• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-01-25 19:12:36 följande:
    Japp, vankas inskrivning imorgon kl. 13:30. Ser verkligen fram emot det.
    Vad spännande! Lycka till :)

Tänkte ringa under veckan och boka tid i alla fall! Då har jag gjort det:)

Sen klurar jag på när man ska berätta! Har berättar för min närmsta vän, hon har följt mig under dessa månader av kämpande!
    Men får se hur jag kommer må här framöver. I mina tidiga graviditet så har illamåendet kommit vecka 7. Och då blir det svårt att dölja
  • Ankissen
    Symetrical skrev 2016-01-25 19:12:36 följande:

Japp, vankas inskrivning imorgon kl. 13:30. Ser verkligen fram emot det.

Härligt! :)
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-01-25 19:30:31 följande:

Vad spännande! Lycka till :)

Tänkte ringa under veckan och boka tid i alla fall! Då har jag gjort det:)

Sen klurar jag på när man ska berätta! Har berättar för min närmsta vän, hon har följt mig under dessa månader av kämpande!

Men får se hur jag kommer må här framöver. I mina tidiga graviditet så har illamåendet kommit vecka 7. Och då blir det svårt att dölja

Tack så mycket! Skall bli jättekul faktiskt.

Vi har berättat för de flesta nu. Såg ju hjärtat slå i v 7+6, så efter det kändes det relativt säkert. Har ju också mått för bedrövligt, så skönt att närmsta vännerna och kollegorna förstår varför.
  • Ankissen

Snälla vill ni hjälpa mig att tolka lite hur långt gången jag egentligen är? Mitt tempande i december är lite svårt att lita på eftersom jag hade jullov från halva december till halva januari och tog tempen oregelbundet. I alla fall hade jag sista mens 28/12, en vanlig mens som varade i till och med 1/1. Ägglossningsflytningar fick jag direkt dag 7 och 8 i cykeln, vilket var 3/1 och 4/4. Den 5/1 steg tempen, rejält och även den 6/1, men den 7/1 gick den lite nedåt, så ff ville inte sätta ut äl då. Sen fick jag inga mer äl-flytningar den cykeln. Inte heller någon mer temphöjning.
    Personligen tror jag att cykeln är lite påverkad av missfallet i oktober och att äl kom tidigt. Förmodligen skulle jag haft mens dag 24, något som händer ibland. Dag 27 testade jag mig eftersom jag hade väldigt tydliga symptom och fick ett starkt plus. Idag, bim+2 (om man utgår från en 28 dagars cykel) testade jag med ett cb digital och fick 3+!!! Det kan ju inte passa ihop med äl dag 14 och en 28 dagars cykel. Då måste jag väl rimligtvis nästan vara i v. 6 nu? Eller vad tror ni?

• Symetrical
    Ankissen skrev 2016-01-26 08:32:06 följande:

Snälla vill ni hjälpa mig att tolka lite hur långt gången jag egentligen är? Mitt tempande i december är lite svårt att lita på eftersom jag hade jullov från halva december till halva januari och tog tempen oregelbundet. I alla fall hade jag sista mens 28/12, en vanlig mens som varade i till och med 1/1. Ägglossningsflytningar fick jag direkt dag 7 och 8 i cykeln, vilket var 3/1 och 4/4. Den 5/1 steg tempen, rejält och även den 6/1, men den 7/1 gick den lite nedåt, så ff ville inte sätta ut äl då. Sen fick jag inga mer äl-flytningar den cykeln. Inte heller någon mer temphöjning.
    Personligen tror jag att cykeln är lite påverkad av missfallet i oktober och att äl kom tidigt. Förmodligen skulle jag haft mens dag 24, något som händer ibland. Dag 27 testade jag mig eftersom jag hade väldigt tydliga symptom och fick ett starkt plus. Idag, bim+2 (om man utgår från en 28 dagars cykel) testade jag med ett cb digital och fick 3+!!! Det kan ju inte passa ihop med äl dag 14 och en 28 dagars cykel. Då måste jag väl rimligtvis nästan vara i v. 6 nu? Eller vad tror ni?

Absolut! Om du nu hade äl 4/1 borde du rimligtvis vara i v 5+1, vilket ju också stämmer med ditt cb.
  • Ankissen
    Symetrical skrev 2016-01-26 09:07:53 följande:
    Absolut! Om du nu hade äl 4/1 borde du rimligtvis vara i v 5+1, vilket ju också stämmer med ditt cb.
    Tack för svar! :) Precis så funderar jag med. Misstänker att tempen hade stigit tre dagar om jag inte varit så oregelbunden i mitt tempande på lovet... ;)
    Så härligt att flytta fram sig en vecka! :) 
  • Symetrical
    Ankissen skrev 2016-01-26 09:11:35 följande:
    Tack för svar! :) Precis så funderar jag med. Misstänker att tempen hade stigit tre dagar om jag inte varit så oregelbunden i mitt tempande på lovet... ;)
    Så härligt att flytta fram sig en vecka! :) 
    Eller hur!? Själv "vann" jag 3 dagar vid mitt vul. Hade själv räknat till 7+3, men vart daterad till 7+6. Rena vinsten!
  • Ankissen
    Symetrical skrev 2016-01-26 10:01:34 följande:
    Eller hur!? Själv "vann" jag 3 dagar vid mitt vul. Hade själv räknat till 7+3, men vart daterad till 7+6. Rena vinsten!
    Låter ju jättehärligt! :) 
  • sagoskog

Nu har jag iaf fixat tid för inskrivning. Den vc jag ville ha ville inte ta emot mig eftersom de inte hade någon tid förens om 3 veckor. Pga min långa cykel (40 dagar) så räknar dem mig som en vecka längre gången än vad jag egentligen är (och de är visst låsta vid den uppfattningen). Så hon tyckte att det blev för sent att skriva in mig om 3 veckor +. Fick ringa till en nyöppnad vc istället och de verkar okej, lite längre bort bara. Fick tid redan på torsdag. Känna som de är väldigt stressade häromkring. Trodde det typ var runt vecka 10 som var normalt för inskrivning. Eller om den första vc bara ville undvika en rh-neg kvinna med tidigare duplexgraviditet i sitt fullspäckade schema ;)

• Ankissen

Så svårt att förklara för sin bm att man tempat och har koll på när äl inträffade. Jag ringde och pratade med en om mitt 3+ test med cb men hon envisades i alla fall med 14 dagar för äl och 28 dagar för mens och 4+1 för min graviditet. Tröttsamt!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend