Loppan84 skrev 2016-02-29 21:03:10 följande:
Tänker du från livmodertappen? Det tror jag inte man ska göra just då väl? Är du orolig för nått eller kom du bara på att du missat rutinundersökning?
Jag har pratat med en vän som är läkare som sa att jag måste får läkaren att kolla upp levern med en gång för en sån ökning är inte normal, men det har inget med graviditeten att göra. Känns ju verkligen inte kul att börja härja med andra saker i kroppen än just graviditeten just nu känner jag men eftersom min man som är i superform plötsligt fick cancer som 26-åring och han var helt utan symptom och cancern upptäcktes tidigt vid en vanlig undersökning så tänker jag alltid att det är bättre att ta det säkra före det osäkra - men det har säkert gjort att jag utvecklat ett drag av hypokondri också så ber om ursäkt för det på förhand ;)
Precis. Nej jag fick göra det förra året för att mitt cellprov var normalt men kom till en grym gyn som sa att något inte var normalt så han gjorde alla möjliga grejer och upptäckte med biopsi att jag hade lätta cellförändringar. Tydligen visar vanligt prov bara "rätt" till typ 60-70% . Nu är det dags för min uppföljning och på telefon förut sa dom att man gör cellprov första veckorna och det är vad många skriver när man söker samt att inga missfallsrisker ska förekomma men man blir ju osäker. :/
Usch fy satan med levern!! Jag hoppas verkligen att allt är okej och jag hoppas att du får en tid snabbt hos läkaren. Känns ju likabra att du kollar upp det där ordentlig på en gång. :/ är kanske bäst att du ringer och bokar en tid imorgon?