• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-02-05 10:17:05 följande:

Ja jag försöker att inte läsa in för mycket i detta. Det har ju gått upp och ner från dag till dag förut och det är ju inte så att alla symptom är helt borta. Brösten ömmar ju fortfarande mycket, bara inte riktigt jagslårihjäldigomdunuddardem-ömma.

Mina bröst ömmar också olika mycket från dag till dag. Bara illamåendet som är konstant. Dock kan även det variera i intensitet.
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-02-05 06:08:17 följande:
    En hel del, ja! Verkar bära lika högt den här gången. Tycker de flesta andra man ser mest har mage under naveln i tidig graviditet. :P

Jag mår bättre på dagarna nu, men självdör fortfarande fram emot 18-tiden. Lite trist, men hoppas att det vänder snart. Somnar innan 20 varje dag. Woop woop!

Hur mår du själv? Har du bokat in något vul?
    Jo man är ju ingen partyprinsessa haha! Somnar alltid senast halv 10 och då har jag kämpat!
    Jo jag mår bra! Vecka 7 idag! Mår lite tjyvens emellanåt men ska inte klaga! Men blir samtidigt lite orolig.., för med dom andra två har jag mått illa från vecka 6. Med andra barnet mådde jag katastrof! Men ska försöka njuta varje dag som jag slipper kräkas och må illa. Och försöka påminna mig om att det finns dom som faktiskt mår bra under sin grav ;)

Svullen om magen är jag nåt så väldigt! Mammabyxor är snart ett faktum om detta ska fortsätta!

Vul eller ul ska vi göra när vi gör nipt test. Då är jag i vecka 11. Inskrivning har jag om ca en vecka ;)
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-05 15:06:38 följande:

Jo man är ju ingen partyprinsessa haha! Somnar alltid senast halv 10 och då har jag kämpat!

Jo jag mår bra! Vecka 7 idag! Mår lite tjyvens emellanåt men ska inte klaga! Men blir samtidigt lite orolig.., för med dom andra två har jag mått illa från vecka 6. Med andra barnet mådde jag katastrof! Men ska försöka njuta varje dag som jag slipper kräkas och må illa. Och försöka påminna mig om att det finns dom som faktiskt mår bra under sin grav ;)

Svullen om magen är jag nåt så väldigt! Mammabyxor är snart ett faktum om detta ska fortsätta!

Vul eller ul ska vi göra när vi gör nipt test. Då är jag i vecka 11. Inskrivning har jag om ca en vecka ;)

Spännande!

Ja, här är det ju andra barnet som bakas, så kanske är det som är värst.
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-02-05 15:56:25 följande:
    Spännande!

Ja, här är det ju andra barnet som bakas, så kanske är det som är värst.
    Ja kanske det... Hoppas det inte är så för dig!
    Har det blivit nå bättre för dig?
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-05 17:37:37 följande:

Ja kanske det... Hoppas det inte är så för dig!

Har det blivit nå bättre för dig?

Verkar så än så länge. Mådde inte i närheten av såhär kass förra gången. ;P

Dock hände något för ett par veckor sedan, så nu mår jag ändå helt okej på förmiddagar och mitt på dagen, men vid 15-tiden går det utför. v 11+2 idag, så hoppas att det släpper om max två veckor! Med sonen släppte illamåendet som över en natt nån gång i v 13.
  • sagoskog

Känner mig ganska 100% säker på att det inte är mer än en denna gång :)

Båda är tagna i samma vecka, bilden till vänster är med tvillingarna och bilden till höger är nu. Är inte lika superplatt om magen som jag är ogravid, men i övrigt syns inget alls. Inte konstigt med tanke på att jag bara är i v.8. Men vilken skillnad mot förra gången. Jag har dock mår mycket sämre denna gång.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-02-08 12:53:31 följande:

Känner mig ganska 100% säker på att det inte är mer än en denna gång :)

Båda är tagna i samma vecka, bilden till vänster är med tvillingarna och bilden till höger är nu. Är inte lika superplatt om magen som jag är ogravid, men i övrigt syns inget alls. Inte konstigt med tanke på att jag bara är i v.8. Men vilken skillnad mot förra gången. Jag har dock mår mycket sämre denna gång.

Verkligen stor skillnad! Är du mer vältränad den här gången..? Magmusklerna kan ju göra stor skillnad sådär i början.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-02-09 08:26:06 följande:

Verkligen stor skillnad! Är du mer vältränad den här gången..? Magmusklerna kan ju göra stor skillnad sådär i början.

Jag har inte aktivt tränat på mer än ett 1 år nu. Men ja. Jag tränade mycket innan dess, har ett tungt jobb och är överlag mer aktiv. Förra gången pluggade jag på universitetet och låg mest på soffan mellan föreläsningarna :P så det kan ju också göra skillnad såklart. Väger 10 kg mindre nu också. Min mamma har det i princip inte synts på när hon varit gravid. Så vi får väl se hur det kommer bli för mig nu om det bara är en.
  • misslina

Usch och fy och blä vad dåligt jag mår!
    Hur ska man orka? Hur orkade jag förra gången? Då mådde jag dåligt exakt hela grav.
    Kommer inte palla det denna gång ( inte för att jag har nåt val)
    Trodde jag skulle klara mig denna gång, för det började senare... Men tji fick jag!

• capy
    misslina skrev 2016-02-11 11:36:37 följande:

Usch och fy och blä vad dåligt jag mår!
    Hur ska man orka? Hur orkade jag förra gången? Då mådde jag dåligt exakt hela grav.
    Kommer inte palla det denna gång ( inte för att jag har nåt val)
    Trodde jag skulle klara mig denna gång, för det började senare... Men tji fick jag!

Fy vad jobbigt :(

Vad är det för krämpor du har?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend