• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-21 20:50:55 följande:

Idag har jag haft ett jävla humör minst sagt. Vad frustrerande det är att verkligen känna ilskan koka i en helt utan anledning haha. Blev så förbannad när jag skulle föna håret för att hårfönen var svår att hålla så jag ville kasta ut den genom fönstret och skrika. Hoppas detta inte håller i sig, kan ju aldrig va bra att ha sånt humör ;) innan har jag medt känt mig emotionell och pendlat mellan lättrörd och lycklig men nu kommer alltså en stor dos humörsvängningar.

Nån annan som fått detta i slutet av v5/början v6 och hur länge höll det isåfall i sig?

Exakt sådär hade jag från typ äl +5 (var pga den "pmsen" jag absolut inte trodde det tagit sig) till och med v 13. Nu äntligen har det släppt och jag känner mig inte längre sjukt lättirriterad till sambons och sonens glädje. De har äntligen fått tillbaka sin tålmodiga respektive och mamma, så håll ut!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-21 22:28:45 följande:

Gaah irriterad på min man ikväll, vi prata om namn möbler etc ja vet de väldiiiiiigt tidigt men han bara vill ha allt samma som systers son, han säger till O me att syster sonens namn e hans favoritnamn.. O han önskar de inte var taget... Vi har även en tradition i vår kultur där blivande mamman ska kolla på en bebis bild i 9 månader O hennes barn typ får liknande personlighet som bilden.. Iaf han ville att ja skulle ändra bild på mobilen till syster sonen!!!

Alltså eagle, här måste du sätta ner foten. Lika bra att börja öva på honom redan nu, för det lär du få göra x antal ggr, till x antal olika personer både innan och ffa efter att barnet kommit.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-21 20:50:55 följande:

Idag har jag haft ett jävla humör minst sagt. Vad frustrerande det är att verkligen känna ilskan koka i en helt utan anledning haha. Blev så förbannad när jag skulle föna håret för att hårfönen var svår att hålla så jag ville kasta ut den genom fönstret och skrika. Hoppas detta inte håller i sig, kan ju aldrig va bra att ha sånt humör ;) innan har jag medt känt mig emotionell och pendlat mellan lättrörd och lycklig men nu kommer alltså en stor dos humörsvängningar.

Nån annan som fått detta i slutet av v5/början v6 och hur länge höll det isåfall i sig?

Jag har börjar märka av mitt humör en massa med. Brukar ha en jäklans pms med världens humör varje månad så det känns som om jag kommer att få gå med humörssvängningar hela graviditeten! :P Hoppas det försvinner runt v13 som för Symetrical! :)
  • GästenT

Hmm. Jag som inte är så insatt. Testade ett clearblue digitalt test idag på äl+13, bim-1 och fick "gravid 2-3 veckor". Har jag haft min äl tidigare då och att min Tempkurva inte stämmer eller har jag ett litet extra högt hcg?

• eagle87
    GästenT skrev 2016-02-22 07:13:16 följande:

Hmm. Jag som inte är så insatt. Testade ett clearblue digitalt test idag på äl+13, bim-1 och fick "gravid 2-3 veckor". Har jag haft min äl tidigare då och att min Tempkurva inte stämmer eller har jag ett litet extra högt hcg?

Hmm ja fick 2-3 på äl+12... Ringde cb O de sa bara att ja har högt hcg så antingen en grym implantation lr twins sa de?? Kan du posta din Kurva igen
  • Loppan84

Jag fick också 2-3 vid bim/äl+13. Oc drt stämmer ju ganska bra med tiden sen befruktningen. Testade en gång till 4 dagar senare och då var det fortfarande 2-3 så tänkte kolla imorgon (en vecka sen bim) och se om det gått upp till 3+ då :)

GästenT skrev 2016-02-22 08:13:16 följande:

• eagle87
    GästenT skrev 2016-02-22 07:33:40 följande:

Jaha! Spännande. :) Va kul att du fick likadant! :) hur såg din kurva ut?

Ja läste faktiskt en undersökning om att högt hcg över 200 på äl+14 minimerar risken för missfall :))
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-22 08:54:43 följande:

Jag fick också 2-3 vid bim/äl+13. Oc drt stämmer ju ganska bra med tiden sen befruktningen. Testade en gång till 4 dagar senare och då var det fortfarande 2-3 så tänkte kolla imorgon (en vecka sen bim) och se om det gått upp till 3+ då :)

Aha okej! :) spännande att se om det gått upp då! Då ligger du precis en vecka före mig! :)

Jag vet inte hur fort man kontaktar bm men jag ringde dom idag och världens gulligaste människa svarade. Fick tid om 3 veckor så då borde jag väl vara i vecka 7 typ.. Så jag hoppas att allt går bra fram tills dess nu! :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-02-22 08:58:49 följande:

Ja läste faktiskt en undersökning om att högt hcg över 200 på äl+14 minimerar risken för missfall :))

Oooh det hoppas jag verkligen!! Haha. :) jag litar helt och fullt på den undersökningen. ;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend