• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Meddelande borttaget
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-19 20:17:21 följande:

Inget du skriver kommer ens nära jimbos hemliga och anonyma trollkonton och en hel stab som styrdes med SD hand och översyn.

Varför kan inte SD göra som Annika och stå för sina åsikter?
    Kan det vara så enkelt att de inte kunde stå för dom och pga de visste det var alldeles för grovt och för mycket lögner?

För ingen ställer sig emot att de själva postar inlägg, även om man kan tycka de inte har korrekt information, gömma sig bakom trollkonton och anonymitet.
    Ja, då berättar dom att de har åsikter de inte vågar ge oss pga det skadar deras valbarsmöjligheter,

Så antar du kommer igen börja prata om något annat som inte finns ens finns en uns av liknelse.
    Det är ovanligt roande och intressant och se skademinimeringsgrupperna, som försöker skademinimera och genom vägra diskutera det riktiga problemet.
    Sånt är hysteriskt roligt att se, och det berättar också att ni skäms svårt, inte för trollfabriker i sig, utan för SD blivit påkomna med en gigantisk lögn.

Har jag haft som mål att presentera exempel som tekniskt motsvarar SDs trollfabrik? 😂 Exemplen som jag tar upp går enbart i linje med det som jag har skrivit:

Aja, jag utgår från att samtliga riksdagspartier har trollkonton i en eller annan mening, i en eller annan utsträckning. Och för SDs del så vore jag enbart förvånad av motsatsen.

Varför jag inte är särskilt engagerad i stundande drama eller i vilken grad det ena trollgänget skulle vara värre än det andra.

Jaja, nu vill jag diskutera ämnet och betänkandet som jag tidigare postade, annars får det vara. Lycka nu till med att plantera SD i allas medvetande inför EU-valet. 🙂
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-05-19 20:11:03 följande:
    Så fortsätter även på söndag kväll att sprida samma desinformation från Samnytt och Nordfront om twittertrådarna?

Länkandet till nyssnazisternas och nazisternas förvrängda påstående sekr alltså inte bara på natten mellan lördag och söndag.

Du säger att du fäljde det hela i realtid, men ändå kan du inte visa på kontexten  - eller vill inte - och iställer sprider du nazisternas hat och falska påståenden.

Och du undrar varför jag påstår att du sprider SDs narrativ och går deras ärenden?
    Du ger alltså inga belägg för dina påståenden i vare sig off-topic ämnet eller i trådämnet. 🤡

Gör det eller bli avfärdad för nonsens.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • klyban
    Digestive skrev 2024-05-19 21:26:11 följande:
    Har jag haft som mål att presentera exempel som tekniskt motsvarar SDs trollfabrik? 😂 Exemplen som jag tar upp går enbart i linje med det som jag har skrivit:

Aja, jag utgår från att samtliga riksdagspartier har trollkonton i en eller annan mening, i en eller annan utsträckning. Och för SDs del så vore jag enbart förvånad av motsatsen.

Varför jag inte är särskilt engagerad i stundande drama eller i vilken grad det ena trollgänget skulle vara värre än det andra.

Jaja, nu vill jag diskutera ämnet och betänkandet som jag tidigare postade, annars får det vara. Lycka nu till med att plantera SD i allas medvetande inför EU-valet. 🙂

DU börjar mest skriva om annat, för att vi vet SD aldrig någonsin kommer acceptera en granskning.

För vi såg utfallet mot TV4 och något som var ett stort scoop och att jimbo har faktiskt ljugit om trollfarbikerna och mycket länge också.

Digestive skrev 2024-05-19 21:35:04 följande:
    Du ger alltså inga belägg för dina påståenden i vare sig off-topic ämnet eller i trådämnet. 🤡

Finner du inte det intressant att du inte kan svara på hans fråga?
    Eller hoppades du bara ingen skulle märka?

För vi står här än med en Annika som du utelämnar saker, och nu är du ledsen att du blev påkommen.(Hur du inbillad du dig inte skulle bli är en gåta.)

Och det var trots allt ditt påstående Annika var ett troll, men nej, hon var inte anställd som en anonym trollkrigare av sitt parti Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-19 22:13:39 följande:

DU börjar mest skriva om annat, för att vi vet SD aldrig någonsin kommer acceptera en granskning.

