Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jag hoppar gärna in här med! Jag har tagit en paus från tempandet och fl över jul och nyår. Du blev jag, tydligen, gravid. :D Varken jag eller mannen har fattat än. :)
Jag hoppar gärna in här med! Jag har tagit en paus från tempandet och fl över jul och nyår. Du blev jag, tydligen, gravid. :D Varken jag eller mannen har fattat än. :)
Åh vad kul! Grattis!
Det var ett tag sedan man såg dig!
Välkommen hit!
Vad är du i för vecka?
Jag har tänkt få ett tidigt Vul i vecka 7 för att se att allt är som det ska. Visserligen har jag berättat för min bästa vän, min syster och en av mina närmaste kollegor men på direkt fråga från mamma idag sa jag nej. ;) Jag hade ett mf i oktober och då lovade mvc att jag skulle erbjudas vul vid en eventuell graviditet . Jag har haft två mf innan första barnet med så min statistik är minst sagt halvdan, två barn på fem graviditeter.
Japp, vankas inskrivning imorgon kl. 13:30. Ser verkligen fram emot det.
Snälla vill ni hjälpa mig att tolka lite hur långt gången jag egentligen är? Mitt tempande i december är lite svårt att lita på eftersom jag hade jullov från halva december till halva januari och tog tempen oregelbundet. I alla fall hade jag sista mens 28/12, en vanlig mens som varade i till och med 1/1. Ägglossningsflytningar fick jag direkt dag 7 och 8 i cykeln, vilket var 3/1 och 4/4. Den 5/1 steg tempen, rejält och även den 6/1, men den 7/1 gick den lite nedåt, så ff ville inte sätta ut äl då. Sen fick jag inga mer äl-flytningar den cykeln. Inte heller någon mer temphöjning.
Personligen tror jag att cykeln är lite påverkad av missfallet i oktober och att äl kom tidigt. Förmodligen skulle jag haft mens dag 24, något som händer ibland. Dag 27 testade jag mig eftersom jag hade väldigt tydliga symptom och fick ett starkt plus. Idag, bim+2 (om man utgår från en 28 dagars cykel) testade jag med ett cb digital och fick 3+!!! Det kan ju inte passa ihop med äl dag 14 och en 28 dagars cykel. Då måste jag väl rimligtvis nästan vara i v. 6 nu? Eller vad tror ni?
Så svårt att förklara för sin bm att man tempat och har koll på när äl inträffade. Jag ringde och pratade med en om mitt 3+ test med cb men hon envisades i alla fall med 14 dagar för äl och 28 dagar för mens och 4+1 för min graviditet. Tröttsamt!
Jo dom är väldigt gammaldags på så sätt! Tror min bm har en snurra hon går efter.
Jag ringde och fick mitt inskrivningssamtal den 15 februari och då är jag i vecka 8:)
Längtar! Första milstolpen :)
Jag har ringt mitt närmaste sjukhus idag och fått tid till vul den 16/2. Då är jag i v.8. Känns som en evighet dit. Gäller att bara ta en dag i taget.