte så allvarliga saker som ogravid, men med foglossning är det förödande värre!

Hahaha. Den idén skulle nog aldrig kunna komma från en småbarnsförälder! Jag kommer nog ha att göra så att det räcker och blir över trots 50% sjukskrivning.

Foglossning är inte att leka med. Hoppas det hjälper med bälte och så.

Jag märkte av det precis i slutet av förra graviditeten och hoppas jag slipper denna gång med. Jag är väldigt överrörlig också (mina knän har nog gått ur led runt 20-25 gånger mellan jag var 5-20 år).

Hur som helst.. Jag har precis gått av ett dygnspass på jobbet nu och har lagt märke till massor av smågrejer som kan bli ett problem. B.la. måste vi hoppa över ett rep som är knähögt många gånger i timmen. Ofta fastnar man även i det och är nära på att slå halvt ihjäl sig. Det kommer bli ett stort problem om jag känner av fogarna. Sen bär jag alltid en tv från ett rum till ett annat på kvällen och jag når knappt runt med armarna nu, jag kommer inte få tag om den med en mage i vägen. Det kommer bli bökigt...
  • Loppan84

En fråga som inte riktigt hör hemma här kanske - men ni har ju visat er så kunniga på allt annat så chansar. I höstas fick jag problem med magen och fick ta en hel del prover. Då var mitt s-gamma GT (levervärdet) lite högt (57 med referensvärde på under 45). Min läkare sa att det kan bli så högt av så lite som ett glas vin dagen innan och jag hade druckit vin så vi bestämde oss för att bara kontrollera det provet igen om några månader så nu när jag var och skrev in mig för graviditet tog vikarien (min läkare var ju på semester) det provet på nytt. Idag har jag fått brev från min läkare där det står att s-gamma GT nu har gått upp till 69. Det är ju väldigt konstigt med tanke på att jag (såklart) inte dricker alkohol nu och högt gamma GT värde beror primärt på alkohol. Ända sen jag plussade första gången har jag druckit totalt kanske 5 glas vin (på 2 månader alltså). Andra förklaringar till det höga värdet är levercancer eller hepatit och jag har ju omöjligt kunnat få hepatit tänker jag. Blir alltså ganska orolig, särskilt med tanke på problemen och smärtan jag hade i magen i höstas som aldrig fick någon förklaring. Nu till min fråga - när jag googlar" s-gamma GT gravid" hittar jag en källa som säger att det ska öka under graviditet men en annan som säger att det ska minska....

Fattar ingenting. Om det ska minska är jag ju verkligen illa ut känns det som men om det ska öka är 69 kanske helt normalt för gravida? Är det någon annan som har tagit detta blodprov och kan ge någon info?

• Loppan84

Obs! Såklart inte druckit vin när jag va gravid. De 5 glasen var under de ca 2-3 veckorna mellan mf:t och äl.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend