• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87

Min svärmor har tackat ja till att komma hit nästa söndag, min svägerska har ej bekräftat.. Undrar verkl hur hon kommer reagera på min graviditet

• eagle87
    Norrlänning86 skrev 2016-02-27 07:50:18 följande:

Nej du behöver nog inte oroa dig :) har också så. Min temp igår sjönk också en del men vaknade då runt 3 på morgonen och hade varit vaken en stund innan jag kom på att jag skulle mäta. Sen när jag vaknade 3,5 timme senare så var tempen 0.3 högre men tog ändå först mätningen i och med att jag inte sovit 4 timmar.

Så du tempar fortf? Vilken vecka är du i? Kan du inte posta din kurva?
  • Norrlänning86
    eagle87 skrev 2016-02-27 21:42:05 följande:
    Så du tempar fortf? Vilken vecka är du i? Kan du inte posta din kurva?
    Ja jag tempar fortfarande. Jag är i V.4 men går in i v.5 i morgon (så 3+6) jadå jag kan posta kurvan. Inaktiverade fredagens temp då jag sov så konstigt och väntade ett tag på att tempa.
  • Loppan84

Symterical - Så mysigt med magen <3 Hur mår du nu? Mindre illamående?

Ser ut som jag redan fått lite mage också men tror det är pga gravid-förstoppning snarare än bebben faktiskt haha.

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-27 21:11:57 följande:

Ser ut som jag redan fått lite mage också men tror det är pga gravid-förstoppning snarare än bebben faktiskt haha.

Har du börjat må illa än? Ja mår illa idag O lite halsbränna
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-27 22:11:57 följande:

Haha. Precis så hade jag! Först kom "svullna tarmar"-magen, för att sen lägga sig kring v 12-13. Nu är den mycket mindre, men en äkta bebisbula det sim faktiskt finns där.

Mår mycket bättre nu! Illamåendet och yrseln m.m. försvann i princip över en natt i förra veckan, så nu känns det som att jag fått tillbaka livet igen!

Fogarna krånglar dock en del, men det är hundra gånger bättre än illamåendet! Skall till sjukgymnast imorgon för att se hur "illa" det är. Tror jag ev måste bli deltidssjukskriven, då det i mitt jobb som naprapat är omöjligt att följa de restriktioner som medföljer foglossning. Hoppas på att kunna hitta en bra balans.

Hur mår du själv? Börjar symptomen öka, eller?
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-27 09:13:12 följande:

Min svärmor har tackat ja till att komma hit nästa söndag, min svägerska har ej bekräftat.. Undrar verkl hur hon kommer reagera på min graviditet

Hurra! Svägerskan kan (ursäkta språket) skita ner sig ifall hon blir annat än jätteglad för er skull! ;-(
  • Loppan84

Eagle och Symetrical - har hela tiden ömma bröst och ofta ont i huvudet. Och problem med magen (gasig och förstoppad). Annars känner jag egentligen ingenting, inte trött eller illamående. Försöker njuta av att slippa må dåligt än men skapar lite oro också - men imorgon startat vecka 7 så kanske kommer kännas mer denna veckan och annars är det ju bara en vecka till ul och då ser man förhoppningsvis att allt är bra :)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-28 09:57:34 följande:

Eagle och Symetrical - har hela tiden ömma bröst och ofta ont i huvudet. Och problem med magen (gasig och förstoppad). Annars känner jag egentligen ingenting, inte trött eller illamående. Försöker njuta av att slippa må dåligt än men skapar lite oro också - men imorgon startat vecka 7 så kanske kommer kännas mer denna veckan och annars är det ju bara en vecka till ul och då ser man förhoppningsvis att allt är bra :)

Jag tror inte alla har så mycket symptom verkar det som. Jag är svintrött på kvällarna och lite humörssvängningar. Inget annat. Svagt ont i bröstvårtorna. Pratade med mamma och hon hade likadant, knappt några symptom alls under hela graviditeten. Jag försöker att tänka att man är lyckligt lottad, även fast man innerst inne känner lite oro. :)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-02-27 06:06:39 följande:

Här kommer ett par jämförelsebilder från ryggliggande direkt på morgonen i v 12+1 vs. 14+0. Ganska stor skillnad ändå! Livmodern är verkligen stenhård när urinblåsan är full och trycker upp den. <3

Va mysigt!! Tänk att en liten bäbis ligger och simmar där inne!!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend