• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • misslina

Kan det stämma att nästa gång jag ska träffa bm är jag i vecka 18? Ska jag verkligen inte dit på 10 veckor?
    Hur är det för er?

Sen ska jag göra ul i vecka 20+3 är inte det sent?

• sagoskog
    misslina skrev 2016-02-15 09:46:04 följande:

Kan det stämma att nästa gång jag ska träffa bm är jag i vecka 18? Ska jag verkligen inte dit på 10 veckor?

Hur är det för er?

Jag ska till bm nästa gång först i v.25. Så det kan nog stämma. Fast jag ska ju göra kub och rul däremellan. Verkar inte bli någon gynundersökning och läkarkontroll heller i denna grav? (förra gången var jag på det runt v11 tror jag). Har för mig att rul gör i v. 18-20, så det verkar vara i senaste laget i v. 20+3.
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-02-14 22:48:47 följande:

Hej alla! Här kommer jag också om jag får :) är vecka 4+1 och fick mf i vecka 5 för en dryg månad sen så är lote nervös men känns annorlunda (ner den här gången). Jag tog nog lite mycket plats i ff-tråden med all mina funderingar så kanske bättre att jag försöker hålla mig här :)

Välkommen Loppan!
  • Loppan84

Stockhooooolm <3 Haha om allt går som det ska tänkte vi båda söka nya jobb under föräldraledigheten så får vi flytta när en av oss fått jobb :) Längtar!

Symetrical skrev 2016-02-15 06:17:40 följande:

Du är såklart välkommen både här och i ff-tråden

Stort grattis igen! Förstår att du är lite nervös, men tänk rent statistiskt. Du löper betydligt mindre risk att få MF två ggr än en.

Kommer ni flytta tillbaka till Sthlm så småningom? Eller stannar ni i Norge?

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-15 10:38:20 följande:

Stockhooooolm <3 Haha om allt går som det ska tänkte vi båda söka nya jobb under föräldraledigheten så får vi flytta när en av oss fått jobb :) Längtar!

Åh, så underbart att ha en plan! Nåt att se fram emot i slutet av tunneln.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-15 09:18:41 följande:
    Ja jag tog mig dit! ;) så det gick bra!
    Men är sjukskriven från jobbet:(

Åh lycka till idag! Du får berätta sen hur det gick!
    Var också heltidssjukskriven en vecka, sen 50% och nu 25%. Bara att "gilla läget".

Tack så mycket! Uppdaterar såklart när vi är färdiga.
  • Loppan84

Hmm bor ju i norge så kan ju hända att det skiljer lite - men här skriver man in sig hos sin läkare när man bekräftat gravidtet sen är det bm i vecka 8-10 för att höra hjärtljud, sen är det kontroll i v 18, 24, 28, 32, 36, 38 och 40. Så om upplägget är likadant i sverige och allt är som det ska vid första kontrollen så stämmer det nog ja :)

misslina skrev 2016-02-15 09:46:04 följande:

Hur är det för er?

• misslina
    Symetrical skrev 2016-02-15 12:04:36 följande:
    Var också heltidssjukskriven en vecka, sen 50% och nu 25%. Bara att "gilla läget".

Tack så mycket! Uppdaterar såklart när vi är färdiga.
    Fick lergigan comp utskriven idag...
    Sovit fyra timmar på dagen! Haha helt knockad! Effektiva piller må jag säga! Men jag hoppas verkligen att jag kan jobba med dessa piller. Men dom har då tagit bort illamåendet i alla fall ;)

Har du provat dom?
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-02-15 13:12:12 följande:

Hmm bor ju i norge så kan ju hända att det skiljer lite - men här skriver man in sig hos sin läkare när man bekräftat gravidtet sen är det bm i vecka 8-10 för att höra hjärtljud, sen är det kontroll i v 18, 24, 28, 32, 36, 38 och 40. Så om upplägget är likadant i sverige och allt är som det ska vid första kontrollen så stämmer det nog ja :)

Hej!

Ja då verkar det stämma rätt bra! Tack för svar :)
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-02-15 09:10:14 följande:

Ajajaj. Lider sååå med dig. Men kul med inskrivning i alla fall.

Idag har vi kub. Blandade känslor. Skall bli underbart att få se vår lilla skatt igen, men räknar med dåliga siffror precis som sist. Allt annat vore en positiv överraskning.

Håller tummarna för att ni får bra siffror ändå. Jag ska på kub den 8/3. Börjar faktiskt bli orolig för siffrorna. Mest för att mycket troligt kommer gå vidare med fp eller mk (vet inte vilket de rekommenderar) vid hög risk. Sen kanske inte risken är så stor ändå, och då har man går igenom allt i onödan. Det är svårt, men jag vill ändå göra kub.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend