• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    201405 skrev 2016-03-03 14:08:05 följande:

Äntligen får jag gå med Här! :D fick gravid 1-2 i morse på äl+14 och bim+1. Har redan änmält mig till inskrivning och vul hos bm, eftersom jag haft ett mf för längesedan i v 7+2 så måste jag få se att något lever innan jag vågar slappna av. det där en privat mvc som erbjuder vul vid inskrivningen för 250:- så det är ju inte farligt :)

Fick tid den 4/4 iaf. Känns helt overkligt allt!

Sambon vet inget än, han slutar kl 3 så väntar spänt på att få berätta!

Jusdet BF 10/11 enligt ff :)

Grattis!!!!' :D

Säger som loppan, resultatet du fick på cb var ju helt normalt hcg värde om du räknar från befruktning. :) inget märkligt alls! Jag fick 2-3 äl+13 men det stämmer ju egentligen också, kan ju vart precis på gränsen att den slog om till 2-3 istället för 1-2. Är nog bara dumt att analysera, för det bästa är ju att du är gravid!!! :)
  • capy
    201405 skrev 2016-03-03 15:11:10 följande:

Nu har jag läst igenom halva tråden och jag märker att flera av er fick gravid 2-3 redan vid bim men jag fick bara 1-2 nu på äl+14. Och så blir jag ju jättenervös :( är det vanligare att få 2-3 vid bim?

Jag fick 1-2 på äl+13 och 3+ på äl+24. Är nu i v 22+2. Tror inte du har något att vara nervös över.
  • 201405
    GästenT skrev 2016-03-03 16:31:11 följande:

Grattis!!!!' :D

Säger som loppan, resultatet du fick på cb var ju helt normalt hcg värde om du räknar från befruktning. :) inget märkligt alls! Jag fick 2-3 äl+13 men det stämmer ju egentligen också, kan ju vart precis på gränsen att den slog om till 2-3 istället för 1-2. Är nog bara dumt att analysera, för det bästa är ju att du är gravid!!! :)

Tack!! :D

Ja jag ska försöka sluta nojja. :p men lär väl ta det sista digitala o m en vecka och se så det ökar :)
  • 201405
    capy skrev 2016-03-03 17:03:25 följande:

Jag fick 1-2 på äl+13 och 3+ på äl+24. Är nu i v 22+2. Tror inte du har något att vara nervös över.

Tack! Stämmer säkert :)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-03-03 20:22:30 följande:

Woooho!! TSH låg på 1,2. Rekord! :) känns ju som ett normalvärde!

Skönt!!!
  • Loppan84

Imorgon ska jag till läkaren och göra uppföljning på leverprovet "s gamma GT". Nervös faktiskt för det finns inga naturliga förklaringar till högt värde och jag dricker ju inte alkohol eller äter medicin. Håll tummarna för att det gått ner. Annars har jag redan gett mig själv typ levercancer eller hepatit från asienresan i vintras. Hypo who ;)

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-03 21:03:30 följande:

Imorgon ska jag till läkaren och göra uppföljning på leverprovet "s gamma GT". Nervös faktiskt för det finns inga naturliga förklaringar till högt värde och jag dricker ju inte alkohol eller äter medicin. Håll tummarna för att det gått ner. Annars har jag redan gett mig själv typ levercancer eller hepatit från asienresan i vintras. Hypo who ;)

Usch, så får du inte säga! Röstar för hepatit a isf. ;-P

Håller tummarna för dig, raring!
  • 201405
    GästenT skrev 2016-03-03 20:22:30 följande:

Woooho!! TSH låg på 1,2. Rekord! :) känns ju som ett normalvärde!

Superskönt! (y)

Jag är lite nojig då jag har ganska höga antikroppar mot sköldkörteln och det kan öka risken för mf :/

Sen, är det bara jag som känner att man inte vågar ta ut någon glädje eller planera något än för om det skulle bli mf så känns det pinsamt att man var så "dum" och faktiskt trodde att det skulle gå vägen? Pratar ju ändå med sambon lite om planer o så, att det antagligen inte blir någon resa till Mexico i januari ex ;) men jag skulle skämmas för att ha planerat om jag får mf tror jag :/
  • eagle87
    201405 skrev 2016-03-04 07:30:13 följande:
    Superskönt! (y)

Jag är lite nojig då jag har ganska höga antikroppar mot sköldkörteln och det kan öka risken för mf :/

Sen, är det bara jag som känner att man inte vågar ta ut någon glädje eller planera något än för om det skulle bli mf så känns det pinsamt att man var så "dum" och faktiskt trodde att det skulle gå vägen? Pratar ju ändå med sambon lite om planer o så, att det antagligen inte blir någon resa till Mexico i januari ex ;) men jag skulle skämmas för att ha planerat om jag får mf tror jag :/
    Nej tånk inte så... Du väntar barn nu inte MF!!!!!!!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend