• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-06 12:05:15 följande:
    Jo, klart du ska klaga!!! Spy ut allt bara, bokstavligt talat!!

Har varit samma för mig med tandborstningen, både med sonen och nu. Var dock värre med sonen, trots att jag mådde allmänt bättre då. Tror att det beror på att jag har eltandborste nu istället för vanlig och det har varit så mycket skönare att borsta med! Blir ju liksom mer stilla rörelse och inte så mycket in och ut som med en vanlig.
    Bra tips. Tänkte på eltandborste faktiskt, är ju mycket mindre också :) Ska köpa det i veckan.
  • Loppan84

Symetrical - Haha bra gissat att drt egentligen skulle stå "klaga" i mitt inlägg istället för jag. Du tolkar mig ;)

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-03-06 11:05:22 följande:
    Verkar som om det oftast syns hjärtslag då, men att det inte behöver betyda att något är fel om det inte gör det. Att det kan vara för tidigt och så får man göra om vul lite senare. Såg du mitt inlägg om mina rosa/bruna-beiga flytningar? Jag tror verkligen det är lugnt. Det är ju utan tvekan den "bästa sorten" av blödningar iaf, med bäst odds.
    Aa såg de, fick mig verkl O lugna ner mig.. Har intr haft ngt de senaste 3 timmarna.. Mår lite illa O har som ett dovt tryck över magen ovanför naveln sen typ att de drar O ilar vid vänster äggstock...
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-06 12:55:39 följande:

Aa såg de, fick mig verkl O lugna ner mig.. Har intr haft ngt de senaste 3 timmarna.. Mår lite illa O har som ett dovt tryck över magen ovanför naveln sen typ att de drar O ilar vid vänster äggstock...

Vad bra, upptäckte att jag inte citerade nämligen :) beige-brunt brukar det vara i sluttampen, så jag hoppas det försvinner nu så att du får lite lugn. Jag hade jättemycket känningar och mensvärk från magen i början. Förhoppningsvis är det ett tecken på att det växer som det ska :)
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-03-06 12:09:51 följande:
    Vad bra, upptäckte att jag inte citerade nämligen :) beige-brunt brukar det vara i sluttampen, så jag hoppas det försvinner nu så att du får lite lugn. Jag hade jättemycket känningar och mensvärk från magen i början. Förhoppningsvis är det ett tecken på att det växer som det ska :)
    Tack för att du får mig lugn.. Som ni vet kommer min mans familj idag.. Vi hade ju tänkt berätta idag. Men känner att de bättre nu O Vånta ngr dagar O efter ul imorn? Vad tycker ni?
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-06 13:23:28 följande:

Tack för att du får mig lugn.. Som ni vet kommer min mans familj idag.. Vi hade ju tänkt berätta idag. Men känner att de bättre nu O Vånta ngr dagar O efter ul imorn? Vad tycker ni?

För mig hade flytningarna inte gjort någon skillnad vad det gäller att berätta eller inte. Däremot vill jag själv vänta tills efter första ul. Våra familjer vet inget än. Det blir nog någon gång efter kub och då är jag i v. 11+5. Hade vi gjort ul tidigare hade vi nog berättat tidigare också. Sen kan man ju fundera över om det är personer som ni vill ska veta oavsett hur det går. Är det de så spelar det ju ingen roll om veckan är 4 eller 18. Är det inte där så är det kanske skönt att sätta någon gräns när det känns säkrare (efter vul/ul/v12/etc).
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-06 12:36:01 följande:

Symetrical - Haha bra gissat att drt egentligen skulle stå "klaga" i mitt inlägg istället för jag. Du tolkar mig ;)

Jo, jag är lite av ett geni, faktiskt.
  • Loppan84

Låter bra Eagle! Har du tempat nu?

Jag har en vidrig dag, spyr och sover bara. Fick just i mig lite makaroner med smör och känner mig lite piggare. Men hur ska man kunna jobba om man mår så här? Och kan ju inte förklara nått som helst eftersom man inte ska berätta och är svårt att dölja det när man knappt orkar stå upp och kaskadspyr en gång i timmen :-/ tror det skulle släppa så mycket stress om man bara kunde va ärlig med att man va gravid och slippa ljuga i 12 veckor, om det bara inte var så stigmatiserat med MF att man vill hålla det hemligt

• eagle87

Tempade imorse O den va hög, har bara haft brunt beigh idag.. När e ditt ultraljud??

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend