• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-02-17 20:44:08 följande:

Hade 15-20 ägg i varje äggstock O alla var samma storlek!!!!!!!!! Men tog ett östrogen blodprov runt äl O nivåerna visade ej överstimulering..

Tänkte göra vul i vecka 6-7 när är de bea O göra? Ska träffa en jättebra vän imorn som typ kämpat lika långe för O bli gravid... Hon vet att ja har bim på fredag O vi boka innan träffen för O cheer me up för ja trodde inte ja va gravid såklart. Vet inte va ja ska säga vill inte ljuga men vill inte såra henne. Ja e hennes enda ogravida vän. Eller jag var.... Hon tar hårt när folk blir gravida :(

40-lingar? Nejdå, om provet inte visade överstimulering så borde det inte vara fler än två iaf :) men det är ju ganska mystiskt att du testat så starkt så tidigt. Jag testade väldigt svagt på bim denna gång, starkare med tvillingarna. Jag gjorde vul i vecka 8 med tvillingarna. Var en uppföljning av pergobehandlingen (och tur var väl det, vilken chock att få se dem i v. 18).

Oj vad svårt :( jag vet faktiskt inte hur du ska göra. Blir ju en väldigt känslig situation vilket som. Kanske någon annan har något bra råd här?
  • Loppan84

Haha hoppas du slipper 40.

Ul tidigt i vecka 7 är ok då ska du förhoppningsvis kunna se några små hjärtslag också :) Läääängtar

Hade 15-20 ägg i varje äggstock O alla var samma storlek!!!!!!!!! Men tog ett östrogen blodprov runt äl O nivåerna visade ej överstimulering..

Tänkte göra vul i vecka 6-7 när är de bea O göra? Ska träffa en jättebra vän imorn som typ kämpat lika långe för O bli gravid... Hon vet att ja har bim på fredag O vi boka innan träffen för O cheer me up för ja trodde inte ja va gravid såklart. Vet inte va ja ska säga vill inte ljuga men vill inte såra henne. Ja e hennes enda ogravida vän. Eller jag var.... Hon tar hårt när folk blir gravida :(

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-17 21:40:06 följande:

Haha hoppas du slipper 40.

Ul tidigt i vecka 7 är ok då ska du förhoppningsvis kunna se några små hjärtslag också :) Läääängtar

Jag me :)))) kan inte fatta hur synkade vi är <3
    Förresten vart bodde du i England när du bodde här??
  • Loppan84

London. Bodde där i 5 år, saknar det så mycket. Världens bästa stad <3

eagle87 skrev 2016-02-17 22:46:17 följande:

Jag me :)))) kan inte fatta hur synkade vi är <3

Förresten vart bodde du i England när du bodde här??

• sagoskog

Jag tog förresten något prov efter äl (bara första cykeln som inte tog sig) för att bekräfta äl. Kommer inte ihåg några siffror. Men det värdet var i överkant, men ej såpass att det visade på överstimulering. Var väl i enlighet med att de sett två äggblåsor på vul antar jag.
  • Loppan84

Är det någon som använder ff pregnancy tracker? Fattar inget av den - den vill ha due date till 11 juli trots att jag lagt in rätt ovulation date.

Någon annan pregnancy app som ni tycker är bra? Gärna en med egen del för pappan, min man vill gärna följa med i en app säger han :)

• Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-17 15:33:54 följande:
    Så skönt att allt Ser bra ut :))) O du har de viktigaste ultraljud avklarad
    Ja det känns hur skönt som helst!

Spännande med ditt test! När kommer du göra första ul?
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-02-18 07:29:43 följande:
    Ja det känns hur skönt som helst!

Spännande med ditt test! När kommer du göra första ul?
    I vecka 7 tänkte jag :) använder du fort progestron ? Mina tabletter är 100 mg O ja tar en varje kväll.. Tänkte fortsätta till vecka 12, även fast gyn sa att ja kan sluta 30 dagar efter pluss. Vet inte om ja ska öka dosen? Mina bröst är inte alls ömma sen igår, blir så nervös
  • Loppan84

Mina brösg slutade också ömma en dag, blev superstressad och googlade massa - dagen efter var det tillbaka starkare. Tror det där går lite upp och ner. Var snäll mot dig själv, det har jag bestämt mig för nu. Saker går upp och ner och det betyder inte nödvändigtvis att nått är fel <3

eagle87 skrev 2016-02-18 08:51:27 följande:

I vecka 7 tänkte jag :) använder du fort progestron ? Mina tabletter är 100 mg O ja tar en varje kväll.. Tänkte fortsätta till vecka 12, även fast gyn sa att ja kan sluta 30 dagar efter pluss. Vet inte om ja ska öka dosen? Mina bröst är inte alls ömma sen igår, blir så nervös

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend