Loppan84 skrev 2016-06-03 20:06:36 följande:
Nej syns faktiskt ingenting framifrån, samma som Symetrical bakifrån. Vilken vecka är du nu? Blir kul och se om ni har samma sen :) om man ska tro att Magformen säger nått om kön så borde ni ha samma :)lägg upp från sidan också så man kan jämföra!
Sagan12345 skrev 2016-06-03 21:22:39 följande:
Men vad spännande att de kan bara så olika, bebisen är ju ungefär lika stor så var är de som gör hur fort magen kommer? Är det kön?, hur livmodern ligger?
Jag är i vecka 25. Mätte sf måttet i torsdags och det låg på 23 cm och placerade precis på medellinjen, så barn och livmoder är nog i standardstorlek :) och denna vecka har folk börjat grattulera till höger och vänster så jag antar att det är riktigt tydligt nu :)
Men jag tror att, som ni säger, det beror på hur kroppen är konstruerad. Jag har alltid får höra att jag har en bakåtlutad livmoder. Är 168 cm lång och har ganska "grov" benstruktur vad det gäller höfter, revben och axlar. Min mamma är 171 cm lång och trots att hon är väldigt smal så syntes det knappt när hon varit gravid. Den kombon kan nog göra att livmodern hamnar mer inuti kroppen än utanför. Sen märket jag att det skiljer sig mycket i hur mycket den framträder. T.ex. är den ju större på kvällen. Förmodligen en kombination av tarmarna och att magmuskulaturen slappat till sig under dagen.