• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-22 20:27:24 följande:

Jaaaa så kul! Förhoppningsvis kan vi va buddies hela vägen i mål :)

Ush jobbigt m kompisen men va väl skönt att berätta? Har en kompis som har varit min ttc partner in crime och jag drar mig för att berätta för henne, tror ag väntar till jag ska åka hem till påsk och tar det face to face.

Nä. Inte kollat eller shoppat nått än, men gav de där skorna jag köpte i indien som vi pratade om en gång, till min man häromdagen och han fick en liten tår i ögat faktiskt. Var ju lkte extra speciellt att jag köpte dem i min mammas hemby och det var där jag blev gravid första gången, och sen fick mf. Du då? Shoppat loss nått?

Har skickat ett PM till dig
  • Loppan84

Ojdå det låter ju inte bra. Hur kände du av det? Hade du foglossning förra graviditeten? Hoppas det går bra med dig <3

Symetrical skrev 2016-02-22 10:29:13 följande:

Härligt med högt hcg, babes!

Bara två veckor kvar, sagoskog!? Shit, vad tiden går fort! Vilken v är du i då enligt äl?

Själv har jag börjat känna av en massa fogjox redan (v13+4 idag), så ringde mvc och fick deras nr till sjukgymnast. Får se vad de säger. Det är så svårt med mitt jobb, så hoppas på att kunna hitta en bra balans så att jag slipper bli heltidssjukskriven.

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-22 09:25:31 följande:

Börjar en bf lista och hoppas ingen misstycker :) skrev ner dem jag såg på närmsta sidan. Men det är bara att ändra om jag skrivit fel eller ta bort er om ni inte vill vara med. Ni andra kan ju fylla på :)

Eagle87 - du har bf samma datum förlossningen med mina tvillingar startade och datumet jag och deras pappa förlovade oss (något år innan de föddes). Turdatum! ja nu är vi inte ihop längre förståss. Men goda vänner, så jag vill ändå hävda att det är ett turdatum :)

BF

4/7- Capy

24/8 - Symetrical

22/9 - Sagoskog

28/10 - eagle87

Åh Gud va coolt.., tänk om jag Också har tvillingar :))))

Om de visar sig att ja har de på ultraljudet så har jag en miljon frågor till dig <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-22 19:01:09 följande:

Har gått in i en fas som är lite konstig. Kom smygande i helgen. Känner mig inte gravid längre. Och menar inte att jag tror att jag fått mf utan känns som jag bara inte är gravid alls och aldrig har varit det. Har inga fysiska symptom alls längre bara dessa berg och dalbanorna i humöret inklusive känslokast mellan "jag är så lycklig" och "jag känner mig inte gravid överhuvudtaget detta måste varit ett fel jag är nog inte gravid". Går runt med lite obehagliga overklighetskänslor att detta aldrig har hänt och en tomhet. Va tvungen att ta ett test idag för att verkligen se svart på vitt och fick fortfarande 2-3 veckor som är helg innanför.

Tänker att detta kan va en mellanfas där man går från ett läge till nästa (går in i v 6 idag och det är väl därefter många får de riktigt jobbiga symptomen som illamående och trötthet).

Nån annan som inte kände nått i början av v6 eller slutet av v5? Eagle hur mår du?

eagle87 skrev 2016-02-22 19:43:25 följande:

Gud va skönt att du skriver de här för ja känner likadant, O de gjorde/gör mig orolig... Kände mig jätte gravid innan bim O efter bim har de börjat dala neråt.. Inte lika mkt ilningar knappt molvärk mindre ömma bröst, är bara väldigt grinig O trött. Sover fortf väldigt dåligt på nätterna :( varför tror du de e såhär ? Yror du kroppen börjar vänja sig big hcg? Ska du ta ngt mer test nu? Ja har ett cb kvar tänkte ta de på fredag.. Imorgon passerar jag datumet för gamla mf... Vecka 4+4. Vilken vecka/dag är du i Exact? Jag gick till GP idag han sa bara grattis O prata kort om kost alkolhol O folsyra. Fick fylla i en blankett O barnmorska ska kalla mig mellan v 6-8. Tiden går sååååå sakta.

Det är absolut vanligast att man inte får tydligare symptom (om man nu ens får det!) förrän i v 6-7. I min första graviditet med sonen var det så. Kände bara mig lite flåsig och emotionell första tiden efter plusset, sen efter typ två veckor kickade fler symptom in. Sån tur hade jag dock inte den här gången, då det började på äl +12! Kanske är en tös den här gången då, med tanke på den studien du hittade, Loppan.
    Loppan84 skrev 2016-02-22 22:17:26 följande:

Ojdå det låter ju inte bra. Hur kände du av det? Hade du foglossning förra graviditeten? Hoppas det går bra med dig <3

Känner igen det från förra graviditeten, som smärta långt ner i korsryggen, höfterna och ibland mellan benen. Då kom det dock inte förrän långt senare, när jag redan var sjukskriven för extrema sammandragningar så stördes inte så mycket av det då, eftersom jag mest bara var hemma och relativt stilla ändå.

Tack fina du. Ska till sjukgymnasten på måndag, så det blir nog bra.
  • Loppan84

Ursäkta lite tmi nu men måste fråga - vaknade med väldigt ont i magen men inte runt livmodern eller så utan tarmarna. Är laktosintolerant och känns ungefär som när jag ätit för mkt mjölk, vilket jag inte har nu, men kan det va nått med graviditeten som gör att det är gaser eller nått som inte kommer ut? Några tips isåfall? Är det skadligt för gravditeten tror ni?

Sorry att jag frågar men har så helsickes ont och kommer inte nått på toaletten

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-02-23 07:36:04 följande:

Ursäkta lite tmi nu men måste fråga - vaknade med väldigt ont i magen men inte runt livmodern eller så utan tarmarna. Är laktosintolerant och känns ungefär som när jag ätit för mkt mjölk, vilket jag inte har nu, men kan det va nått med graviditeten som gör att det är gaser eller nått som inte kommer ut? Några tips isåfall? Är det skadligt för gravditeten tror ni?

Sorry att jag frågar men har så helsickes ont och kommer inte nått på toaletten

Första veckorna vart mina tarmar iaf helt crazy! Förstoppning är jättevanligt. Det hade jag inte så stora besvär av (brukar normalt sett bara mer åt andra hållet, så det var snarare välkommet)men överlag så kändes allt i tarmtrakten uppblåst och konstigt. Magen såg även jättesvullen ut. Tack och lov lugnade det ner sig efter några veckor.
  • Loppan84

har förstått att det är vanligt, men skönt att det lugnade sig för dig.

Man blir väldigt stressad när man får ont i magregionen men tror verkligen att detta är en tarmgrej så då kan det väl omöjligt ha skada på graviditeten? Eller vad tror du?

sagoskog skrev 2016-02-23 08:24:12 följande:

Första veckorna vart mina tarmar iaf helt crazy! Förstoppning är jättevanligt. Det hade jag inte så stora besvär av (brukar normalt sett bara mer åt andra hållet, så det var snarare välkommet)men överlag så kändes allt i tarmtrakten uppblåst och konstigt. Magen såg även jättesvullen ut. Tack och lov lugnade det ner sig efter några veckor.

• Loppan84

Förresten har jag redan gått upp 1,2 kg känns också som förstoppning mer än faktiskt viktuppgång? Kan man gå upp så fort (5+1 idag) av själva graviditeten? Vägde 60 kg från början och brukar inte gå upp och ner så mkt...

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend