• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-23 22:45:03 följande:
    Behöver jag säga att jag hade en med tvillingarna? ;) har för mig den kom tidigt. Kan se en liten antydan nu med, men är osäker då jag ofta har leggings under byxorna nu i kylan och får tryckmärkes rand precis där. Ska kolla när den dök upp på mina gravidbilder från tvillingarna när jag kommer hem från jobbet i morgon. Tycker mycket tyder på tvillingar för dig. Fast försiktigt bara så du inte blir besviken om det bara är en <3
    Åh va spännande... Hur länge försökte du första gången när du blev gravid? Känns bra O veta att din pcos blivit bättre av en graviditet... När har du kub nu igen? Minns att de början på mars.

Ja har första privata ul 12 mars
  • eagle87

Förresten hur gör ni andra med sex? Vi provade lite i helgen men liksom inget vaginalt... De va så skönt att för första gången på två år inte tänka på ägglossning men fick världens värk kramp i 2 min precis efter orgasm... Vågar inte igen men känner mig mer sugen än nånsin på 2 år...

• Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-24 12:06:39 följande:

Förresten hur gör ni andra med sex? Vi provade lite i helgen men liksom inget vaginalt... De va så skönt att för första gången på två år inte tänka på ägglossning men fick världens värk kramp i 2 min precis efter orgasm... Vågar inte igen men känner mig mer sugen än nånsin på 2 år...

Vi hade inte sex på typ två månader pga att jag mådde så förjävla kass.
    Hade dock nypremiär nu i helgen och det var efterlängtat, för precis som du har jag också mycket mer sexlust som gravid. Lite som att ha konstant äl.
  • GästenT

Jag känner ingen lust alls just nu och är rätt torr hela tiden. :( Har inte alls vågat mig på sex än.. Finns det några risker med sex under tidig graviditet?
  • Loppan84

Jag är torr och osugen, har kramper och inte lust. Känner mig dessutom förjävla ful - finnig, tjock, dålig hud och här. Har hört att man ofta får fin hud och hår efter några veckor så hoppas det stämmer för nu ser jag ut som 7 svåra år ;)

Så nej blir ingen ligging nu, kanske om några dagar eller nån vecka ;)

• sagoskog
    eagle87 skrev 2016-02-24 12:04:15 följande:

Åh va spännande... Hur länge försökte du första gången när du blev gravid? Känns bra O veta att din pcos blivit bättre av en graviditet... När har du kub nu igen? Minns att de början på mars.

Ja har första privata ul 12 mars

Det tog lite över ett år, på tredje pergokuren. Det var ju inte jättelänge, men hade hemska cykler. Numera är cyklerna fortfarande oregelbundna, men maxar på 40 dagar :) det kan ju ha gjort sitt till också att jag käkade p-piller i 7 år innan förra gången. Denna gång hade jag bara använt den mildaste sortens minipiller som inte tog bort min äl. Skulle vara intressant att se om jag fortfarande har pärlband på äggstockarna, men jag antar det när jag fortfarande är oregelbunden. Jag har kub 8 mars :) så då ligget vi ganska nära :) längtar!

Ang sex. Jag hade mycket "mensvärk" i början, som triggades av allt typ. Vi låg som vanligt och jag fick precis som du en hemsk värk kramp precis efteråt. Det hände flera gånger, men det försvann ju en stund efteråt så jag oroade mig ändå inte så mycket. Livmodern dras ju samman vid orgasm så jag tänkt att den nog bara var ömhet av allt som händer i området. När jag fick min rosa flytning så hände det efter att vi hade haft sex flera gånger en dag. Tror det berodde på sexet, men snarare på känslig tapp/slemhinnor och friktion än att något skadat graviditeten. Den där kramp-känslan var iaf värst de första veckorna och nu känns det inte så länge. Jag tror inte att det är skadligt på något sätt. Måste dock medge att sexet minskat drastiskt. Från var och varannan dag till några gånger i veckan. På kvällen är jag så trött att jag somnar direkt och på morgonen mår jag illa. Blir inte lika många möjliga tillfällen :/
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-24 12:40:30 följande:

Jag är torr och osugen, har kramper och inte lust. Känner mig dessutom förjävla ful - finnig, tjock, dålig hud och här. Har hört att man ofta får fin hud och hår efter några veckor så hoppas det stämmer för nu ser jag ut som 7 svåra år ;)

Återigen känner jag igen mig såå mycket i det du skriver. Känner mig helt urpumpad på energi också. Supertrött. Blir fan rädd när jag ser mig i spegeln! ;) Hoppas verkligen att det vänder för oss och att vi får världens hårsvall, världens energi och super fräsch hy snart! ;D men just nu vill jag gömma mig under en sten ett tag.
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-24 11:55:49 följande:
    Det tog lite över ett år, på tredje pergokuren. Det var ju inte jättelänge, men hade hemska cykler. Numera är cyklerna fortfarande oregelbundna, men maxar på 40 dagar :) det kan ju ha gjort sitt till också att jag käkade p-piller i 7 år innan förra gången. Denna gång hade jag bara använt den mildaste sortens minipiller som inte tog bort min äl. Skulle vara intressant att se om jag fortfarande har pärlband på äggstockarna, men jag antar det när jag fortfarande är oregelbunden. Jag har kub 8 mars :) så då ligget vi ganska nära :) längtar!

Ang sex. Jag hade mycket "mensvärk" i början, som triggades av allt typ. Vi låg som vanligt och jag fick precis som du en hemsk värk kramp precis efteråt. Det hände flera gånger, men det försvann ju en stund efteråt så jag oroade mig ändå inte så mycket. Livmodern dras ju samman vid orgasm så jag tänkt att den nog bara var ömhet av allt som händer i området. När jag fick min rosa flytning så hände det efter att vi hade haft sex flera gånger en dag. Tror det berodde på sexet, men snarare på känslig tapp/slemhinnor och friktion än att något skadat graviditeten. Den där kramp-känslan var iaf värst de första veckorna och nu känns det inte så länge. Jag tror inte att det är skadligt på något sätt. Måste dock medge att sexet minskat drastiskt. Från var och varannan dag till några gånger i veckan. På kvällen är jag så trött att jag somnar direkt och på morgonen mår jag illa. Blir inte lika många möjliga tillfällen :/
    Hej ok då förstår jag... Va skönt att du fick till de naturligt denna gång, kom in på en sida idag där de stod att Pergo dubblar chansen för autistiska barn. Gud va ja blev nervös men ska sluta oroa mig nu...

Ja tycker bara de underbart att sexet har en helt ny mening nu :) men samtidigt skulle en blödning få mig att få panik...

Illamående har börjat smyga sig på från igår, O är så sjuuuuukt trött sover fortf dåligt :(
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-24 11:40:30 följande:

Känner mig också skit tjock :( hyn e däremot bättre. Tiden går så sakta O ja e såååå trött... Sover du bättre nu??
  • Loppan84

Ja inatt har jag sovit som en stock :) flera feta finnar och plitor och det brukar jag faktiskt inte ha. Det är straffet för att jag sa att jag inte hade symptom - 2 dygn senare - finnig, svullen, illamående och trött haha ;) Jaja jag ska inte klaga är många som mår sämre och saker kommer säkert ändra sig så plötsligt är hyn bra men nått annat irriterande ;) Man får ta det onda med det goda.

eagle87 skrev 2016-02-24 19:59:58 följande:

Känner mig också skit tjock :( hyn e däremot bättre. Tiden går så sakta O ja e såååå trött... Sover du bättre nu??

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend