Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Jag vågar mig in här.. Med risk för att bli besviken eftersom att jag bara är på äl+10.. Hehe. :) är beredd på att allt kan hända och nojar mig i onödan över sit-upsen igår. Haha.

Gud vilka fina bilder ni har lagt upp. :) va mysigt! Jag vill spola fram tiden lite så att jag också får se något i magen!!

• GästenT

Juste. Jag har inte läst igenom alla era inlägg, men när ska ni berätta/berättade ni för vänner och familj? :)

• GästenT

Ja men det verkar vanligt att vänta till v.12. Är det pga missfallsrisken som man väntar såpass länge? (Ursäkta dåligt insatt!!)

Jag känner att jag vill berätta för någon men mina vänner har inte barn än eller ens går i tanken på barn. Haha. Men jag funderar på att ringa och prata med min närmsta vän nästa vecka av den annledningen som ni skrev, att kunna prata med någon om det går helt åt h*lvete!

Så sjukt svårt att hålla sig.. Ska bli sååå kul att berätta för min sambos föräldrar. Har ni alla barn sen innan?

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-19 13:13:19 följande:

Nej vi har inte barn så vet inte mer än dig. Tar det lite som det kommer, fick ju feeling och berättade för en kollega igår :) Men just det formella med jobbet vänter jag med och familjen orkar jag inte deala med riktigt än. Också mysigt att det är vår grej ett tag och att det får sjunka in lite innan vi måste prata med andra om det tillsammans som par. Men att berätta för tjejkompisar tycker jag kändes bara skönt för många har ju varit gravida eller är det nu så det är kul att kunna berätta och de vet ju också att man inte ska ta nått för givet så kändes odramatiskt.

Sitter förreste på vc nu och väntar på första läkarkontrollen :)

Aah va mysigt! Känns som om alla här är så erfarna och kloka så har nästan antagit att alla har barn sen innan! ;D

Det kommer att bli värsta grejen att berätta för alla vänner och familj förutom min närmsta familj eftersom att mina syskon har 1000 barn. Så känns nervöst att berätta för folk sen.

Mysigt med första läkarkontrollen! Jäkligt tråkigt dock att läkaren var så dålig. Får du tillbaka din andra läkare sen eller måste du dras med denna? Förresten, vart i Norge bor du? :)
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-02-19 15:27:10 följande:

Jaha, nu är jag tydligen större än jag var med tvillingarna i samma vecka, v10. Hoppas det inte är fler!

Fin bild!! Gravidmagar är det finaste som finns! :) blir alltid så lycklig av att se gravida kvinnor. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-19 15:28:39 följande:

Bor i norra norge, min läkare är tillbaka om en dryg vecka så funderar på att gå tillbaka då (v7/8) och be henne ta proverna så får vi se hur det går. Googlat lite nu och de gör desamma proverna här så det borde faktiskt göras!

Jasså! Jag älskar Norge, har vart omkring en hel del där! :)

Ja men gör det! Det är ju jätteviktigt att ha en läkare som man har förtroende för och trivs med, så jag tycker absolut att du ska kontakta henne såfort hon är tillbaka.
  • GästenT

Jag har inte 100% koll hur långt gångna alla är här, kan ni inte kasta ut era bf? :)

• GästenT
    capy skrev 2016-02-21 15:32:01 följande:

Jag har BF 4 juli

Åh vilka fina bilder!! :) mysigt!! 4 juli känns ju som imorgon!! :O :P
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-02-21 20:50:55 följande:

Idag har jag haft ett jävla humör minst sagt. Vad frustrerande det är att verkligen känna ilskan koka i en helt utan anledning haha. Blev så förbannad när jag skulle föna håret för att hårfönen var svår att hålla så jag ville kasta ut den genom fönstret och skrika. Hoppas detta inte håller i sig, kan ju aldrig va bra att ha sånt humör ;) innan har jag medt känt mig emotionell och pendlat mellan lättrörd och lycklig men nu kommer alltså en stor dos humörsvängningar.

Nån annan som fått detta i slutet av v5/början v6 och hur länge höll det isåfall i sig?

Jag har börjar märka av mitt humör en massa med. Brukar ha en jäklans pms med världens humör varje månad så det känns som om jag kommer att få gå med humörssvängningar hela graviditeten! :P Hoppas det försvinner runt v13 som för Symetrical! :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend