• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-29 21:20:13 följande:

Ok låter ju som det ska gå bra isåfall. Men du måste nog fråga dem, jag har aldrig tänkt på det lire och ver faktiskt inte riktigt vad som händer med livmodertappen när man är gravid. Man kan ju göra biopsi när som helst i cykeln så räknar med att det ska gå lika bra om den är stängd som öppen?

Lycka till vännen, inte så kul att bli tillbakakallad efter cellprov men sanningen är väl att det är superbra att de fångar upp allt och kollar upp det men att det ska ses som rutin och allt säkert kommer gå superbra <3

Jag får ringa och höra imorgon. Det värsta med den processen var att det vanliga cellprovet såg bra ut och att jag kom till den gyn av en slump för att kolla om jag hade endometrios så visade det sig att jag hade cellförändringar med hjälp av biopsi och pco.. Förhoppningsvis har allt läkt ut nu eftersom stt det bara var lätta förändringar. :)
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-02-29 21:32:16 följande:

Vanligt cellprov erbjuds ju i regel i samma veva som alla andra prover (hiv, hepatit, syfilis, klamydia) vid inskrivning. Jag tog det i början av förra graviditeten, men hoppade över det nu då jag tagit nyligen. Så borde gå bra om det inte är något speciellt sorts cellprov.

Jaha! Va bra! Jag ska göra ett vanligt cellprov och kompletterande biopsi. Men då borde det vanliga vara lugnt iaf då.
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-02-29 21:24:28 följande:

Någon som känner igen detta, har fått sånna hår kliande utslag sen ngr dagar innan ja plussa :(

Hmm nej tyvärr! Aldrig sett förut. :/ dom går inte bort alltså?
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-02-29 20:40:12 följande:
    Hmm nej tyvärr! Aldrig sett förut. :/ dom går inte bort alltså?
    De kommer O går, verkar betydligt vanligare vid tvilling graviditeter!!!!!!!! Pga höga hormoner
  • Loppan84

What? Så spännande :) Herrgud alltså. Du har ju twins där inne. När är ul nu igen?

eagle87 skrev 2016-02-29 21:54:16 följande:

De kommer O går, verkar betydligt vanligare vid tvilling graviditeter!!!!!!!! Pga höga hormoner

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-29 21:04:21 följande:

What? Så spännande :) Herrgud alltså. Du har ju twins där inne. När är ul nu igen?

Haha 12 mars, ditt da? Hur mår du idag?
  • Loppan84

Wow blir sjukt spännande att se hur många då :)

8e är mitt.

Jag känner inget särskilt idag faktiskt men nu är det bara en vecka till ul så nu ska jag vänta med att spekulera mer om jag kan. Pratade med min bästis också som ju också är gravid. Har jag sagt att vi har samma bf? Heeeelt sjukt. Men iaf vi är ju då i samma vecka (och samma dag) och hon har iaf 1 barn sen innan och säger att hon mest känner i brösten och lite trött och att hon hade samma förra gången, så det är säkert bra :)

n

eagle87 skrev 2016-02-29 22:16:17 följande:

Haha 12 mars, ditt da? Hur mår du idag?

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-29 21:34:52 följande:

Wow blir sjukt spännande att se hur många då :)

8e är mitt.

Jag känner inget särskilt idag faktiskt men nu är det bara en vecka till ul så nu ska jag vänta med att spekulera mer om jag kan. Pratade med min bästis också som ju också är gravid. Har jag sagt att vi har samma bf? Heeeelt sjukt. Men iaf vi är ju då i samma vecka (och samma dag) och hon har iaf 1 barn sen innan och säger att hon mest känner i brösten och lite trött och att hon hade samma förra gången, så det är säkert bra :)

n

Åh Gud va kul att du har någon O följas åt med, bor hon i Norge lr Stockholm?

Åh typ en vecka kvar till ditt ul. Så spännande :)) du får lägga upp bilden här sen..
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-02-29 20:36:43 följande:

Vet ni hur det är med cellprov och sån biopsi när man är gravid?

Cellprov får i alla fall göras fram till v 14. Jag gjorde det själv i v 13 nu, då det snart är tre år sedan sist.
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-02-29 18:23:20 följande:

Ja gick till läkaren idag O bad om tsh prov o progesteron prov, ville bara veta att de ok då mitt tsh låg på 2.9 i okt O går upp under graviditet O haft lågt progesteron innan .. Ska ta blodprover imorn..

Spännande att så mycket lutar åt tvillingar för dig!! :)

Påtal om TSH, ska ta mina idag. Jag har för låga så

ska följa upp under hela graviditeten, då borde det ju vara bra att dom höjs under graviditeten för mig? Eller? :P
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend