Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Bortsett från den tilldelade länken jag fick, är det någon som försökt bevisa/motbevisa det i tråden?
Annars är den här tråden som vilken annan tråd som helst som bara för fram åsikter fram och tillbaka.
Bortsett från den tilldelade länken jag fick, är det någon som försökt bevisa/motbevisa det i tråden?
Annars är den här tråden som vilken annan tråd som helst som bara för fram åsikter fram och tillbaka.
Kan du visa mig?
Belägg för mitt påstående ovan www.familjeliv.se/forum/thread/76164281-anser-du-att-public-service-svt-sr-ur-ar-opartiska/1/nick/83041796
Min intention är inte att lyckas, min avsikt är att hitta belägg.
Ingen har missat trollfabriken, som småbarnsförälder är jag inte helt verklighetsfrånvänd;)
Om du har kommit med ett påstående, så är det upp till dig att bevisa dina påståenden. Att vänsterextremister har dött ut måste baseras på något.
Att det inte finns dokumentation betyder inte att fenomenet inte existerar. Att det är svårt sällsynt kan vi i praktiken säga om det mesta som inte har undersöks.
Hur kan jag lita på dig om du inte styrker dina påståenden? Har du läst någonstans att vänsterextremist är svårt sällsynt, eller har du dragit en egen slutsats baserat på avsaknaden av dokument?
Jag har inget att bevisa, men jag blir skeptisk till förnekelsen. Blir du påverkad av din ställning?
Om du vill framstå som seriös tycker jag att du ska tänka till.
Så då finns inget annat än att SVT/SR är opartiska då eller?
Eller finns det nu ett men?
Och vill du se alla korrupta SD politiker, så räcker det med googla typ sd alla skandaler.
Och de är riktigt många, och det är därför när man söker på höger vs. vänsterextremism att höger dito är den som givetvis dominerar och just för vänsterextremism är så oerhört svårt att hitta idag, högern dito är extremt enkel och räcker att titta på trollfabriken så förstår man varför.
Och man inser att SD inte har lämnat sitt förflutna bakom sig, SD berättar de ska utöka sina trollkonton, antar det är för att de som de har nu är avslöjade.
Och det vi lärde oss var att SD inte kan stå för för sin politik de har.
Instämmer, men jag resonerade utifrån min frågeställning och svarade på din uppmaning. Hoppas att det framgår tydlig vart min ståndpunkt är. Om det finns några oklarheter välkomnar jag kritik. Det vore dumt om jag inte var öppen för det.
Jag efterfrågar om någon kan påvisa min frågeställning, ingenting annat.
PS opartiskhet har varit en het debatt, som jag nämt har jag bara sett detta vid några enstaka tillfällen och det är i samband inför val. Utöver det är det svårt för mig att urskilja om PS är partiska i sina nyhetsrapporteringar.
Frågan är fri att ställas och du behöver inte vara orolig för min skull.Jag efterfrågar den som påstår frågeställningens existens att lägga fram sina belägg.
Du kan vara lugn, jag är inte lättpåverkad.
Faktiskt inte alls, och detta pga att de inte kan påvisa att de inte är opsrtiska.
Men visst gör SVT/SR enskilda fel, som alla medier gör då och då.(Viss media gör medvetet fel, men hit hör inte SVT/SR, det är därför debatten inte är det minsta het.)
För om den ska bli het, så måste de påvisa nått också.
Och det fallerar dom med varje gång.
Det är svårt och lyckas med något som inte finns.
SÅ hur ska någon bli övertyga av något som inte finns?
Och vi vet också redan att vänsterextremism är svårt sällsynt, så det är ett förväntat sökresultat.
Men du försöker inbilla dig är pga SVT/SR inte skulle var opartiska?
Menar du då att de ska sända om saker som är svårt att hitta, och i jämförelsen med högerextremism som är sjukligt enkel och hitta.
Hur faan resonerar man ihop något så tokigt?
100% opartiskhet existerar inte, inte ens hos mig. Det måste finnas mer substans än den tilldelade länken som skickades.
Hittills har ingen bevisat .Du har försökt men mina träffar är inte en enhetlig slutsats. Att PS påstår det betyder inte att det är sant, där är vi överens.
Men det du säger behöver inte heller vara sant, företår du vart jag vill komma?
Jag efterfrågar något konkret. Du har skickat en länk, det vore dumt av mig att dra min slutsats baserat på en länk. Förvånande, ja, men inte avgörande.
Ni som påstår att PS är partiska måste bevisa att det är så. Var länken det enda du hade att komma med eller finns det något annat?