• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-03 23:20:01 följande:

Har något minne av att någon bm sagt att min också ligger framåt :)

Min ligger bakåt, varför magen inte ser så stor ut (trots att den ligger till och med lite över kurvan!) och varför jag får andnöd och svårt att äta ibland.
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-06-04 09:19:33 följande:

Min ligger bakåt, varför magen inte ser så stor ut (trots att den ligger till och med lite över kurvan!) och varför jag får andnöd och svårt att äta ibland.

Humm ja de låter ju ingen höjdare, så du har liten mage?
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-06-03 20:06:36 följande:

Nej syns faktiskt ingenting framifrån, samma som Symetrical bakifrån. Vilken vecka är du nu? Blir kul och se om ni har samma sen :) om man ska tro att Magformen säger nått om kön så borde ni ha samma :)lägg upp från sidan också så man kan jämföra!

Sagan12345 skrev 2016-06-03 21:22:39 följande:

Men vad spännande att de kan bara så olika, bebisen är ju ungefär lika stor så var är de som gör hur fort magen kommer? Är det kön?, hur livmodern ligger?

Jag är i vecka 25. Mätte sf måttet i torsdags och det låg på 23 cm och placerade precis på medellinjen, så barn och livmoder är nog i standardstorlek :) och denna vecka har folk börjat grattulera till höger och vänster så jag antar att det är riktigt tydligt nu :)

Men jag tror att, som ni säger, det beror på hur kroppen är konstruerad. Jag har alltid får höra att jag har en bakåtlutad livmoder. Är 168 cm lång och har ganska "grov" benstruktur vad det gäller höfter, revben och axlar. Min mamma är 171 cm lång och trots att hon är väldigt smal så syntes det knappt när hon varit gravid. Den kombon kan nog göra att livmodern hamnar mer inuti kroppen än utanför. Sen märket jag att det skiljer sig mycket i hur mycket den framträder. T.ex. är den ju större på kvällen. Förmodligen en kombination av tarmarna och att magmuskulaturen slappat till sig under dagen.

• Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-04 10:04:39 följande:

Humm ja de låter ju ingen höjdare, så du har liten mage?

Allt är ju relativt, men får höra det titt som tätt. Tycker dock själv att den är stor och otymplig, men det kanske inte är så konstigt.

Här är den, nytagen bild från nu i bilen på Gotland. v 28+3

• Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-06-04 11:29:32 följande:

Allt är ju relativt, men får höra det titt som tätt. Tycker dock själv att den är stor och otymplig, men det kanske inte är så konstigt.

Här är den, nytagen bild från nu i bilen på Gotland. v 28+3

Fin mage :)
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-04 11:40:23 följande:

Fin mage :)

Tack, gulle du. Ser fram emot att få se din mage längre fram, för den här gången skall det banne mig gå vägen för er!

Har du fått någon tid för vul än?
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-06-04 15:53:24 följande:

Tack, gulle du. Ser fram emot att få se din mage längre fram, för den här gången skall det banne mig gå vägen för er!

Har du fått någon tid för vul än?

På fredag ska jag till missfallsutredningsläkare på vul (räknar jag med)

Så hoppas verkligen hon ser hjärtljud, men är bara 6+3 då :/
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-06-03 19:30:20 följande:

Jag har också gått upp exakt 4 kg. Är 162 cm lång, du då? Alla 4 kg har dock satt sig på magen - rumpa, lår, ben, bröst och ansikte är helt som innan så det är väl därför magen är så stor trots att viktökningen är helt innanför normalen.

Jag är 166.. Vägde 73 innan... Ja känner mig såååå stor men ja de mesta är på magen.. Har ätit mkt mer O mer onyttigt än vad jag brukar :)

Morocco va härligt. Flyget va jobbigt pga foglossning etc... Hotellet va fint men poolen va iskall!!!!! Så bada bara lite i havet.. Brände mig även rejält för första gången i mitt liv.

Ska ni åka nånstans?
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-04 17:40:03 följande:

På fredag ska jag till missfallsutredningsläkare på vul (räknar jag med)

Så hoppas verkligen hon ser hjärtljud, men är bara 6+3 då :/

Håller tummarna för att ni kan se hjärtat då. Är ju dock absolut inge kört om ni inte kan det, för det är verkligen på gränsen!
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-06-03 08:16:31 följande:
    Aha är de din första graviditet alltså? Jag ska till min missfallsutredningsläkare så därför jag också får gå så tidigt.

Jag är lite matt och tröttare, har sovit efter jobbet denna vecka. De varierar lite från dag till dag, men de molar lite av och till. Idag var jag väldigt trött när jag vaknade, brösten var väldigt ömma, och var till å med illamående ett tag. Törstig är jag också ;)

Slitsamt med hormoner.
    Ja det är min första graviditet, så alla tankar och känslor är helt nya för mig. Så himla spännande (men såklart lite läskigt också). Håller verkligen tummarna för er! :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend