• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-06-02 17:11:33 följande:

Hej nu har jag också hittat hit. Tempar ni er fortfarande?

Hej! Kul :) Jag slutade tempa dagen efter jag fick mitt plus. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 6 (5+5) så kul med en till som är i början av graviditeten!
  • Symetrical

Jag slutade också tempa direkt den här gången. Lika bra, så man slipper ev stress pga tillfällig tempdipp.

Finns en hemlig fb-grupp också, så att du vet det. Bara att PM:a eid ifall du vill vara med.
  • Loppan84

Tempade ett par dagar efter jag plussade bara för att det kändes overkligt att jag va gravid så ville bara bekräfta.

Men nej sen slutade jag, tycker verkligen du ska sluta. Skapar bara oro om man får en liten nedgång en dag. Du är gravid så njut! Tempen kan inte avslöja nån info som du kan ha nytta av ändå, skulle (och det tror jag inte) nått va fel så kan du inte alltid se set på tempen och du kan oavsett inte påverka det.

Grattis igen och försök slappna av lite även om det känns overkligt :)

• Loppan84

Ska på en resa med en stor grupp där jag känner några ytligt och några som nära. På resan blir det badning, och strand inte går att undvika ;)

Skulle ni satsa på baddräkt för gravida eller bikini? Prövade en baddräkt och kände mig ännu större då, som en boll typ haha. Men är ju väldigt stor också, man kan ju knappast tro att jag är i vecka 20 eller? här är bild från bikini jag precis prövade.

Vad tycker ni?

P.s se randen på magen också - pojke yes yes :)

• Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-06-02 22:15:33 följande:

Ska på en resa med en stor grupp där jag känner några ytligt och några som nära. På resan blir det badning, och strand inte går att undvika ;)

Skulle ni satsa på baddräkt för gravida eller bikini? Prövade en baddräkt och kände mig ännu större då, som en boll typ haha. Men är ju väldigt stor också, man kan ju knappast tro att jag är i vecka 20 eller? här är bild från bikini jag precis prövade.

Vad tycker ni?

P.s se randen på magen också - pojke yes yes :)

Jag skulle köra på bikini, tyckte du har en jättefin mage :)
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-06-02 19:07:28 följande:

Hej! Kul :) Jag slutade tempa dagen efter jag fick mitt plus. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 6 (5+5) så kul med en till som är i början av graviditeten!

5+1 idag så lång väntan kvar. Hur mår du än så länge
  • Sagan12345
    Symetrical skrev 2016-06-02 19:47:31 följande:

Jag slutade också tempa direkt den här gången. Lika bra, så man slipper ev stress pga tillfällig tempdipp.

Finns en hemlig fb-grupp också, så att du vet det. Bara att PM:a eid ifall du vill vara med.

Jättegärna med på fb, men kan jag få vänta 1 v tills jag varit på vul? och vet om något finns kvar
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-06-02 20:40:45 följande:

Tempade ett par dagar efter jag plussade bara för att det kändes overkligt att jag va gravid så ville bara bekräfta.

Men nej sen slutade jag, tycker verkligen du ska sluta. Skapar bara oro om man får en liten nedgång en dag. Du är gravid så njut! Tempen kan inte avslöja nån info som du kan ha nytta av ändå, skulle (och det tror jag inte) nått va fel så kan du inte alltid se set på tempen och du kan oavsett inte påverka det.

Grattis igen och försök slappna av lite även om det känns overkligt :)

Det har nog mest går på rutin, nu får de vara färdigtempan.. Slutar på topp :)

• eid
    Sagan12345 skrev 2016-06-02 22:29:58 följande:
    5+1 idag så lång väntan kvar. Hur mår du än så länge
    Verkligen! Jag ska också göra vul nästa vecka (torsdag), vi har genomgått utredning och på sista mötet sa gynekologen att om vi blev gravida innan ivf blev aktuellt fick vi höra av oss för ett tidigt ul och kika så allt är på rätt plats :) ska bli så spännande! Jag mår rätt bra- lite vagt illamående och vill sova på eftermiddagarna, men vaknar jättetidigt på morgnarna. Hur mår du?
  • Sagan12345
    eid skrev 2016-06-03 05:34:52 följande:

Verkligen! Jag ska också göra vul nästa vecka (torsdag), vi har genomgått utredning och på sista mötet sa gynekologen att om vi blev gravida innan ivf blev aktuellt fick vi höra av oss för ett tidigt ul och kika så allt är på rätt plats :) ska bli så spännande! Jag mår rätt bra- lite vagt illamående och vill sova på eftermiddagarna, men vaknar jättetidigt på morgnarna. Hur mår du?

Aha är de din första graviditet alltså? Jag ska till min missfallsutredningsläkare så därför jag också får gå så tidigt.

Jag är lite matt och tröttare, har sovit efter jobbet denna vecka. De varierar lite från dag till dag, men de molar lite av och till. Idag var jag väldigt trött när jag vaknade, brösten var väldigt ömma, och var till å med illamående ett tag. Törstig är jag också ;)

Slitsamt med hormoner.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend