• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT

Vi berättade för min sambos föräldrar igår, även fast det är tidigt. Helvete vilken lycka!! Hans pappa blev helt lyrisk och började prata om allt han skulle köpa och göra med ungen! Skämtade och bar min tallrik och höll på. :) fantastiskt skönt!

• GästenT
    eagle87 skrev 2016-02-27 09:13:12 följande:

Min svärmor har tackat ja till att komma hit nästa söndag, min svägerska har ej bekräftat.. Undrar verkl hur hon kommer reagera på min graviditet

Va spännande att se deras reaktioner!! Det blir nog bra! :)
  • Loppan84

Symetrical - skönt att illamåendet äntligen gett med sig men tråkigt att behöva bli sjukskriven men med så fysiskt jobb kan det väl knappast hjälpas :( krya på dig!

GästenT - håller med, så måste man tänka. Hittade en källa som sa att ca 30% aldrig blir illamående så det är ju en stor grupp och bara hoppas man tillhör den :) Men med det sagt va den vanligaste veckan att bli illamående i v7 och den har ju varken du eller jag passerat än ;)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-28 10:10:57 följande:

Symetrical - skönt att illamåendet äntligen gett med sig men tråkigt att behöva bli sjukskriven men med så fysiskt jobb kan det väl knappast hjälpas :( krya på dig!

GästenT - håller med, så måste man tänka. Hittade en källa som sa att ca 30% aldrig blir illamående så det är ju en stor grupp och bara hoppas man tillhör den :) Men med det sagt va den vanligaste veckan att bli illamående i v7 och den har ju varken du eller jag passerat än ;)

Haha va fasiken!! Tryck inte ner mina förhoppningar om att få slippa illamåendet. ;) Näe men jag tror allt är okej med oss iallafall. Symptom kommer säkert att komma och gå, vissa starka andra lite svaga. Och som du säger, vi har ju inte kommit såå långt in i graviditeten än! :) men jag har lite svårt att greppa att jag ens är gravid när man mår såpass "bra".
  • Loppan84

Så härligt <3

Vi väntar nog just med familjen lite, släpper lite på pressen att min storebror ska få sitt första barn i juni så mina föräldrar är upptagna med det och sambons föräldrar har redan många barnbarn varav en helt nyfödd så vi får vara ifred just nu ;)

GästenT skrev 2016-02-28 10:09:07 följande:

Vi berättade för min sambos föräldrar igår, även fast det är tidigt. Helvete vilken lycka!! Hans pappa blev helt lyrisk och började prata om allt han skulle köpa och göra med ungen! Skämtade och bar min tallrik och höll på. :) fantastiskt skönt!

• eagle87
    GästenT skrev 2016-02-28 09:09:07 följande:

Åh Gud va mysigt :) visste de om att ni försökte?
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-02-28 09:14:26 följande:
    Haha va fasiken!! Tryck inte ner mina förhoppningar om att få slippa illamåendet. ;) Näe men jag tror allt är okej med oss iallafall. Symptom kommer säkert att komma och gå, vissa starka andra lite svaga. Och som du säger, vi har ju inte kommit såå långt in i graviditeten än! :) men jag har lite svårt att greppa att jag ens är gravid när man mår såpass "bra".
    Jag är ganska symptom fri på morgonen sen smyger sig brösten O illamåendet på under dagen...
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-02-28 11:57:13 följande:

Åh Gud va mysigt :) visste de om att ni försökte?

Nä dom hade ingen aning faktiskt! Världens överraskning. Dom trodde vi skulle vänta några år till. Och vi är först på deras sida med barnbarn på alla håll och kanter. Min sambo har bara småkusiner också så hans mormor och morfar och farmor och farfar kommer även dom bli gammelfarfar etc för första gången. Så det känns superkul!! På min sida har alla barn, både mina kusiner och syskon så det känns inte lika stort där. :P
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-02-28 11:58:07 följande:

Jag är ganska symptom fri på morgonen sen smyger sig brösten O illamåendet på under dagen...

Jaha! Där ser man va olika vi alla är just nu. :) Det känns ändå skönt att se att det inte behöver vara lika för alla, man är "normal" i sina egna symptom liksom. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-28 10:55:03 följande:

Så härligt <3

Vi väntar nog just med familjen lite, släpper lite på pressen att min storebror ska få sitt första barn i juni så mina föräldrar är upptagna med det och sambons föräldrar har redan många barnbarn varav en helt nyfödd så vi får vara ifred just nu ;)

Då förstår jag verkligen att ni väntar! :) Det hade jag också gjort.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend