• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • misslina
    Ankissen skrev 2016-01-26 16:12:51 följande:

Så svårt att förklara för sin bm att man tempat och har koll på när äl inträffade. Jag ringde och pratade med en om mitt 3+ test med cb men hon envisades i alla fall med 14 dagar för äl och 28 dagar för mens och 4+1 för min graviditet. Tröttsamt!

Jo dom är väldigt gammaldags på så sätt! Tror min bm har en snurra hon går efter.

Jag ringde och fick mitt inskrivningssamtal den 15 februari och då är jag i vecka 8:)

Längtar! Första milstolpen :)
  • Ankissen
    misslina skrev 2016-01-26 19:50:06 följande:

Jo dom är väldigt gammaldags på så sätt! Tror min bm har en snurra hon går efter.

Jag ringde och fick mitt inskrivningssamtal den 15 februari och då är jag i vecka 8:)

Längtar! Första milstolpen :)

Åh vad härligt! Bm frågade idag om jag ville boka mitt inskrivningssamtal nu men jag kände att jag ville vänta till mitt vul. Ska ringa och fixa det i morgon och diskutera längden på graviditeten med dem. De är nog lite mer progressiva än min lilla landsorts Mvc.
  • sagoskog
    Ankissen skrev 2016-01-26 16:12:51 följande:

Så svårt att förklara för sin bm att man tempat och har koll på när äl inträffade. Jag ringde och pratade med en om mitt 3+ test med cb men hon envisades i alla fall med 14 dagar för äl och 28 dagar för mens och 4+1 för min graviditet. Tröttsamt!

Helt omöjliga:/ Men jag antar att det finns ett syfte med det. Är kanske ett sätt för dem att gardera sig. Att ta senaste mensen borde ju ge en tillräcklig uträkning för att inte hamna helt fel föe de allra flesta. Så det kanske skulle bli mer galet om de lyssnade på alla kunniga och okunniga kvinnor. Men tur jag inte hade en av mina 100+ dagars cykler. Då skulle jag väl snart vara halvvägs :P
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-01-26 21:07:08 följande:

Helt omöjliga:/ Men jag antar att det finns ett syfte med det. Är kanske ett sätt för dem att gardera sig. Att ta senaste mensen borde ju ge en tillräcklig uträkning för att inte hamna helt fel föe de allra flesta. Så det kanske skulle bli mer galet om de lyssnade på alla kunniga och okunniga kvinnor. Men tur jag inte hade en av mina 100+ dagars cykler. Då skulle jag väl snart vara halvvägs :P

Jag har ju också sjukt långa cykler oftast och eftersom jag visste när äl skedde anpassade jag första mensdag till det, så att det blev rätt vecka. Kan bm omöjligt veta ju.
  • capy

Jag är i vecka 17+1 idag och har bf 4/7, detta enligt KUB-ul. Eftersom jag tempat och kollat med stickor enligt konstens alla regler anser jag att 7/7 är det korrekta datumet, men det skiljer ju inte så många dagar så orkar inte bråka om det utan går på vad mödravården säger för enkelhetens skull.

Jag har sedan tidigare en dotter född juli -12 och vi avslöjade för familjen genom att ge henne en t-shirt med texten "jag ska bli storasyster" i julklapp (var då i v12).

Har hittills hunnit med ett tidigt UL (som jag själv bekostade) i v 7+6. KUB-undersökningen i v 13+0 och ytterligare ett självfinansierat UL i v 16+1. Allt ser jättefint ut och vi har fått veta att vi väntar en liten lillebror Hjärta

• sagoskog
    Symetrical skrev 2016-01-27 08:02:59 följande:

Jag har ju också sjukt långa cykler oftast och eftersom jag visste när äl skedde anpassade jag första mensdag till det, så att det blev rätt vecka. Kan bm omöjligt veta ju.

Smart tänkt! :)
  • sagoskog
    capy skrev 2016-01-27 11:20:43 följande:

Jag är i vecka 17+1 idag och har bf 4/7, detta enligt KUB-ul. Eftersom jag tempat och kollat med stickor enligt konstens alla regler anser jag att 7/7 är det korrekta datumet, men det skiljer ju inte så många dagar så orkar inte bråka om det utan går på vad mödravården säger för enkelhetens skull.

Jag har sedan tidigare en dotter född juli -12 och vi avslöjade för familjen genom att ge henne en t-shirt med texten "jag ska bli storasyster" i julklapp (var då i v12).

Har hittills hunnit med ett tidigt UL (som jag själv bekostade) i v 7+6. KUB-undersökningen i v 13+0 och ytterligare ett självfinansierat UL i v 16+1. Allt ser jättefint ut och vi har fått veta att vi väntar en liten lillebror 

Kände inte heller att jag orkade bråka om det då det bara är en vecka om att göra. Åh, Jag blir så avis på alla vul/ul :) Det verkar som jag får nöja mig med ett rul :/ och skulle gärna bekosta själv om det funnits möjlighet.
  • capy
    sagoskog skrev 2016-01-27 12:05:27 följande:
    Kände inte heller att jag orkade bråka om det då det bara är en vecka om att göra. Åh, Jag blir så avis på alla vul/ul :) Det verkar som jag får nöja mig med ett rul :/ och skulle gärna bekosta själv om det funnits möjlighet.

Ja, jag har tur som bor nära en privatklinik. Dock ska han som har den gå i pension snart tror jag... så då får vi inte skaffa fler barn Tungan ute

Eller så får jag försöka lära mig att vara gravid utan att kolla läget hela tiden... men det är så himla svårt. Hatar den här första tiden innan man börjar känna rörelser och så.

• Symetrical
    capy skrev 2016-01-27 11:20:43 följande:

Har hittills hunnit med ett tidigt UL (som jag själv bekostade) i v 7+6. KUB-undersökningen i v 13+0 och ytterligare ett självfinansierat UL i v 16+1. Allt ser jättefint ut och vi har fått veta att vi väntar en liten lillebror Hjärta

Men så roligt! Stort grattis!
    Jag blev också daterad till 3 dagar längre gången vid mitt tidiga vul, men det är ju inte så konstigt. Beror ju helt på när ägget fäster, vilket ju kan diffa på upp till en vecka.
  • Ankissen

Jag har ringt mitt närmaste sjukhus idag och fått tid till vul den 16/2. Då är jag i v.8. Känns som en evighet dit. Gäller att bara ta en dag i taget.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend