• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-19 13:12:34 följande:

Nu har jag skrivit in mig på vc men läkaren var väldigt konstig. Min vanliga läkare är så söt men hon hade semester så fick möta en annan. Fick bara lämna urinprov och hon kollade också blodtrycket. Inga andra blodprov trots att jag sa att den privata bm har bett mig ta med provsvar på hb, järn med mera :( Hon sa att de inte kollar nånting förrän v 10-12 men har kollat med andra som varit gravida i norge och de säger att de ska ta massa blodprov vid inskrivningen

Vad fick ni göra på läkarbesöken i sverige (och i england eagle)? Kanske ska gå tillbaka nästa vecka när min läkare är tillbaka?

Åh va jobbigt, hatar när man måste be om vård typ... Man.vill ju liksom veta att de gör de som de ska..

Ja har första på måndag med min GP...

Någon som lider av sömnlöshet? Ja har inte kunnat sova sen jag plussa:( håller på bli knäpp...
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-19 14:27:10 följande:

Jaha, nu är jag tydligen större än jag var med tvillingarna i samma vecka, v10. Hoppas det inte är fler!

Erbjöd de inte tidigt ul då du haft tvillingar innan? Fin mage
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-02-19 15:45:20 följande:

Fin bild!! Gravidmagar är det finaste som finns! :) blir alltid så lycklig av att se gravida kvinnor. :)

<3
    eagle87 skrev 2016-02-19 19:19:16 följande:

Nej, inget sånt. Inte ens en gynundersökning för att kontrollera storleken på livmodern :( Förra gången gjordes både och, så jag visste redan i v. 8. Hade jag inte tackat ja till kub nu den 8 mars, så hade första varit på rul i v. 18-20. Nu vill jag ju göra kub ändå. Men känns bakvänt när många säkert känner sig tvingade att tacka ja till en diagnostisk undetsökning, bara för att det inte finns några andra alternativ till att göra tidigare ul här.
  • Loppan84

Spännande! Har du tvillingkänsla nu också?

sagoskog skrev 2016-02-19 15:27:10 följande:

Jaha, nu är jag tydligen större än jag var med tvillingarna i samma vecka, v10. Hoppas det inte är fler!

• Loppan84

Somnade två gånger idag på random platser - på bussen mitt på dagen och i väntrum på vc - så har snarare motsatt problem haha. Men har mycket gaser som luktar också, inte så fresh hoppas det går över ;)

eagle87 skrev 2016-02-19 19:18:09 följande:

Åh va jobbigt, hatar när man måste be om vård typ... Man.vill ju liksom veta att de gör de som de ska..

Ja har första på måndag med min GP...

Någon som lider av sömnlöshet? Ja har inte kunnat sova sen jag plussa:( håller på bli knäpp...

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-19 18:30:52 följande:
    <3
    eagle87 skrev 2016-02-19 19:19:16 följande:

Nej, inget sånt. Inte ens en gynundersökning för att kontrollera storleken på livmodern :( Förra gången gjordes både och, så jag visste redan i v. 8. Hade jag inte tackat ja till kub nu den 8 mars, så hade första varit på rul i v. 18-20. Nu vill jag ju göra kub ändå. Men känns bakvänt när många säkert känner sig tvingade att tacka ja till en diagnostisk undetsökning, bara för att det inte finns några andra alternativ till att göra tidigare ul här.
    Känner du dig nervös att de kanske är tvillingar igen? Hade du 2 tjejer?
    Chansen för tvillingar naturligt är ju inte så stor.. Finns de ngn möjlighet för privat ultraljud? Hur gamla e dina barn?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-19 20:18:05 följande:

Somnade två gånger idag på random platser - på bussen mitt på dagen och i väntrum på vc - så har snarare motsatt problem haha. Men har mycket gaser som luktar också, inte så fresh hoppas det går över ;)

Aww va skönt.. Ja laddade ner en app, digipill O lyssnade på sömn hypnos O somna i soffan nyss:) sov bara en kvart men skönt att ja kunde somna...

Ja har oxå jätte mkt gaser :/ hur känns dina bröst? Är du svullen? Tycker du tiden går sakta? Jag är Exact i vecka 4 idag, bim idag O tempade sista gången :)
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-02-19 21:16:10 följande:

Spännande! Har du tvillingkänsla nu också?

eagle87 skrev 2016-02-19 21:41:29 följande:

Känner du dig nervös att de kanske är tvillingar igen? Hade du 2 tjejer?

Chansen för tvillingar naturligt är ju inte så stor.. Finns de ngn möjlighet för privat ultraljud? Hur gamla e dina barn?

Svarar er båda i ett svep här :) jag har ingen tvillingkännsla alls. Utgår från att risken/chansen är försvinnande liten. Om mina tvillingar inte är enäggs förståss (vi vet inte, men utgår från att de är tvåäggs och ett resultat av pergon), då är chansen 50% högre än hos andra. Men nu snackar vi halmstrån här. Det är mycket osannolikt.

Men ändå blir jag lite nervös. Bara för att allt i denna graviditet hittills är värre än förra gången och det "borde" vara tvärtom. Jag skulle inte ta emot ett tvillingbesked särskilt väl nu, trots att jag bara har positiva erfarenheter av allt med mina tvillingar.

Vi har inte möjlighet till privat ul här. Isf måste jag åka en bra bit, och jag har varken tid eller ork till det just nu.

Jag har två tjejer och de blir 9 år i oktober :)
  • Loppan84

Inte svullna men ganska ömma.

Jag måste säga att jag mår oförskämt bra än så länge både fysiskt och psykiskt. Är lite småkrämpor men intr illamående eller något. Visst när det gäller det mentala har jag lite humörsvängningar men det är intr nara dalst utan också toppar - jag får så otroligt starka lyckokänslor ibland att det är helt galet. Känner mig hög på livet. De sista dagarna är nog det lyckligaste jag nånsin känt mig.

Peppar peppar såklart, saker kan ändra sig fort men so far so good :)

eagle87 skrev 2016-02-19 21:43:45 följande:

Aww va skönt.. Ja laddade ner en app, digipill O lyssnade på sömn hypnos O somna i soffan nyss:) sov bara en kvart men skönt att ja kunde somna...

Ja har oxå jätte mkt gaser :/ hur känns dina bröst? Är du svullen? Tycker du tiden går sakta? Jag är Exact i vecka 4 idag, bim idag O tempade sista gången :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend