• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • misslina
    capy skrev 2016-02-11 11:55:23 följande:

Fy vad jobbigt :(

Vad är det för krämpor du har?

Illamående, illamående och illamående.

Som en ond spiral.... Mår mer illa när jag blir hungrig, men har noll aptit och allting växer i munnen på mig. Ingenting är gott. Men får alltid tvinga i mig maten för att annars mår jag ännu sämre...
  • capy
    misslina skrev 2016-02-11 13:28:00 följande:

Som en ond spiral.... Mår mer illa när jag blir hungrig, men har noll aptit och allting växer i munnen på mig. Ingenting är gott. Men får alltid tvinga i mig maten för att annars mår jag ännu sämre...

Usch... illamåendet är ju hemskt. Jag har i alla fall haft tur båda mina graviditeter och blivit av med illamående runt v13-14.

Alla graviditeter är ju olika säger de som vet, så det finns hopp för att det inte ska bli samma sak som förra gången för dig.

Antar att du provat alla knep som finns för att bli av med illamåendet, så är nog inte mycket till hjälp där tyvärr. Skickar en kram i alla fall!

• sagoskog
    misslina skrev 2016-02-11 13:28:00 följande:

Fy vad jobbigt! Jag mår också illa. Men inte varje dag. Det kan gå flera dagar där jag mår bra, för att sen må så illa att jag spyr. Värst för mig är den obefintliga matlusten. Jag är extremt sugen på något hela tiden, men ingenting är gott och hälften gör mig illamående. Men märker att dagen efter blir värre illamåendemässigt om jag har ätit dåligt en dag. Jag har tyvärr inget bra råd till dig, men jag hoppas verkligen att det går över denna gång.
  • misslina
    sagoskog skrev 2016-02-11 14:32:35 följande:
    Fy vad jobbigt! Jag mår också illa. Men inte varje dag. Det kan gå flera dagar där jag mår bra, för att sen må så illa att jag spyr. Värst för mig är den obefintliga matlusten. Jag är extremt sugen på något hela tiden, men ingenting är gott och hälften gör mig illamående. Men märker att dagen efter blir värre illamåendemässigt om jag har ätit dåligt en dag. Jag har tyvärr inget bra råd till dig, men jag hoppas verkligen att det går över denna gång.
    Ja usch för illamåendet!

Ja matlusten är verkligen borta! Det enda som jag tycker är gott är apelsiner! Allt annat får jag truga! Längtar till den dagen jag kan äta som vanligt igen. Man lägger så mycket tid allt kring maten. Det enda jag funderar på i princip.
    Ska till bm på måndag så får prata med henne då om att kanske få lite piller. Eller jag måste väl träffa en läkare.
  • Loppan84

Hej alla! Här kommer jag också om jag får :) är vecka 4+1 och fick mf i vecka 5 för en dryg månad sen så är lote nervös men känns annorlunda (ner den här gången). Jag tog nog lite mycket plats i ff-tråden med all mina funderingar så kanske bättre att jag försöker hålla mig här :)

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-14 22:48:47 följande:

Hej alla! Här kommer jag också om jag får :) är vecka 4+1 och fick mf i vecka 5 för en dryg månad sen så är lote nervös men känns annorlunda (ner den här gången). Jag tog nog lite mycket plats i ff-tråden med all mina funderingar så kanske bättre att jag försöker hålla mig här :)

Du är såklart välkommen både här och i ff-tråden

Stort grattis igen! Förstår att du är lite nervös, men tänk rent statistiskt. Du löper betydligt mindre risk att få MF två ggr än en.

Kommer ni flytta tillbaka till Sthlm så småningom? Eller stannar ni i Norge?
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-02-14 22:48:47 följande:

Välkommen :)
  • misslina

Idag har vi inskrivningssamtal hos bm. Det blir kul, bara jag tar mig dit.., mår sååååå dåligt!

• Symetrical
    misslina skrev 2016-02-15 06:55:43 följande:

Idag har vi inskrivningssamtal hos bm. Det blir kul, bara jag tar mig dit.., mår sååååå dåligt!

Ajajaj. Lider sååå med dig. Men kul med inskrivning i alla fall.

Idag har vi kub. Blandade känslor. Skall bli underbart att få se vår lilla skatt igen, men räknar med dåliga siffror precis som sist. Allt annat vore en positiv överraskning.
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-02-15 09:10:14 följande:
    Ajajaj. Lider sååå med dig. Men kul med inskrivning i alla fall.

Idag har vi kub. Blandade känslor. Skall bli underbart att få se vår lilla skatt igen, men räknar med dåliga siffror precis som sist. Allt annat vore en positiv överraskning.
    Ja jag tog mig dit! ;) så det gick bra!
    Men är sjukskriven från jobbet:(

Åh lycka till idag! Du får berätta sen hur det gick!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend