• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-06 05:29:09 följande:

Inte sovit hela natten.. Har inte kommit ngt på pappret på typ 5 timmar O nu kommer typ beigha/ bruna flytningar på pappret.. Fortf inget i trosorna... Ärligt tror ni de början på MF?

Gumman, det där ser ut som gammalt blod! Exakt så fick jag i v 10. Först kom det ljusrosa flytningar under helgen, som inte oroade mig märkbart. Dock fick jag en såndär brunblandad flytning (ganska rejäl ändå!) sen på måndagsmorgonen, så då ringde jag och bokade akut vul samma dag. Allt såg bra ut och den gynekologen sa att det förmodligen var en lite bristning nånstans i slidan eftersom jag inte hade någon blödning inne i livmodern, varför jag först fick rosa flytningar och sen brunfärgad (= gammalt blod).

Håller tummarna för att det är liknande för dig! Vet du när du får komma in? <3
  • Symetrical
    201405 skrev 2016-03-05 21:22:48 följande:

Nu är jag ynklig, superförkyld med feber inatt och har börjat få halsbränna tillbaka. Haft fel på magmunnen så opererades i oktober och innan op hade jag halsbränna varje kväll i två månader kanske så är lagom trött på det! :( Kan det vara graviditeten som ger halsbränna? (inte att förväxlas med sura uppstötningar)

Halsbränna/sura uppstötningar är väldigt vanligt när man är gravid, ffa om du har haft problem med magmunnen innan. Jag själv knaprar losec som värsta pillertrillaren dagligen nu.

Gällande bubbelpoolen brukar det vara okej så länge det inte är en offentlig (med tanke på bakterierisken). Man skall dock inte sitta för länge, för det är egentligen överhettningsrisken som är värst. Och se till att drick MASSA vatten. Gärna någon form av vätskeersättning innan.
  • Loppan84

Eagle nej jag tror inte det. Låter logiskt som Symetrical säger, tror allt kommer att gå bra. Men blir skönt att göra ett vul och bekräfta det, när ska du få göra det?

Symetrical - så fint <3

• Loppan84

Vill inte jag för jag vet att ni är flera som har det värre. Men illamåendet har kickat in ordentligt nu. Spyr hela tiden och har inte kunnat borsta tänderna sen i torsdags utan att spy 3 gånger per tandborstning minst. Just tandborstningen är super irriterande för det gör att jag känner mig så ofräsch eftersom jag borstar, spyr, borstar osv så känns det aldrig som munnen är riktigt fräsch. Nån annan som haft detsamma med tandborstning?

• sagoskog

Eagel: Sådär har jag haft tre gånger. En gång i graviditeten med tvillingarna och två gånger i denna. Senaste gången för några dagar sen och första i ungefär samma vecka som du är i nu. Jag har faktiskt inte ens tänkt tanken att kolla upp det. Tror det är så mycket vanligare med rosa flytningar som är helt ofarliga än att de innebär något dåligt.

Mina har också varit rosa första dagen och brun-beiga andra och sedan upphört. De är rosa när blödningen är "aktiv", men blir sedan bruna när blödningen avstannat och blodet hinner koagulerar. Jag tror de är borta imorgon. Låter som ett blodkärl gått sönder, som de andra skrivit :)

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-03-06 10:11:43 följande:

Vill inte jag för jag vet att ni är flera som har det värre. Men illamåendet har kickat in ordentligt nu. Spyr hela tiden och har inte kunnat borsta tänderna sen i torsdags utan att spy 3 gånger per tandborstning minst. Just tandborstningen är super irriterande för det gör att jag känner mig så ofräsch eftersom jag borstar, spyr, borstar osv så känns det aldrig som munnen är riktigt fräsch. Nån annan som haft detsamma med tandborstning?

Jag lider med dig loppan:/ Jag har inte upplevt samma med tandborstningen själv, men jag har för mig att jag läst/hört om det. Är det att du blivit väldigt känslig i kräkreflexen? Isf kan du ju testa att köpa en barntandborste (kommer dessutom oftast åt bättre med en sån även på vuxna) och ta det väldigt försiktigt?
  • 201405
    eagle87 skrev 2016-03-06 05:30:41 följande:

Förlåt förlåt förlåt för bild men behöver verkl desperat råd...

Tror inte heller det är någon fara så länge det inte är färskt rött och konstant, låter bara som ett blodkärl brustit som Symetrical säger :) håller tummarna det slutar nu <3
  • 201405
    Symetrical skrev 2016-03-06 07:54:36 följande:

Halsbränna/sura uppstötningar är väldigt vanligt när man är gravid, ffa om du har haft problem med magmunnen innan. Jag själv knaprar losec som värsta pillertrillaren dagligen nu.

Gällande bubbelpoolen brukar det vara okej så länge det inte är en offentlig (med tanke på bakterierisken). Man skall dock inte sitta för länge, för det är egentligen överhettningsrisken som är värst. Och se till att drick MASSA vatten. Gärna någon form av vätskeersättning innan.

Ja jag ska försöka ta mig till apoteket idag och se vad de har för receptfria. Höll i sig i över 5 h igår tills jag somnade! Inger hjälpte utom vatten som lindra lite. Så drack säkert 2 l minst :p min mage har vart dålig sen innan bim med, brukar den aldrig vara! Så sen på kvällen var jag jätteförkyld med halsbränna och diarré, snacka om drygt!

Okej får se om jag vågar, nervöst med jetstrålarna o så med :/
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend