Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Inget tyder på att PS är partiska, men diskussionen väckte mitt intresse. Gjorde en sökning idag som visade:
Vänsterextremt:114 träffar
Högerextremt:4 träffar
100% Opartiskhet existerar inte, men det är anmärkningsvärt att sökresultatet har en markant skillnad
Janne Josefsson har nämt att det inte har varit populärt att granska vänsterpartiet/vänsterextremismen inom publicera service. Han säger även att det är olyckligt att public service tystar samhällsklimatet. När samhällsklimatet tystas så växer misstron.
Det var någon i tråden som nämnde att: vänsterextremismen är svårt sällsynta och avsaknaden av dess information berodde på dess sällsynthet.
Avsaknaden av information skulle kunna bero på vänsterextremismens sällsynthet. Men det troliga är att Public service har tystat samhällsklimatet.
Det är olyckligt att det är en markant skillnad, och nu tänker jag främst på mitt umgänge som har sin starka övertygelse. Sånna här smådetaljer gör att misstron växer.
Vänsterextremism ÄR svårt sällsynt, den mer eller mindre stendog efter Baader Meinhof.
Och idag är det väldigt svårt och hitta någon som ens sprider vänsterextremism, men givetvis letar man noga så går det hitta dom.
Högerextremism ser vi dagligen och på de flesta platser.
Hur gjorde du den sökningen du pratar om, för den låter rätt så konstig.
Skulle säga nej, utan det är en del av den högerextrema agenda du ser där.
Och där allt handlar om att de är svårt arga över att SVT/SR har en opartisk granskning av politiken.
Och det är allt som attackerna mot SVT/SR handlar om, för de vill ha det som Orban fixat och där ingen får kritisera dom och gör man så ska det bli fängelse.
Det är deras slutmål i agendan.
Är nyfiken också.
Ååhhh. Är jag verkligen så otydlig?
Det är inte mig du ska övertyga.
Min nyfikenhet drev mig och jag undrade vad personerna baserade sin övertygelse på.
För en gång skull fick jag lite egentid, men jag har fått tre barn som vill pocka på min uppmärksamhet. Det enda som fattas är amningen.
Det kommer av agenda denna typ av höger har, och där de inte klarar av en granskning, och då kan de inte ha ett opartiskt SVT/SR som granskar politiken.
Sökte du någon gång på SD alla skandaler?
SÅ förstår du lite vad jag menar att de inte vill veta av och bli avslöjade för deras högerextremism.
Och vi såg hur arga SD blev när TV4 avslöjade deras över i över ett decennium ljugande om trollfabriker.
Där de lyckades få en myndighet säga att TV4 skulle censureras, vilket i sin tur fick bakslag för bägge.
Och trollfabrikerna har idag berättat att SD har inte övergett sitt förflutet som fascist/nazistparti.
Och stödjer att vänsterextremism är svårt sällsynt.
Kollade antalet träffar på högerextremt respektive vänster extremt på Svenska Dagbladet och och fick 1 980 träffar på vänster extremt och 16 800 träffar på högerextremt dvs det var 8,5 gånger mer vanligt att ordet högerextremt förekommer än ordet vänsterextremt i denna moderata tidning.
Som styrker att vänsterextremism är idag sällsynt.
Ops, det är inte en markant skillnad. Den är extrem.
Tyyyssstnaaadeeennnn är öronbedövande
F*n f*n f*n... SÄPO, polisen, försvarsmakten är alla vänsterliberala kulturmarxister
Tyyyssstnaaadeeennnn är öronbedövande
F*n f*n f*n... SÄPO, polisen, försvarsmakten är alla vänsterliberala kulturmarxister
Det kommer nog någon rappakalja som svar.
Är det ens någon som träffat någon som är vänsterextrem på väldigt länge?
Högerextrem så räcker det gå ut i trappuppgången och ett ett ställe, så har jag en högerextrem direkt där.
Jobbet lika så, även om de är rätt tysta så är det ändå rätt svårt missa dom.
Så vänsterextrema, vart hittar man dessa ens?
Det största tecknet att de finns var när jag såg någon hade kladdat ANTIFA på en sån där lite elcentral.
I skolan däremot, så fanns ju det ett par som kunde ana luta åt det hållet, och när man var riktigt ung så var det rätt vanligt och de var på omnämnda på SVT/SR oftare än högerextremism.
Jag tror de är ledsna att de inte kan kolla på vänster och säga, kolla ni har en massa extremister ni också.
Och det är nog därför vi också har sett en hel del av högerextremisterna som säger vänsterextremister även om just Moderaterna och när de inte håller med den extrema högern.
Och hur de kallar fakta och saklighet för vänsterextremism.
Och ett opartiskt SVT/SR är något de absolut inte klarar av, så det var väl en jävla tur det var TV4 som avslöjade trollfabrikerna som SD har och ska utöka för en del av deras anonym konton är avslöjade.
Undrar hur anställningsprocessen nu är i trollfabriken
Ska vi gissa på en extrem omfattande bakgrundskoll, och hur dom kommer säkerligen övervaka de i trollfabriken och på regelbunden basis läsa alla mail de skapar osv...osv...
Låter inte som en hälsosam arbetsmiljö om det ens var det innan.
Foliehattarna tar det som ett bevis på världens undergång
Populism är en väl definierad politisk term.
Kritiken mot att väl definierade begrepp används liknar klagosången att främlingsfientliga kallas just främlingsfientliga .. bruna snöflingor?