• Anonym (mode)

Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?

Fattar inte hur många tänker som handlar exempelvis på HM och Lindex till sina barn om de har råd med bättre och finare. Man ser skillnad på dylika kläder och bättre märken, så är det bara. Varför vill man att barnen ska se trashiga ut? Finns så mycket billiga och fina märkeskläder på second hand ju!
    OBS! En HELT annan sak om man inte har råd dock! Då fattar jag verkligen varför man handlar billigare kläder!

• Svar på tråden Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 17:08:10 följande:
    Verkligen inte.

Beroende på vilka skolor och vilken karriär barnen i framtiden väljer så kan klädfrågan vara väldigt viktig. En av mina bästa vänner fick inte med sig något om stil och klass(pratar inte bara om kläder) hemifrån och hade det väldigt svårt när hon skulle slå sig fram som advokat och dessutom sökte anställning på en gammal och anrik firma. Bara som exempel.
    Jag har inte sagt något om att det måste vara just Ralph L, det var bara ett exempel innan.

Du tror inte att jag lär mina barn sådant OCKSÅ? Man måste inte nöja sig med antingen eller....
    Knepigt att mina barn som är uppväxta med kedjekläder lyckats så bra med utbildningar och yrken de vuxna jag känner som verkligen blivit riktigt riktigt förmögna och framgångsrika har inte inte haft någon elegant klädstil.
  • gbgumman
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 16:44:39 följande:
    Grejen med Ralph L och många dylika märken är att det krävs MYCKET för att de ska se urtvättade ut.... Att kläderna är tvättade många gånger är dessutom bra, då försvinner gifterna i plaggen.
    Självklart kommer de att bli påverkade av mig, det hoppas jag. Jag arbetar för att de ska bygga upp en bra stil inför vuxenlivet, men också ha samma inställning som jag - dvs att man rättar mun efter matsäck.
    Vad menar du med rätta mun efter matsäck? Det gör man kanske ofta även om set inte syns. Jag har inte råd att slösa pengar på dyra kläder när jag vill spara till barnens lägenhet/boende. De kommer ha ett gediget sparkonto när de ska flytta
  • adina01
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 17:22:26 följande:
    Gäller det något som kan påverka barnens framtid så är det absolut något viktigt tycker jag.
    Du tror alltså att valet av kläder på ens barn har någon betydelse för deras framtid, du tror att en 6-årings klädsel påverkar deras framtidsutsikter?
  • Aniiee

Är det bara jag som får deja vu av den har tråden? 

Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Flash Gordon
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 16:16:37 följande:
    Fattar inte hur många tänker som handlar exempelvis på HM och Lindex till sina barn om de har råd med bättre och finare. Man ser skillnad på dylika kläder och bättre märken, så är det bara. Varför vill man att barnen ska se trashiga ut? Finns så mycket billiga och fina märkeskläder på second hand ju!
    OBS! En HELT annan sak om man inte har råd dock! Då fattar jag verkligen varför man handlar billigare kläder!
    För att man inte bryr sig om kläder som statusmarkör?

Kanske är det till och med så att den nya statusmarkören är att inte ha någon statusmarkör av det klassiska slaget?

Kläderna från DressMann och KappAhl och så kör man en gammal begagnad Opel. Med miljoner i nettoförmögenhet.
  • Magdalena03

Vi köper alla barnens kläder på Lindex och Stadium. Barnen gillar dessa kläder och jag tycker kvaliteten är utmärkt. Speciellt Lindex satsar numera på barnkläder i ekologisk bomull, superfin och härligt mjuk kvalitet. Tycker inte att man får bättre kläder om man väljer märkeskläder.

• Margaux

Orka hålla på att ens tänka på vad andra klär på sina barn....

Vi är båda högavlönade och jag handlade kläder på shoppingmorgon på HM idag... 20% rabatt!

Jag reagerar endast om barn är dåligt klädda typ inte har nog ytterkläder eller gummistövlar mitt i vintern!
    Jag handlar både billigt och dyrt men får barnen välja är Batman och Frost rätt mycket coolare än piké från RL.

• isaswe

Jag ser ingen poäng i att betala en massa för kläder till en fem månaders bebis. Kläder som hen har i två månader. Sätter hellre dem pengarna på ett sparkonto som mitt barn får nytta av i framtiden i stället.

• Flash Gordon
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 16:56:31 följande:
    Tråkigt att du ser det så. Jag tycker att det är viktigt att bygga barnens stil inför framtiden. Sådant kan påverka mer än man tror.
    Det måste vara en väldigt trång värld du lever i om inte "stilen" från HM och Dressmann duger att leva, bo och skaffa sig framgång och lycka i den.
Svar på tråden Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?