• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Evalenabena

Du saknar också substans. Jag har inget att gå på, bara dina uttalanden. Mycket riktigt så gör alla fel, men jag efterfrågar inte småfel, bara bevis.

Småtabbar är inget bevis.

klyban skrev 2024-08-04 18:28:12 följande:

Faktiskt inte alls, och detta pga att de inte kan påvisa att de inte är opsrtiska.

Men visst gör SVT/SR enskilda fel, som alla medier gör då och då.(Viss media gör medvetet fel, men hit hör inte SVT/SR, det är därför debatten inte är det minsta het.)

För om den ska bli het, så måste de påvisa nått också.
    Och det fallerar dom med varje gång.

• klyban
    Evalenabena skrev 2024-08-04 18:41:16 följande:

Du saknar också substans. Jag har inget att gå på, bara dina uttalanden. Mycket riktigt så gör alla fel, men jag efterfrågar inte småfel, bara bevis.

Småtabbar är inget bevis.

Hur ska jag ha substans för något som inte finns mer än i enskilda misstag?
    För det är nu inte denna tokiga att jag ska bevisa att något finns väl?

Tråden har så många år på sig, och de alla har fallerat och påvisa att SVT/SR inte är opartiska.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mentat
    Evalenabena skrev 2024-08-04 18:34:47 följande:

100% opartiskhet existerar inte, inte ens hos mig. Det måste finnas mer substans än den tilldelade länken som skickades.

Hittills har ingen bevisat .Du har försökt men mina träffar är inte en enhetlig slutsats. Att PS påstår det betyder inte att det är sant, där är vi överens.
    Men det du säger behöver inte heller vara sant, företår du vart jag vill komma?

Jag efterfrågar något konkret. Du har skickat en länk, det vore dumt av mig att dra min slutsats baserat på en länk. Förvånande, ja, men inte avgörande.

Ni som påstår att PS är partiska måste bevisa att det är så. Var länken det enda du hade att komma med eller finns det något annat?

Jag vet inte om du blandar ihop mig med någon annan? Jag har inte postat någon länk annat än till public services hemsidor och till en sökmotor, inte till någon som skulle bevisa partiskheten i SR/SVT:s material. Jag uppmanade dig att ta fram data själv och dra dina egna slutsatser.
  • Evalenabena
    klyban skrev 2024-08-04 18:47:43 följande:

Hur ska jag ha substans för något som inte finns mer än i enskilda misstag?
    För det är nu inte denna tokiga att jag ska bevisa att något finns väl?

Tråden har så många år på sig, och de alla har fallerat och påvisa att SVT/SR inte är opartiska.

Om en SDare säger att högerextremism knapp existerar. Ska jag lita på det tycker du? Att Utkräva källa vore på sin platts.

Jag kan inte lita på någon i tråden. Ni visar mig era åsikter. Tråden är inte unik. Du måste förstå att det blir svårt för mig. 

Om min åsikt är att jorden är platt, och jag påstår att det är sällsynt att hitta källor på det, då betyder det inte att mitt påstående är sant. 

• Evalenabena
    Mentat skrev 2024-08-04 18:49:52 följande:
    Jag vet inte om du blandar ihop mig med någon annan? Jag har inte postat någon länk annat än till public services hemsidor och till en sökmotor, inte till någon som skulle bevisa partiskheten i SR/SVT:s material. Jag uppmanade dig att ta fram data själv och dra dina egna slutsatser.
    Så är det nog, haha, men du undgår ändå inte min brasklapp:)

Annars är detta ett forum där nu bara utbyter upplevelser och åsikter.
  • Mentat
    Evalenabena skrev 2024-08-04 19:24:22 följande:
    Annars är detta ett forum där nu bara utbyter upplevelser och åsikter.
    Givetvis, det är ju ett diskussionsforum - per definition utbyter man då åsikter. Vi har, i motsats till public service, inga krav på oss att vara opartiska. 

Sedan är det upp till dig att bedöma i vilken mån någon verkar vara seriös och trovärdig eller om den som skriver bara vill vara en propagandamegafon.
  • Padirac
    Evalenabena skrev 2024-08-04 18:44:04 följande:

Ska jag koncentrera mig på dina inlägg eller hela debatten?

??

Min inlägg är en del av hela debatten ... eller??
  • Padirac
    Evalenabena skrev 2024-08-04 18:44:04 följande:

Ska jag koncentrera mig på dina inlägg eller hela debatten?

Du kan läsa de länkar jag har i mina tidigare inlägg
  • Padirac
    Mentat skrev 2024-08-04 18:49:52 följande:
    Att dra de slutsatser du försöker göra om tendenser du hittat är som att påstå att SMHI är partiska och ger vinklad information för att de i huvusak rapporterar om låga temperaturer på vintern.

Rapporteringen grundar sig på faktiska förhållanden och de varierar över tid.

Du kan läsa SÄPOs rappoertering som kommer ut årligen, 
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?