Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Nu är mamma tillbaka.
Då ska vi se, mycket intressanta inlägg. Intressant att andra redaktioner har likvärdiga sökresultat. Vad beror de på tror ni?
Min intention var nyfikenhet men överrumplas av en kamp där en del vill vinna min uppmärksamhet. Jag ber vänligen men bestämt att ni slutar med det.
Det ligger ingen prestige hos mig. Nyfikenheten drog mig till denna diskussion. Jag kan inte se att public service är partiska. Någon gång händer det att en reporter är osmidig, men det genomsyrar inte hela public service.
Jag är yrkesskadad och klarar av att hantera extremiteter, det är min styrka. Somliga lever på att göra narr av andras inlägg, andra föredrar att pika och en del förespråkar att dumförklara. Min önskan är att ha en dialog och det vill jag stimulera med hjälp av en god ton.
Det skulle vara tacksamt om folk slutade döda min nyfikenhet, och det är välkomnande om någon kunde svara på vad meningsskiljaktigheten beror på.
Är det någon som har svar på det?
Nu vill jag förstå varför det finns en minoritet som tycker att public service är partiska. Personangrepp undanbedes och inget jag svarar på.
Ni som är oroliga för min skull kan vara lugna, min uppfattning är att public service är opartiska.
Tack!
Det är hundraprocentigt av den användaren, allt är att försöka rikta om fokus och desinformera dig.
Men det är dock rätt taffligt och klantigt skrivit, så är enkelt se rätt igenom.
En sak dessa försökt med sedan trådens start, är just säga att SVT/SR är opartiska och inte ens en enda gång har dom påvisat detta är nått systematiskt och nu menar vi inte ens nära.
Som du ser den användaren använder nu två ord ur en nyhet och säger SVT/SR är inte opartiska och de vägrar återge allt och detta pga dessa som denna användare vet att det dom säger inte funkar då.(Men och andra sidan gör det inte nu heller.)
Eller hur de ger en länk och påstår något, sen när man läser länken så säger det något helt annat, sker praktiskt taget varje gång.
Jag fick en stark känsla du sade de var partiska, och såna har jag inte mycket till övers för, sen var det inte så, så givetvis ändrar sig tonen.
Och varför, ja, man är luttrad med dessa extremhöger som kommer in och ska desinformera osv...
Två ord tagna ur sitt sammanhang med säkert par hundra ord.
Är du ens på riktigt, för det funkar ju inte alls och det fattar vem som helst.(Eller ja, inte den med agendan, den tror visst det betyder något.)
Detta påminner lite om Kuba nyheten på text-tv och där alla vet att Kuba är en diktatur, så pga att det inte är med en gång pga platsbrist, så försökte ni säga att SVT stödjer en diktatur.
Det får en att skratta utan tvekan, för det är ett intellekt som håller en rätt låg nivå(Läs ingen alls.)
Här finns fler förklaringar till varför det är svårt att ta till sig de undersökningar från tex SOM-institutet som visar att PS inte har någon partipolitisk partiskhet. I artikel nedan nämns en rad olika saker och affektiv polarisering nämns igen.
www.sydsvenskan.se/2024-08-06/psykolog-vi-ar-otroligt-bra-pa-att-halla-fast-vid-vara-varldsbilder/
Nu är mamma tillbaka.
Då ska vi se, mycket intressanta inlägg. Intressant att andra redaktioner har likvärdiga sökresultat. Vad beror de på tror ni?
Min intention var nyfikenhet men överrumplas av en kamp där en del vill vinna min uppmärksamhet. Jag ber vänligen men bestämt att ni slutar med det.
Det ligger ingen prestige hos mig. Nyfikenheten drog mig till denna diskussion. Jag kan inte se att public service är partiska. Någon gång händer det att en reporter är osmidig, men det genomsyrar inte hela public service.
Jag är yrkesskadad och klarar av att hantera extremiteter, det är min styrka. Somliga lever på att göra narr av andras inlägg, andra föredrar att pika och en del förespråkar att dumförklara. Min önskan är att ha en dialog och det vill jag stimulera med hjälp av en god ton.
Det skulle vara tacksamt om folk slutade döda min nyfikenhet, och det är välkomnande om någon kunde svara på vad meningsskiljaktigheten beror på.
Är det någon som har svar på det?
Nu vill jag förstå varför det finns en minoritet som tycker att public service är partiska. Personangrepp undanbedes och inget jag svarar på.
Ni som är oroliga för min skull kan vara lugna, min uppfattning är att public service är opartiska.
Tack!
Från länken ovan
Mekanismer som gör det svårt att ändra sig:
Ett till stycke ur länken ovan
"Vad gör då att en del människor förändras mer än andra? Trauman, starka upplevelser och möten med andra kulturer kan vara förklaringar. Men även personliga egenskaper spelar roll, som hur mycket man har av personlighetsdraget öppenhet.
Ett till stycke ur länken ovan
"Vad gör då att en del människor förändras mer än andra? Trauman, starka upplevelser och möten med andra kulturer kan vara förklaringar. Men även personliga egenskaper spelar roll, som hur mycket man har av personlighetsdraget öppenhet.
...och icke att förglömma är agenda också, men såklart dessa faller ju under flera av dessa som du gav också och att det är just därför de har agenda.
Extremhögern och de som styr lite, det är mer agenda där och försöka stoppa granskningen.
För så länge den finns så kommer de bli avslöjade om och om igen, och det vill dom inte för då kan de inte verka fritt.
Den som gavs där och där övertydliga fakta kommer som berättar de har fel, och gör dom bara mer övertygade att de har rätt.
Det är ett rätt tragiskt tillstånd för en människa, och jag tror inte ens de fattar det själva.
#8085 Evalenabena
"Visst förstår jag, men granskningsnämnden skulle inte reagera på ordets betydelse och det vet du också. "
Skulle du kunna tänka dig att någon vars arbete är beroende av förmågan att kunna hantera språket skulle kunna vara tillräckligt driven för att välja ord som inte får granskningsnämnden att regera samtidigt som orden ändå tydligt visar vilken sida eller vilken åsikt personen stödjer?