• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-31 20:27:28 följande:

Köpte ett par direkt! Fick mäta där men osäker på måtten med tanke på att jag är lite svullen nu. Haha men ska mäta imorgon på morgonen innan jag öppnar dom och ser vilken storlek jag har då. :)

Bra där! Effektivt värre!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-05-31 21:00:56 följande:

Tyvärr missade jag den fördelen också :/ har nämligen mycket liten mage på "längden". Kompakt och intryckt under revbenen liksom och på bredden såklart. I natt försökte magsäcken krypa upp i strupen på mig :/ konstigt hur det kan kännas mycket trängre med en än med två? Men det är kanske bara jag som blivit gammal och bortskämd, hihi.

Ajdå! Ja, jag har också ganska kort överkropp, så allt blir liksom ihopmosat.
  • Symetrical

Här knatas det tydligen på fritt trots foglossning och sammandragningar. Blir betydligt mer än jag hade tippat på, med tanke på det ultrarapidtempo jag numera tvingas hålla!

Antar att jag är betydligt rastlösare än jag vill erkänna för mig själv.

• Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-06-01 06:29:04 följande:
    Ajdå! Ja, jag har också ganska kort överkropp, så allt blir liksom ihopmosat.
    Det låter rätt jobbigt faktiskt. Till skillnad från mig när precis allt bara släpps ut, känner mig bra mycket större än vecka 17.. :') antar att det finns för- och nackdelar med precis allt.

Jag har börjat bli så galet varm nu också, inte sådär sommar-varm utan verkligen gravid-varm.. Svettas ihjäl i skolan, idag stod halva klassen och viftade med tidningar för att kyla ner mig och efter sista behandlingen var magen helt svettig.

Och så till sista problemet, har ni också varit förstoppade nu under graviditeten? Jag minns att jag blev ddet litegrann första graviditeten men inte alls som nu... Får panik. Har ni tips?
  • Loppan84

Usch jobbigt med värmen nu också, har inte märkt nått av det.

Däremot var jag förstoppad en period. Märker väldigt mycket om jag sitter för mycket still, men nu har väl inte du ett stillasittande jobb. Men också maten såklart kan hjälpa - äter vattenmelon, kiwi och ananas typ varje dag. Har väldigt mycket cravings för frukt så det är bara bonus att det sätter fart på magen :) om du inte har en råsaftcentrifug så rekommenderar jag verkligen att köpa en sån, himmelst att få ett glas hemlagad iskall juice (ananas, äpple, ingefära är favoriten nu) både för magen och värmen :)

Sajocawa skrev 2016-06-01 21:21:02 följande:

Det låter rätt jobbigt faktiskt. Till skillnad från mig när precis allt bara släpps ut, känner mig bra mycket större än vecka 17.. :') antar att det finns för- och nackdelar med precis allt.

Jag har börjat bli så galet varm nu också, inte sådär sommar-varm utan verkligen gravid-varm.. Svettas ihjäl i skolan, idag stod halva klassen och viftade med tidningar för att kyla ner mig och efter sista behandlingen var magen helt svettig.

Och så till sista problemet, har ni också varit förstoppade nu under graviditeten? Jag minns att jag blev ddet litegrann första graviditeten men inte alls som nu... Får panik. Har ni tips?

• Loppan84

Har inte märkt nån särskild gravidvärme menar jag, värmen ute har jag verkligen märkt ;)

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-02 08:46:20 följande:

Usch jobbigt med värmen nu också, har inte märkt nått av det.

Däremot var jag förstoppad en period. Märker väldigt mycket om jag sitter för mycket still, men nu har väl inte du ett stillasittande jobb. Men också maten såklart kan hjälpa - äter vattenmelon, kiwi och ananas typ varje dag. Har väldigt mycket cravings för frukt så det är bara bonus att det sätter fart på magen :) om du inte har en råsaftcentrifug så rekommenderar jag verkligen att köpa en sån, himmelst att få ett glas hemlagad iskall juice (ananas, äpple, ingefära är favoriten nu) både för magen och värmen :)

Bra tips med juicerna, har en råsaftcentrifug men orkar sällan använda den för det är så mycket meck med disk och allt:..
    Däremot är min favorit en hel ananas + en halv citron. Himmelskt gott så det är ju ett plus om det är bra för magen också ;)
  • Iskristall
    Sajocawa skrev 2016-06-02 08:53:03 följande:

Bra tips med juicerna, har en råsaftcentrifug men orkar sällan använda den för det är så mycket meck med disk och allt:..

Däremot är min favorit en hel ananas + en halv citron. Himmelskt gott så det är ju ett plus om det är bra för magen också ;)

Har inte provat själv men en kiwi varje morgon ska vara bra mot förstoppning. Kan ju vara värt och testa om man är inne på fruktätande
  • Loppan84

Nomnom! Allt som är surt är så gott. Ska nog göra den i eftermiddag :)

Ja både ananas och kiwi sätter fart på magen. Annars kan du ju ta en sked linfrö och lite grekisk yoghurt varje morgon, men lägg den isåfall i blöt över natten annars blir man lätt gasig istället.

Sajocawa skrev 2016-06-02 08:53:03 följande:

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend