Loppan84 skrev 2016-02-22 19:01:09 följande:
Har gått in i en fas som är lite konstig. Kom smygande i helgen. Känner mig inte gravid längre. Och menar inte att jag tror att jag fått mf utan känns som jag bara inte är gravid alls och aldrig har varit det. Har inga fysiska symptom alls längre bara dessa berg och dalbanorna i humöret inklusive känslokast mellan "jag är så lycklig" och "jag känner mig inte gravid överhuvudtaget detta måste varit ett fel jag är nog inte gravid". Går runt med lite obehagliga overklighetskänslor att detta aldrig har hänt och en tomhet. Va tvungen att ta ett test idag för att verkligen se svart på vitt och fick fortfarande 2-3 veckor som är helg innanför.
Tänker att detta kan va en mellanfas där man går från ett läge till nästa (går in i v 6 idag och det är väl därefter många får de riktigt jobbiga symptomen som illamående och trötthet).
Nån annan som inte kände nått i början av v6 eller slutet av v5? Eagle hur mår du?
eagle87 skrev 2016-02-22 19:43:25 följande:
Gud va skönt att du skriver de här för ja känner likadant, O de gjorde/gör mig orolig... Kände mig jätte gravid innan bim O efter bim har de börjat dala neråt.. Inte lika mkt ilningar knappt molvärk mindre ömma bröst, är bara väldigt grinig O trött. Sover fortf väldigt dåligt på nätterna :( varför tror du de e såhär ? Yror du kroppen börjar vänja sig big hcg? Ska du ta ngt mer test nu? Ja har ett cb kvar tänkte ta de på fredag.. Imorgon passerar jag datumet för gamla mf... Vecka 4+4. Vilken vecka/dag är du i Exact? Jag gick till GP idag han sa bara grattis O prata kort om kost alkolhol O folsyra. Fick fylla i en blankett O barnmorska ska kalla mig mellan v 6-8. Tiden går sååååå sakta.
Det är absolut vanligast att man inte får tydligare symptom (om man nu ens får det!) förrän i v 6-7. I min första graviditet med sonen var det så. Kände bara mig lite flåsig och emotionell första tiden efter plusset, sen efter typ två veckor kickade fler symptom in. Sån tur hade jag dock inte den här gången, då det började på äl +12! Kanske är en tös den här gången då, med tanke på den studien du hittade, Loppan.
Loppan84 skrev 2016-02-22 22:17:26 följande:
Ojdå det låter ju inte bra. Hur kände du av det? Hade du foglossning förra graviditeten? Hoppas det går bra med dig <3
Känner igen det från förra graviditeten, som smärta långt ner i korsryggen, höfterna och ibland mellan benen. Då kom det dock inte förrän långt senare, när jag redan var sjukskriven för extrema sammandragningar så stördes inte så mycket av det då, eftersom jag mest bara var hemma och relativt stilla ändå.
Tack fina du. Ska till sjukgymnasten på måndag, så det blir nog bra.