• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-06-05 10:06:35 följande:

Ursäkta en lite dum fråga men ska på Håkan Hellström konsert ikväll och min kompis kläckte ur sig att det kan skada bebisens hörsel och att den blir väldigt orolig av högt ljud. Hon sa att det är lika skadligt som att dricka alkohol.

Har googlat men hittar ingen källa på det. Är detta verkligen sant? Nån som hört nått liknande från en mer pålitlig person typ bm eller läkare? :-/

Ska ju inte stå längst fram och hoppa precis hehe

Förresten, konserten var fantastisk!! Ha det så jäääävla kul!! Hade lätt kunnat gå igen! Haha. :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-06-04 21:45:33 följande:
    Spännande :) desamma.

Det ska nog gå vägen för oss båda.

Spännande att vi har vul dagarna efter varandra. Är du runt 7+0 då? Jag är bara på 6+3 när jag ska dit
    Hoppas verkligen att det gör det!! Jag är på 6+5 på torsdag, så det är ingen större skillnad. Blir så häftigt och ser fram emot en "bekräftelse", trots ett sanslöst illamående de senaste dagarna känns det stundtals som jag bara inbillar mig.. hahaha.. Vi får se till att uppdatera här efter undersökningen! 
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-06-06 09:46:54 följande:

Hoppas verkligen att det gör det!! Jag är på 6+5 på torsdag, så det är ingen större skillnad. Blir så häftigt och ser fram emot en "bekräftelse", trots ett sanslöst illamående de senaste dagarna känns det stundtals som jag bara inbillar mig.. hahaha.. Vi får se till att uppdatera här efter undersökningen! 

Ja de måste du göra, usch, jag har tack och lov inte mått illa speciellt många gånger :)
  • Mila
    eid skrev 2016-06-06 09:46:54 följande:

Ursäkta att jag kapat tråden men varför får ni göra vul så tidigt? Jag gjorde det när jag var gravid med dottern pgr av att jag var så orolig..
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Symetrical
    Mila skrev 2016-06-06 15:10:21 följande:

Ursäkta att jag kapat tråden men varför får ni göra vul så tidigt? Jag gjorde det när jag var gravid med dottern pgr av att jag var så orolig..

Jag gjorde det pga ett tidigt MF och ett MA senaste halvåret i bagaget. Dessutom hade jag ätit ägglossningsatimulerande (letrozol), så då ville min gyn göra ett i v 8, vilket jag bara var tacksam för.
  • Loppan84

Jag gjorde det privat i vecka 8 för att jag bara ville se att hjärtat slog och vecka 12 för att man inte får göra kub här

• Sagan12345

Jag får göra pga av att jag gått på missfallsutredningen, så den läkaren ville kolla mig tidigt nästa gång jag blev gravid
  • GästenT

Jag fick göra tidigt vul för att gynläkaren blev så glad när jag var där och kolla till mina cellförändringar och han fick veta att jag var gravid. Så då ville han göra ett tidigt vul för skoj skull. :) då var jag typ 6+2 eller något. Minns inte.
  • eagle87

Såååå nervös inför rul imorn.. De absolut viktigast är såklart frisk bebis men önskar såååå gärna en pojke

• Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-06-06 17:27:01 följande:

Såååå nervös inför rul imorn.. De absolut viktigast är såklart frisk bebis men önskar såååå gärna en pojke

Haha när det väl kommer till kritan kommer du nog bli glad innerst inne oavsett vilket kön... Men förstår dig, jag vill så gärna ha en till tjej :p
    Varför just pojke? :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend