• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog

Idag premiärspydde jag på jobbet. Hade första medicinutdelningen kl 06:00. Då mådde jag ok. Men 06:10 satt jag på toagolvet inne i jourrummet. Har fasat lite för detta. Men en fördel är iaf att jag slipper oroa mig över hur jag ska ta mig till jobbet i tid, när jag redan är där :)

• Loppan84

Hur har det gått idag hjärtat? Spänd på resultatet...

Symetrical skrev 2016-02-15 12:04:36 följande:

Var också heltidssjukskriven en vecka, sen 50% och nu 25%. Bara att "gilla läget".

Tack så mycket! Uppdaterar såklart när vi är färdiga.

• Symetrical
    misslina skrev 2016-02-15 16:03:04 följande:

Fick lergigan comp utskriven idag...

Sovit fyra timmar på dagen! Haha helt knockad! Effektiva piller må jag säga! Men jag hoppas verkligen att jag kan jobba med dessa piller. Men dom har då tagit bort illamåendet i alla fall ;)

Har du provat dom?

Japp. Knaprar dem dagligen senaste veckorna. Tycker inte att de tar bort illamåendet helt, dock udden av det.
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-02-15 16:44:31 följande:
    Japp. Knaprar dem dagligen senaste veckorna. Tycker inte att de tar bort illamåendet helt, dock udden av det.
    Får hoppas att de är effektiva! Men jag får nig vara nöjd om de tar bort i alla fall lite av illamåendet. Sen köpte jag såna där akupunktur band. Vet inte om de fungerar eller om det är mer psykologiskt....
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-15 16:44:15 följande:

Hur har det gått idag hjärtat? Spänd på resultatet...

sagoskog skrev 2016-02-15 16:32:43 följande:

Håller tummarna för att ni får bra siffror ändå. Jag ska på kub den 8/3. Börjar faktiskt bli orolig för siffrorna. Mest för att mycket troligt kommer gå vidare med fp eller mk (vet inte vilket de rekommenderar) vid hög risk. Sen kanske inte risken är så stor ändå, och då har man går igenom allt i onödan. Det är svårt, men jag vill ändå göra kub.

Förra gången fick jag göra mp, inte kul! Men numera finns ju nipt, så hade vi fått förhöjd risk igen hade de bara skickat iväg mina blodprov på avancerad analys och så hade vi fått svaret efter några dagar.

Det gick dock så himla mycket bättre än väntat idag! Allt såg superbra ut med liten sprallig bebis och vi fick låg risk för alla kromosomavvikelser! Är så lycklig och lättad! <3

Är det en tös, månntro!?

• Loppan84

Åhh så Underbart att höra! Gud vad skönt att ni slipper tänka på det hela denna gravditeten också :)

Symetrical skrev 2016-02-15 16:51:43 följande:

Förra

Det gick dock så himla mycket bättre än väntat idag! Allt såg superbra ut med liten sprallig bebis och vi fick låg risk för alla kromosomavvikelser! Är så lycklig och lättad! <3

Är det en tös, månntro!?

• misslina
    sagoskog skrev 2016-02-15 16:32:43 följande:

Håller tummarna för att ni får bra siffror ändå. Jag ska på kub den 8/3. Börjar faktiskt bli orolig för siffrorna. Mest för att mycket troligt kommer gå vidare med fp eller mk (vet inte vilket de rekommenderar) vid hög risk. Sen kanske inte risken är så stor ändå, och då har man går igenom allt i onödan. Det är svårt, men jag vill ändå göra kub.

Förra gången fick jag göra mp, inte kul! Men numera finns ju nipt, så hade vi fått förhöjd risk igen hade de bara skickat iväg mina blodprov på avancerad analys och så hade vi fått svaret efter några dagar.

Är det en tös, månntro!?
    Åh så härligt att höra:)
  • sagoskog

Är det en tös, månntro!?

Vad skönt att höra! Enligt det där ser det ju ut som en tjej :) Vet inte om det finns nipt här. Ingen har nämnt det och det enda det står om är mp och fp. Fick ni med er bild? I kallelsen jag fick hem i dag står det tydligt att man inte får några bilder

Lite trist, men man får väl inte glömma att det är en diagnostisk undersökning.
  • Symetrical

Tack allihopa! Det känns så surrealistiskt lättande, så jag tror inte jag insett det riktigt än. :-P

Ja, vi fick med bild. Behövde inte ens fråga.

• Loppan84

Är inne på dag 9 med halsont, aldrig varit med om nått liknande. Började på implantationsdagen och då kände jag mig rikigt sjuk men nu är alla symptom borta utom att jag har riktigt ont i halsen varje morgon (inte dagtid). Tror ni detta är nått som jag borde kolla upp m tanke på graviditet?

Har också ömma bröst, huvudvärk och lite molvärk/hugg/kramper annars märker jag inget än (4+1). Var ni illamående/trötta i vecka 5?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend