• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Usch vilken förmiddag. Vet du vad, om du mår så dåligt så är det också ok att avboka besök. Säg att barnen fått kräksjuka eller nått och att det passar dåligt. Hälsan kommer först och migrän är inte kul, du måste få vila lite om du inte redan mår bättre <3

• Symetrical

Låter som klassiska ligamentsmärtor. Helt normalt med andra ord.

Loppan84 skrev 2016-02-24 22:36:51 följande:

Förlåt att jag är så j-a nojig och tjatig men måste råga en sak. Har haft ont i båda sidor idag, som typ håll. Kommer och går men är långt ut på sidorna. Är det något ni känner igen? Plus att det kommer ganska då onda och kraftiga hugg till vänster när jag nyser, snyter mig eller vrider mig.

Detta kom imorse och har kommit och gått under dagen, inte haft det innan.

• Norrlänning86

Hej hej! Hoppas jag kan joina er här i tråden. :) har mest varit i NC tråden men även tempat med FF. Fick ett + igår på ÄL+ och även positivt på digitalt test i morse. :) nu hoppas jag bara att graviditeten sitter rätt denna gång och att kotten vill stanna. (Har ett utomkveds som innebar borttagning av höger äggledare och ett missfall i bagaget)

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-02-25 12:31:36 följande:

Usch vilken förmiddag. Vet du vad, om du mår så dåligt så är det också ok att avboka besök. Säg att barnen fått kräksjuka eller nått och att det passar dåligt. Hälsan kommer först och migrän är inte kul, du måste få vila lite om du inte redan mår bättre <3

Ja jag tänkte den tanken många gånger. Men samtidigt vill jag verkligen ha besök. Har mest suttit och glott i väggen på mina lediga dagar eftersom jag varit så slut. Sen är det tänkte att besökts barn ska bli med hem från skolan (sen kommer resten efter) och det vill jag inte ta ifrån mina barn när de har sett fram emot det. Men det värsta är nog över nu. Jag brukar ha migränanfall på ca6 timmar och jag har lyckats tagit mig till skolan (väntar på att de slutar nu). Så får besöket så ut med lite stök hemma och mina rödsprängda ögon :)
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-25 08:39:44 följande:

Ni som hade äl senare i cykeln tex sagoskog... Ställer de till mkt problem när man går till barnmorskan ? För de verkar ju inte fatta när man säger att man intr har ägglossning på dag 14...

Svar JA! De är i alla fall här i Sverige sjukt rigida med det, så jag modifierade sista mensen till 14 dagar innan äl och sa att jag har en 28 dagarscykel (vilket ju inte alls stämde! ). Lika bra, så slipper man bråka med dem!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-25 08:45:17 följande:

Fre 12:e, äl+9.

Hjärtat börjar slå 21-22 dagar efter befruktning - det verkar stämma för det är enda jag har hittat. Det är igår eller imorgon för mig. Men på nätet läser jag olika uppgifter när man kan se det - verkar bero på maskin etc men får väl lita på min bm att de då har en bra maskin eftersom hon menar att 6+1 inte är för tidigt.

Jag har bara kollat i appen där står det 5+4 (stämmer med sista mensen) men när jag räknar från äl är det ju 3+1 (22 dagar) idag. Beror ju lite på lutealfas

Får verkligen hoppas att hon har en bra maskin! Sen handlar det även om hur det lilla livet ligger. Vore ju bra surt att behöva komma igen och betala dubbelt! Plus bli orolig! :-/

Räkna alltid från äl och vill de veta sista mens, säg två veckor innan äl. Lutealfasen spelar ingen roll, men fick man exv äl på cd 22 och de räknar med att man fick det på cd 14-15 (vilket det alltid gör!) så blir det ju fel med en hel vecka!

Vilken cd fick du äl på den här gången?
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-02-25 13:19:20 följande:
    Svar JA! De är i alla fall här i Sverige sjukt rigida med det, så jag modifierade sista mensen till 14 dagar innan äl och sa att jag har en 28 dagarscykel (vilket ju inte alls stämde! ). Lika bra, så slipper man bråka med dem!
    Fan har redan skrivit på blanketten att sista mensen var 13 jan, men ja har ju tidigt ul som förmodligen blir innan första besöket där kommer de ju stå hur stor bebisen e hjälper de?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-25 10:29:50 följande:

Intressant! Står ju olika överallt, men bf blir alltid samma. Men fick också positivt test den 12e vilket är 5 dagar tidigare än den listan så de har säkert lagt på lite marginal.

Ja är nervös så om jag inte får 3+ imorgon så flyttar jag fram ul en vecka tror jag.

Ja vid 5+3 säger du vecka 6.

Alltså om du hade äl 3:e februari (en onsdag) är du nu i v 5+1 och på tisdag alltså bara i v 5+6. Jag hade absolut skjutit upp vul en vecka om jag vore du!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-25 11:33:36 följande:

Efter att ha räknat så som nepe skrev är jag bara på 5+6 på tisdag så har flyttat fram vul en vecka till 8 mars. Då är jag 6+5 enligt den räkningen, 7+2 enligt appen och 34 dagar efter äl så borde va safe att se hjärtslag då om allt gått bra :)

Hahaha. Du kan bortse från alla mina tidigare inlägg som jag skrev innan jag läste det här. ;-P
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-25 14:25:25 följande:

Fan har redan skrivit på blanketten att sista mensen var 13 jan, men ja har ju tidigt ul som förmodligen blir innan första besöket där kommer de ju stå hur stor bebisen e hjälper de?

Oftast gör det det. Då kan man säga att man redan blivit daterad. Eller också tar du dateringen och modifierar sista mensen till det och helt enkelt säger till din bm att du var gravidsnurrig sist du svarade på sista mensens första dag. Typ att den var beräknad då, men inte kom förrän 4 dagar senare, eller när det nu blir. Vilken dag hade du äl på?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend