sagoskog skrev 2016-02-24 11:55:49 följande:
Det tog lite över ett år, på tredje pergokuren. Det var ju inte jättelänge, men hade hemska cykler. Numera är cyklerna fortfarande oregelbundna, men maxar på 40 dagar :) det kan ju ha gjort sitt till också att jag käkade p-piller i 7 år innan förra gången. Denna gång hade jag bara använt den mildaste sortens minipiller som inte tog bort min äl. Skulle vara intressant att se om jag fortfarande har pärlband på äggstockarna, men jag antar det när jag fortfarande är oregelbunden. Jag har kub 8 mars :) så då ligget vi ganska nära :) längtar!
Ang sex. Jag hade mycket "mensvärk" i början, som triggades av allt typ. Vi låg som vanligt och jag fick precis som du en hemsk värk kramp precis efteråt. Det hände flera gånger, men det försvann ju en stund efteråt så jag oroade mig ändå inte så mycket. Livmodern dras ju samman vid orgasm så jag tänkt att den nog bara var ömhet av allt som händer i området. När jag fick min rosa flytning så hände det efter att vi hade haft sex flera gånger en dag. Tror det berodde på sexet, men snarare på känslig tapp/slemhinnor och friktion än att något skadat graviditeten. Den där kramp-känslan var iaf värst de första veckorna och nu känns det inte så länge. Jag tror inte att det är skadligt på något sätt. Måste dock medge att sexet minskat drastiskt. Från var och varannan dag till några gånger i veckan. På kvällen är jag så trött att jag somnar direkt och på morgonen mår jag illa. Blir inte lika många möjliga tillfällen :/
Hej ok då förstår jag... Va skönt att du fick till de naturligt denna gång, kom in på en sida idag där de stod att Pergo dubblar chansen för autistiska barn. Gud va ja blev nervös men ska sluta oroa mig nu...
Ja tycker bara de underbart att sexet har en helt ny mening nu :) men samtidigt skulle en blödning få mig att få panik...
Illamående har börjat smyga sig på från igår, O är så sjuuuuukt trött sover fortf dåligt :(