För vi såg utfallet mot TV4 och något som var ett stort scoop och att jimbo har faktiskt ljugit om trollfarbikerna och mycket länge också.

Digestive skrev 2024-05-19 21:35:04 följande:

Finner du inte det intressant att du inte kan svara på hans fråga?
    Eller hoppades du bara ingen skulle märka?

För vi står här än med en Annika som du utelämnar saker, och nu är du ledsen att du blev påkommen.(Hur du inbillad du dig inte skulle bli är en gåta.)

Och det var trots allt ditt påstående Annika var ett troll, men nej, hon var inte anställd som en anonym trollkrigare av sitt parti Solig

Haha, nej, JAG började med att posta ett inlägg som berör Public Service-betänkandet och sedan börjar DU (och Padirac) skriva om annat. 🤡

Aja, fortsätter dina off-topic inlägg att skickas till mig eller för den delen att nämna mig, beröra min diskurs eller i något avseende personligt mana mig till ännu mer engagemang så kommer de att anmälas.

Du har gott om trådar där du kan ägna dig åt SD-drama samt möjligheten att starta en ny. You'll be alright. ????
  • klyban
    Digestive skrev 2024-05-19 22:47:33 följande:
    Haha, nej, JAG började med att posta ett inlägg som berör Public Service-betänkandet och sedan börjar DU (och Padirac) skriva om annat. 🤡

Aja, fortsätter dina off-topic inlägg att skickas till mig eller för den delen att nämna mig, beröra min diskurs eller i något avseende personligt mana mig till ännu mer engagemang så kommer de att anmälas.

Du har gott om trådar där du kan ägna dig åt SD-drama samt möjligheten att starta en ny. You'll be alright. ????
    Nope, du kom och opponerade dig om granskningen...., sen har du flytt ända sen dess.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive

Postar om mitt ursprungliga inlägg som blev begravt av folk som försöker (och tyvärr lyckas) provocera fram off-topic diskurser med en massa nonsens:

Digestive skrev 2024-05-13 15:50:05 följande:

Idag har betänkandet av 2023 års parlamentariska Public Service-kommitté lämnats över och offentliggjorts av Regeringen: https://www.regeringen.se/contentassets/e5718396c8b74e59b18bc52420332a14/sou-2024_34_pdf-a_webb.pdf

Då återstår det att se om Public Services lever upp till ett tydligare krav på Speglingsuppdraget samt till kraven om att möjliggöra granskningar av hela programverksamheten.

8.4.7 Speglingsuppdraget

Bedömning: Public service är till för befolkningen i hela landet och speglingsuppdraget är därmed fortsatt av stor vikt.

Förslag: För att undvika detaljreglering av innehållsuppdraget ska villkoret om spegling ändras så att det framgår att programutbudet ska spegla förhållanden i hela landet och hela befolkningen. Av samma skäl och eftersom krav på jämställdhet och mångfald ingår i demokratibestämmelsen behövs inte villkoret om att programverksamheten som helhet ska bedrivas utifrån ett jämställdhets- och mångfaldsperspektiv. Villkoret ska därför inte längre ställas upp.

[...]

6.5.1 Ökade möjligheter till granskning av innehåll

Bedömning: Granskningsnämnden för radio och tv bör i lag ges utökade möjligheter att granska innehållet i public service så att granskningen omfattar hela programverksamheten.

Förslag: Av den nya lagen ska framgå att granskningsnämnden för radio och tv, i efterhand, granskar om innehållet i publiceringar står i överenstämmelse med lagen och de villkor som gäller för publiceringarna.

• Digestive
    klyban skrev 2024-05-19 22:55:44 följande:
    Nope, du kom och opponerade dig om granskningen...., sen har du flytt ända sen dess.
    Mitt ursprungliga inlägg ser du precis ovan. Ser du någonting om Kalla Faktas granskning i det så är du bara sedvanligt klyban-förvirrad.

Håll dig till topic eller iallafall ämnet Public Service nu. 🤡
  • Meddelande borttaget
  • Rataxes

Opartiska (S)(V)T's reporter i Sydamerika, rekryteras från vänsterextrema ETC, Flamman och "Arbetaren".

Menar alltså på allvar att oppositionen i Venezuela tvingar diktatorn Maduro att förtrycka befolkningen.

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?