Anonym (mode) skrev 2015-12-05 16:16:37 följande:
Fattar inte hur många tänker som handlar exempelvis på HM och Lindex till sina barn om de har råd med bättre och finare. Man ser skillnad på dylika kläder och bättre märken, så är det bara. Varför vill man att barnen ska se trashiga ut? Finns så mycket billiga och fina märkeskläder på second hand ju!
OBS! En HELT annan sak om man inte har råd dock! Då fattar jag verkligen varför man handlar billigare kläder!
Man köper väl inte kläder för att andra ska gilla dem? Eller för att de SKA vara dyra?
Inte nådigt ytlig du är.
Mina barn använder märkeskläder för att de har mindre kemikalier i sig, ofta köper ja dem dessutom begagnat. O ja, jag älskar märkeskläderna men barnen vet inget om det o varken jag eller de skulle någonsin kolla på vad andra barn har på sig o tro att vi har rätt att dömma någon. Alla har olika smak, vissa älskar hm o lindex's stil. Vissa gör det inte- som jag, o du uppenbarligen. Jag gillar inte klänning heller men det skulle ja heller aldrig tänka något illa om ang de som klär sina barn i det.
Du påminner om många fr vissa grupper på fb, där man bakar pepperkakshus utan barnen för att de ska bli snygga. Frågar andra vilka märken man sj bör klä sig i för o va snygg osv. Hur man orkar vara så osäker som Ni är för mig en gåta.