• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Nej då är inte så orolig alltså. Tror som sagt detta var ett anfall av graviditetshormoner där jag bara skulle oroa mig för allt möjligt konstigt, satt också också grät framför kardashians precis efter jag skrev det här inlägget så emotionell var jag åtminstone ;)

GästenT skrev 2016-05-30 15:02:06 följande:

Har inte alls erfarenhet kring just det ämnet du nämner men vet hur det är att oroa sig i förväg. Har yrkesmässigt stor erfarenhet av ungdomar och droger/kriminalitet. Det skrämmer mig att tänka på hur lätt det är att hamna fel, träffa fel folk, att inte våga säga nej. Och just bland killar verkar det så otroligt vanligt och så lätt att få tag på t.ex droger. Jag brukar gå igenom i huvudet vad man kan göra för att barnen inte ska hamna där.

Kan tänka mig att i grund och botten så är det samma oro i botten för oss båda. MEN, Man kan inte måla fan på väggen i förväg. Man får älska sitt barn upp till öronen och visa det, samtidigt lära vad som är rätt och fel i världen och göra sitt bästa för att ge en trygg uppfostran. Vad som sen händer runt omkring får man hoppas att sitt barn sen kan stå upp emot och man får fortsätta att i en sån situation stötta och finnas där. Världen är tuff, men vi kan inte skydda dom från allt utan bara förbereda dom i sig själva. :) Och inte oroa oss i förväg. ;)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-30 15:09:32 följande:

Nej då är inte så orolig alltså. Tror som sagt detta var ett anfall av graviditetshormoner där jag bara skulle oroa mig för allt möjligt konstigt, satt också också grät framför kardashians precis efter jag skrev det här inlägget så emotionell var jag åtminstone ;)

Haha så är det säkert! Känner själv stt man är mer känslig med jämna mellanrum. Både med glädje och oro. Haha. Min sambo sa i bilen från ingenstans härom dagen att "När jag ringde dig för något år sen så ringde jag mitt livs viktigaste samtal" och jag började böla. xD
  • Loppan84

Haha Det var fint sagt då, jag hade reagerar likadant nu för tiden :)

GästenT skrev 2016-05-30 16:34:50 följande:

Haha så är det säkert! Känner själv stt man är mer känslig med jämna mellanrum. Både med glädje och oro. Haha. Min sambo sa i bilen från ingenstans härom dagen att "När jag ringde dig för något år sen så ringde jag mitt livs viktigaste samtal" och jag började böla. xD

• Symetrical

Det syns ju inte särskilt mycket bakifrån att jag är gravid. Är det då det kallas pojkmage? :-P

• Symetrical

Det syns ju inte särskilt mycket bakifrån att jag är gravid. Är det då det kallas pojkmage? :-P

• GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-31 08:31:50 följande:

Haha!! Jävlar va sjukt!! xD
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-31 08:52:27 följande:

Haha!! Jävlar va sjukt!! xD

Hahaha. Tror dock personligen på att man har den kroppsform man har och får en mage anpassad till den och inte utifrån bebisens kön.
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-31 08:58:52 följande:

Hahaha. Tror dock personligen på att man har den kroppsform man har och får en mage anpassad till den och inte utifrån bebisens kön.

Håller helt med. Och andra saker som kan spela in, om man lägger på sig mycket vätska etc. :) men rätt häftigt när det blir så som du har! :)
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-05-31 08:31:50 följande:

Ja det är väl det, men troligtvis en av de mer opålitliga teorierna :P jag har verkligen tvärtom. Alla mina + 7 kg har satt sig på höfterna. Fast det har nog mer med bullarna i munnen att göra än den i ugnen :)
  • Loppan84

Hahaha <3

allt mitt har satt sig MITT på magen som Symetrical så ja är kanske pojmagen då?

Ang bröst som ni pratade som har stora bröst från början (70E) har tom fått mindre bröst :-/ De är inte ömma eller nått, undrar om det verkligen kommer mjölk där? Hänger mjölkproduktion ihop med stora/svullna/ömma bröst?

sagoskog skrev 2016-05-31 09:12:18 följande:

Ja det är väl det, men troligtvis en av de mer opålitliga teorierna :P jag har verkligen tvärtom. Alla mina + 7 kg har satt sig på höfterna. Fast det har nog mer med bullarna i munnen att göra än den i ugnen :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend