• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-06-04 21:22:56 följande:

Ja det är min första graviditet, så alla tankar och känslor är helt nya för mig. Så himla spännande (men såklart lite läskigt också). Håller verkligen tummarna för er! :)

Spännande :) desamma.

Det ska nog gå vägen för oss båda.

Spännande att vi har vul dagarna efter varandra. Är du runt 7+0 då? Jag är bara på 6+3 när jag ska dit
  • Mila

Hejhej!

Jag har tempat och använt ff i flera månader, men vi började inte försöka förns ägglossningen 20 maj. Men som det verkar nu så tog det sig direkt. Svagt positivt igår, och starkare idag. Så tänkte att jag går med här :)

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Loppan84

Spännande sagan! Håller tummarna så hört jag bara kan för hjärtslag när du ska dit - men det är ju på gränsen i tid så OM det inte skulle va hjärtljud ännu så försök att inte blir för stressad (lättare sagt ön gjort). Men det är ju helt normalt. Men isåfall måste du bara få komma tillbaka några dagar senare så då får det lilla hjärtat picka också. Kommer gå bra vännen <3.

Sagan12345 skrev 2016-06-04 21:45:33 följande:

Spännande :) desamma.

Det ska nog gå vägen för oss båda.

Spännande att vi har vul dagarna efter varandra. Är du runt 7+0 då? Jag är bara på 6+3 när jag ska dit

• Loppan84

Ursäkta en lite dum fråga men ska på Håkan Hellström konsert ikväll och min kompis kläckte ur sig att det kan skada bebisens hörsel och att den blir väldigt orolig av högt ljud. Hon sa att det är lika skadligt som att dricka alkohol.

Har googlat men hittar ingen källa på det. Är detta verkligen sant? Nån som hört nått liknande från en mer pålitlig person typ bm eller läkare? :-/

Ska ju inte stå längst fram och hoppa precis hehe

• Loppan84

Grattis!! Så kul. Välkommen.

Mila skrev 2016-06-05 08:52:04 följande:

Hejhej!

Jag har tempat och använt ff i flera månader, men vi började inte försöka förns ägglossningen 20 maj. Men som det verkar nu så tog det sig direkt. Svagt positivt igår, och starkare idag. Så tänkte att jag går med här :)

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-05 10:06:35 följande:

Ursäkta en lite dum fråga men ska på Håkan Hellström konsert ikväll och min kompis kläckte ur sig att det kan skada bebisens hörsel och att den blir väldigt orolig av högt ljud. Hon sa att det är lika skadligt som att dricka alkohol.

Har googlat men hittar ingen källa på det. Är detta verkligen sant? Nån som hört nått liknande från en mer pålitlig person typ bm eller läkare? :-/

Äh, jag var på Håkan Hellström konsert när min dotter låg i magen men det va inget farligt och hon verkar inte ha några men efter det. Nu är jag ju ingen "pålitlig källa" men oroa dig inte :) kompisar är bra på att kläcka ur sig onödiga saker när man är gravid...
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-06-05 10:06:35 följande:

Det finns inte en chans att det skulle kunna skada fostret hörsel, dels därför att den ligger så skyddad där inne (är som att befinna sig under vatten) och dels därför att dess hörsel inte ens är fullt utvecklad än. Det man kan märka är att bebisen påverkas lite av ljudvågorna (då främst basen) och därför blir lite mer sprallig, men värre än så är det inte. Vi var på Coldplaykonsert när jag var i v 22 med sonen och han blev ganska galen därinne, men hans hörsel for knappast illa av det.
  • Symetrical
    Mila skrev 2016-06-05 08:52:04 följande:

Hejhej!

Hjärtligt välkommen! Vad blir det för bf då? Du och sagan borde ligga nära varandra i tid.
  • Loppan84

Tack hörrni!! Det är klart att ni har rätt! Ja folk kläcker ur sig de konstigaste sakerna :D

Sajocawa skrev 2016-06-05 10:11:25 följande:

Äh, jag var på Håkan Hellström konsert när min dotter låg i magen men det va inget farligt och hon verkar inte ha några men efter det. Nu är jag ju ingen "pålitlig källa" men oroa dig inte :) kompisar är bra på att kläcka ur sig onödiga saker när man är gravid...

Symetrical skrev 2016-06-05 10:14:43 följande:

Det finns inte en chans att det skulle kunna skada fostret hörsel, dels därför att den ligger så skyddad där inne (är som att befinna sig under vatten) och dels därför att dess hörsel inte ens är fullt utvecklad än. Det man kan märka är att bebisen påverkas lite av ljudvågorna (då främst basen) och därför blir lite mer sprallig, men värre än så är det inte. Vi var på Coldplaykonsert när jag var i v 22 med sonen och han blev ganska galen därinne, men hans hörsel for knappast illa av det.

• Mila
    Symetrical skrev 2016-06-05 10:15:48 följande:

Hjärtligt välkommen! Vad blir det för bf då? Du och sagan borde ligga nära varandra i tid.

Tack! :)

Jag är faktiskt lite osäker. Man ska väl kunna se i ff appen? Ja la in när jag hade ÄL enlig appen så blev det såhär.

Här är grafen

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend